سیدرسول اسلامی: با یک برنامه‌ی خوب به استقبال روز کنکور بروید

امتحانات نهایی تمام شد. در زمان برگزاری امتحانات نهایی تمرکز شما روی درس‌های دوازدهم بود. حالا امتحانات تمام شده است. به این سه نکته توجه کنید.

سیدرسول اسلامی: با یک برنامه‌ی خوب به استقبال روز کنکور بروید

تعویق کنکور سراسری که قرار بود 7 و 8 تیرماه برگزار شود، به نفع دانش‌آموزانی خواهد بود که بدانند در این بازه‌ی زمانی سه هفته‌ای می‌خواهند چه کارهایی انجام بدهند. بعضی از دانش‌آموزان می‌پرسند که آیا در این سه هفته می‌توانند تغییر خوبی به وجود بیاورند؟ در پاسخ به سؤالشان توجه به این نکته ضروری است که این سه هفته زمان به‌اندازه‌ای هست که بتوانید جمع‌بندی خوبی روی درس‌ها داشته باشید و از طرفی زمان آن قدر نیست که بخواهید به سراغ همه‌ی کارهایی که در طول یک سال انجام داده یا می‌خواستید انجام بدهید، بروید. پس برنامه‌ی خوب برای این سه هفته برنامه‌ای است که بتواند در این ظرف زمانی قرار گیرد و قابلیت اجرایی داشته باشد. همین امروز کاغذی بردارید و برنامه‌ی خودتان را برای این سه هفته تنظیم کنید. برنامه‌ای که واقع‌بینانه و اجرایی باشد.

 

پایان امتحانات نهایی

امتحانات نهایی تمام شد. در زمان برگزاری امتحانات نهایی تمرکز شما روی درس‌های دوازدهم بود. حالا امتحانات تمام شده است. به این سه نکته توجه کنید:

1- رضایت یا عدم رضایت از امتحانات نهایی: اگر از امتحانات نهایی که دادید راضی بودید، مغرور نشوید. هنوز سه هفته باقی است و باید از این زمان برای یک پایان عالی در کنکور تیرماه استفاده کنید. اگر هم از امتحانات نهایی راضی نبودید، ذهن خودتان را درگیر آن نکنید. الان برای تغییر نمرات نهایی کاری نمی‌توانید بکنید، اما برای کنکور تیر هنوز سه هفته‌ی طلایی را در پیش دارید.

2- احساس فراموشی درس‌های پایه: ممکن است بعضی از شما در درس‌ها پایه احساس فراموشی داشته باشید. این ممکن است فقط یک احساس باشد. شما بعضی از مباحث و نکات را در درس‌های پایه فراموش کرده‌اید، اما این‌طور نیست که همه‌ی آن‌ها را فراموش کرده باشید. بهترین کار این است که آزمون بدهید و متوجه شوید که در کدام قسمت‌ها نیاز به مرور و تمرین بیشتر دارید.

3- اگر علاقه‌مندی شما کنکور فرهنگیان باشد: شما انتخاب رشته‌ی کنکور فرهنگیان را انجام دادید و نمرات خام کنکور اردیبهشت و تراز آن را هم دیده‌اید. ممکن است بگویید علاقه‌ی شما فرهنگیان است و این مسئله باعث شود نسبت به کنکور تیرماه کم‌توجهی کنید. فراموش نکنید دفع ضرر احتمالی عقلاً واجب است. سعی کنید یک پایان خوب برای کنکور تیرماه خود ایجاد کنید. در این بازه‌ی زمانی تا کنکور تیر یک یا دو روز از وقت شما صرف ارزیابی شایستگی معلمی خواهد شد. اما بقیه‌ی وقتتان را برای جمع‌بندی بهتر برای کنکور تیر بگذارید. به‌ خاطر داشته باشید همیشه این سمت رسیدن، ممکن است نرسیدن باشد. پس در کنار امیدواری زیاد برای قبولی در کنکور فرهنگیان، سعی کنید امکان قبولی در یک رشته‌ی خوب را در کنکور تیرماه برای خود ایجاد کنید.

نمرات خام و تراز کنکور اردیبهشت

الان نمرات خام و تراز کنکور اردیبهشت را دارید و می‌دانید که چگونه عمل کرده‌اید. ممکن است از بعضی از درس‌ها رضایت بیشتری داشته باشید یا احساس کنید روی یک یا دو درس نیاز به تمرکز بیشتری دارید. نمرات خام کنکور اردیبهشت می‌تواند چراغ راه مناسبی برای شما باشد تا برنامه‌ی بهتری برای سه هفته‌ی باقی‌مانده تنظیم کنید.

Menu