تو حرکت کن، وقتی همه ایستاده‌اند

تابستان بهترین زمان سبقت گرفتن و پیشرفت است. معمولا با شروع تابستان و پایان امتحانات، دانش‌آموزان به دنبال استراحت، سفر، کلاس‌های ورزشی، تفریح و ... هستند.

تو حرکت کن، وقتی همه ایستاده‌اند

تابستان بهترین زمان سبقت گرفتن و پیشرفت است. معمولا با شروع تابستان و پایان امتحانات، دانش‌آموزان به دنبال استراحت، سفر، کلاس‌های ورزشی، تفریح و ... هستند. اما در این بین دانش‌آموزانی هستند که اهداف بلندتری در سر دارند. برای همین به جای برنامه‌ریزی برای استراحت و تفریح، به دنبال یافتن برنامه‌ای مناسب برای کامل کردن مطالعه‌ی ناقص خود در تابستان هستند. آن‌ها می‌داند چه می‌خواهند و قرار است به کجا بروند.

آزمون‌های کانون به دلیل برنامه‌ی راهبردی منطقی و منسجمی که در دو بخش نگاه به گذشته و نگاه به آینده دارد، می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های انتخابی دانش‌آموزان باشد. این دانش‌آموزان بدون سردرگمی خیلی زود یاد می‌گیرند که مطالعه‌ی خود را از کجا شروع کنند و با چه سرعتی پیش بروند تا به موقع به مقصد برسند. ممکن است بسیاری از دانش‌آموزان تمرکز خود را روی نقاط قوت قرار دهند و سعی کنند درس‌هایی را که در آن‌ها قوی هستند زودتر جمع‌بندی کنند. بنابراین می‌توان گفت دانش‌آموزانی که در تابستان مطالعه می‌کنند به دلیل استفاده از وقت می‌توانند:

1 – یک قدم از هم‌کلاسی‌ها و رقبای خود جلوتر قرار بگیرند.

2 – نقاط ضعف سال گذشته‌ی خود را رفع کرده و آن‌ها را تبدیل به نقطه‌ی قوت کنند.

3 – با پیش‌خوانی درس‌های سال آینده انگیزه‌ی خود را افزایش بدهند.

4 – با تسلط بر درس‌های قبلی و پیش‌خوانی درس‌های سال بعد، اعتمادبه‌نفس خود را افزایش دهند.

بنابراین با توجه به نکاتی که گفته شد، دانش‌آموزانی که از تابستان خود به‌خوبی استفاده می‌کنند بیش از سایرین در مسیر موفقیت قرار می‌گیرند و به هدف خود نزدیک می‌شوند.

یادت باشد هنوز یک ماه باقی مانده است و می‌توانی به بهترین نحو از آن استفاده کنی.

Menu