توجه کنید! زمان تصمیم گیری است. کاربرگ استراتژی تان را بنویسید

داشتن استراتژی آزمون دادن مهم‌ترین موضوعی است که یک دانش آموز باید به آن توجه کند. هیچ کدام مان از سوالات و سطح دشواری کنکور تیر آگاهی نداریم. پس باید ...

توجه کنید! زمان تصمیم گیری است. کاربرگ استراتژی تان را بنویسید

داشتن استراتژی آزمون دادن مهم ترین موضوعی است که یک دانش آموز باید به آن توجه کند. هیچ کدام مان از سوالات و سطح دشواری کنکور تیر آگاهی نداریم. پس باید در این روزها به جمع بندی نهایی از روش های مان برسیم. تیپ بندی سوالات، مباحث و فصل های تمام دروس را طبقه بندی کنیم. استراتژی کارآمد این است که خودمان را بشناسیم و با علم به آن در برخورد با سوالات کنکور تیر عمل کنیم. با توجه به متفاوت بودن ویژگی های آموزشی و شخصی هر دانش آموز استراتژی ها متفاوت است.

برای بررسی استراتژی های مان باید به چند خروجی توجه کنیم. آخرین خروجی های آموزشی 4 عنوان زیر است:

1-کنکور اردیبهشت

2-امتحانات نهایی

3-آزمون های جمع بندی 18 خرداد، 25 خرداد و 1 تیر

4-آزمون ها از کتاب جمع بندی در دوران 3 روز یک بار

آیا برای ورود به 4 آیتم بالا استراتژی کارآمد داشته ایم؟ طبقه بندی مباحث را انجام داده ایم؟ این طبقه بندی باید از کجا به دست می آمد؟ از آزمون های طی سال، از خروجی امتحانات مدرسه، کارنامه ها و تحلیل آزمون ها، نشان دار کردن تیپ های قوت و نواقص یادگیری مان.

این نکته ی بسیار ویژه ای است که درس مهمی دارد. اگر قبل از ورود به 4 آیتم بالا با توجه به اتفاقات و عملکرد طی سال استراتژی نداشته ایم و نتیجه ی دلخواه مان را نگرفته ایم در زمان باقی مانده با توجه به 4 آیتم بالا تا حداکثر ممکن به این استراتژی برسیم. 

با نگاهی به کنکور اردیبهشت به عنوان معیار استاندارد و نزدیک به عملکردمان قبلا چه چیزی کاشتیم و چه چیزی در کنکور اردیبهشت درو کردیم، حالا چه چیزی می کاریم تا در کنکور تیر آن را درو کنیم.

الان وقت آن است که خودمان را شفاف تر ببینیم. برای رسیدن به وضوح کامل تر باید بازخوردها را افزایش دهیم، طبقه بندی کنیم و تصمیم بگیریم کدام روش با توجه به پیشینه قبلی مان مناسب تر است. 

برای این کار یک کاربرگ تهیه می کنیم. توجه داشته باشیم تاثیرگذاری تهیه کاربرگ در نوشتن آن است. نباید تصمیم های خود را به صورت ذهنی به کار بگیریم. یک ویژگی مهم نوشتن این کاربرگ این است که مجبور می شویم تمام محتواها را یک بار دیگر در ذهن خود مرور کنیم و بازچینش جدیدی اتفاق بیفتد.

عناوین کاربرگ 

1-نام دروس

2-هدف گذاری پاسخ گویی به آن درس(از هر 10 سوال به چند سوال پاسخ می دهیم)؟

3-اگر سطح سوالات دشوارتر از حد انتظارمان بود هدف گذاری مان چه گونه خواهد بود(پیش بینی یک یا دو پله کاهش هدف گذاری را با حفظ آرامش داشته باشیم)؟

4-کدام تیپ سوالات را پاسخ نمی دهیم؟

5-کدام تیپ سوالات را ابتدا پاسخ می دهیم(سوالات ساده و تیپ سوالاتی که در آن قوی/متوسط هستیم را مشخص کنیم)؟

6-در دور اول پاسخ گویی در چند دقیقه از ابتدا تا انتهای سوالات می رسیم؟ چند دقیقه را برای دور دوم ذخیره می کنیم؟

7-در زمان ذخیره شده به سراغ کدام تیپ سوالات می رویم؟

آیا کارهای بالا را برای کنکور اردیبهشت انجام دادیم؟ از استراتژی مان رضایت داشتیم؟ به نتیجه دلخواه مان رسیدیم؟  اگر از استراتژی مان رضایت نداشتیم باید به صورت دقیق به سوالات بالا پاسخ دهیم و محتوای شخصی سازی شده خودمان را  تهیه کنیم.

 دقت کنید: برای وضوح بیش تر باید تلاش کنیم قبل از کنکور استراتژی مان را بار دیگر آزمایش کنیم و با اطمینان و اعتماد به نفس بالاتر به کنکور تیر وارد شویم. 

در زمان باقی مانده برای ارزیابی دقیق  تعیین استراتژی کنکور تیر ماه از خروجی های 2 آزمون مهم( برای کانونی ها و غیر کانونی ها) که در 11 تیر و 16 تیر بدون پرداخت هزینه و به صورت هدیه در اختیارمان است نهایت بهره را ببریم. سوالات این دو آزمون با طراحی جدید و نزدیک به کنکور اردیبهشت و توجه به سطح دشواری مختلف تهیه شده اند. برای شرکت در این دو آزمون کد رایگان #13*8451*6655*  را شماره گیری کنید.


تا دو روز دیگر کاربرگ تان را ساماندهی کنید و در آزمون 11 تیر آن را محک بزنید. خروجی را ببینید و در آزمون 16 تیر کار نهایی را انجام دهید.

یادآوری: تعیین استراتژی زمانی کارآمد است که به صورت حداکثری از خودمان بازخورد گرفته باشیم و استراتژی نهایی مان را آزموده باشیم. کاربرگ مان را بنویسیم. ذهنی برخورد نکنیم. بنویسیم!

حضور در آزمون 11 تیر و 16 تیر که رقابتی مهم بین کانونی ها و غیر کانونی هاست را جدی بگیریم. استراتژی مان را بیازماییم.

 

پیوسته و هدف مند پیش بروید.

Menu