سیدرسول اسلامی: دو آزمون جامع هدیه و دو آزمون مکمل باقی است

سه آزمون جامع برگزار شده است. کانون برای شما دو آزمون جامع هدیه در تاریخ‌های دوشنبه 11 تیر و شنبه 16 تیر در نظر گرفته است.

سیدرسول اسلامی: دو آزمون جامع هدیه و دو آزمون مکمل باقی است

دو آزمون جامع هدیه و دو آزمون مکمل باقی است

سه آزمون جامع برگزار شده است. کانون برای شما دو آزمون جامع هدیه در تاریخ‌های دوشنبه 11 تیر و شنبه 16 تیر در نظر گرفته است. این آزمون را همه‌ی کانونی‌ها و غیرکانونی‌ها می‌توانند شرکت کنند. شما می‌توانید در یک جامعه‌ی آماری بالاتر عملکرد خودتان را ببینید. نکته‌ی مهم این است که سطح دشواری این دو آزمون جامع هدیه، به آخرین کنکور برگزارشده یعنی کنکور اردیبهشت‌ماه نزدیک خواهد بود. نظرتان چیست؟ 

در کنار آن، دو آزمون مکمل هم برای شما در نظر گرفته شده که می‌توانید در روزهای سه‌شنبه تا پنج‌شنبه دو هفته‌ی پیشِ‌رو در آن‌ها شرکت کنید. این دو آزمون از تست‌های منتخب کنکور در سال‌های گذشته خواهد بود. فراموش نکنید که مهم‌ترین کاری که باید در این چند هفته انجام بدهید تمرکز روی سؤالات کنکور است و این 4 آزمون می‌تواند مهم‌ترین آزمون‌های شما باشد.

 

دو هفته برای جمع‌بندی به روش سه‌ روز یک‌بار

برای دو هفته‌ی پیشِ رو بهترین کار جمع‌بندی به روش سه روز یک‌بار است. البته شما می‌توانید این روش را دو روز یک‌بار انجام بدهید. تصمیم با خودتان است. ممکن است بعضی از شما بخواهید سراغ مرور درس‌ها بروید. فراموش نکنید شاید دو هفته برای مرور کردن کافی نباشد. اما شما بعضی از مباحث را بلد هستید و در بعضی از آن‌ها چالش دارید. آزمون دادن به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید برای کدام مباحث بیشتر وقت بگذارید. در کنار 2 آزمون هدیه و 2 آزمون مکمل شما دو منبع دیگر هم دارید که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

1- کتاب‌های زرد 10 کنکور و زرد 2 کنکور 1402: در این دو کتاب شما با سؤالات کنکورهای سراسری سال‌های گذشته مواجه هستید. می‌توانید این کنکورها را در برنامه‌ی خودتان بگذارید. بهترین و استانداردترین سؤالات برای آمادگی در این روزها، سؤالات کنکورهای سال‌های گذشته است. اما ممکن است بعضی از شما این دو کتاب را برای کنکور اردیبهشت کار کرده باشید. اگر این طور است می‌توانید از منبع دوم استفاده کنید.

2- کتاب 8 آزمون جامع پایانی: کتاب 8 آزمون جامع در 4 سطح طراحی شده و از سطح ساده تا دشوار خواهد بود. شما با توجه به سطح خودتان می‌توانید تعدادی از آزمون‌های این کتاب را تمرین کنید و با سؤالات جدیدی مواجه شوید. 

ممکن است بعضی از دانش‌آموزان تصمیم بگیرند در این دو هفته هر روز یک آزمون تمرین کنید. در واقع آن‌ها بازیابی را بهترین کار می‌دانند و با آزمون دادن و تحلیل آزمون اشکالات موردی خود را در هنگام تحلیل آزمون برطرف می‌کنند. آیا شما هم می‌خواهید این کار را بکنید؟ یا دو روز یک‌بار این کار را انجام می‌دهید یا سه روز یک‌بار؟

در روش سه‌روز یک‌بار شما در یک نیم‌روز آزمون می‌دهید و بعد آزمون را تحلیل می‌کنید. اما در یک یا دو روز باقی‌مانده می‌توانید بر اساس نیاز و میزان پاسخ‌گویی‌تان از هر درس یک یا دو مبحث را که چالش داشتید انتخاب کنید و ایرادات خودتان را برطرف کنید. با این کار تمام چالش‌های شما می‌تواند در دوره‌ی جمع‌بندی مورد توجه قرار گیرد. 

Menu