20 سوال مهم در مورد روزهای قبل از کنکور و پاسخ کاظم قلم چی

ین موارد جزء شرایط طبیعی است که برای همه‌ی دانش آموزان وجود دارد. اما یک راه که می‌تواند انگیزه و هیجان ادامه دادن را برای

20 سوال مهم در مورد روزهای قبل از کنکور و پاسخ کاظم قلم چی

 

1)لطفا در مورد خستگی روحی و تمایل به رها کردن درس توضیح دهید:

این  موارد جزء شرایط طبیعی است که برای همه ی دانش آموزان وجود دارد. اما یک راه که می تواند  انگیزه و هیجان ادامه دادن را برای شما  تقویت کند، همین جمع بندی به روش سه روز یک بار است. هر بار احساس کردید بی حوصله هستید یک آزمون می تواند انگیزه  را به شما برگرداند. ضمنا خسته شدن  و نا امید شدن های مقطعی، برای همه وجود دارد. پیشنهاد می کنم از مادر و پدرتان بخواهید  در این روزهای جمع بندی مثل همیشه و البته بیشتر از گذشته مراقب شما باشند و هر موقع خسته و بی حوصله و کسل شدید به شما روحیه بدهند. خواهر و برادر و دوستان خوب هم می توانند نقش موثری برای تقویت روحیه ی دوستانشان و خودشان داشته باشند.

وقتی شما دوستانتان را امیدوار می کنید، خودتان هم امیدوارتر و مصمم تر می شوید.

 

2)لطفا در مورد مدیریت بحران سر جلسه کنکور توضیح دهید:

چند پیشنهاد دارم :

پیشنهاد اول: در آزمون های دوران  جمع بندی سه روز یک بار و به ویژه در 4 آزمون دوران جمع بندی کانون، وقتی شرایط  کنکور را شبیه سازی می کنید،  ممکن است همین بحران های سرجلسه هم به سراغ شما بیاید، وقتی خودتان را در جلسه های آزمون های  جامع پایانی مدیریت می کنید، برای جلسه‌ی کنکور هم  آماده می شوید .

پیشنهاد دوم :  خودنگاری آغازین و خود نگاری پایانی را در همه ی آزمون های سه روز یک بار و آزمون های جامع کانون انجام دهید. خودنگاری (expressive writing) روشی است که یکی از دانشمندان برای کاهش اضطراب دانش آموزان در زمان امتحانات طراحی کرده و در محیط آزمایشگاهی و در محیط واقعی، بارها  این روش را آزمایش کرده است. در سال های گذشته ( در سال های قبل از کرونا ) که آزمون های کانون  به صورت حضوری برگزار می شد، ما این روش  را به دانش آموزان  یاد می دادیم و حتی در برگه های هدف گذاری که قبل از شروع آزمون به دانش آموزان می دادیم،  جایی هم برای خود نگاری آغازین و خود نگاری  پایانی در نظر می‌گرفتیم.

معنی خود نگاری آغازین این است که شما احساس و روحیه ی خود را قبل از شروع آزمون، روی یک برگه می نویسید، البته نسبت به پیشنهاد آقای جیمز پنه بیکر، ما یک قسمت هم اضافه کردیم که شما ارزیابی تان  را از تسلطی که بر درس های مختلف دارید، نیز یادداشت می کنید. همین نوشتن احساس و روحیه و خود ارزیابی تان از  میزان تسلطی که در درس ها دارید، سبب آرامش شما در جلسه ی آزمون می شود.

ضمنا وقتی در روز آزمون همراه پدر ومادرتان به جلسه‌ی کنکور می روید، در راه  با آن ها صحبت کنید  و  احساس و روحیه و خود ارزیابی تان را با  آن ها در میان بگذارید، حتما در جلسه  آزمون آرامش  بیشتری  خواهید داشت .

پیشنهاد سوم :  درجلسه ی کنکور روش زمان های نقصانی را حتما اجرا کنید. به این ترتیب  مطمئن خواهید شد  که به همه ی سوال های ساده پاسخ داده اید. همه‌ی  سوال های همه‌ی درس ها را دیده اید. وقت کم نیاورده اید و در زمان استراتژی بازگشت با انتخاب خودتان به سراغ  درس ها و سوال هایی که با علامت های ضربدر و منها مشخص کرده اید، می روید.

وقتی  زمان کم نیاورید، آرامشتان در جلسه‌ی آزمون هم بیشتر خواهد شد.

پیشنهاد چهارم  : اگر در جلسه ی کنکور احساس کردید که درس ها را فراموش کرده اید یا  اگر هر بحران دیگری،  در مواجهه با سوال ها و پاسخ به آن ها  داشتید، چند دقیقه استراحت کنید. اصلا نگران نباشید کنکور مسابقه‌ی لحظه ها و ثانیه ها و دقیقه ها نیست.

در روز کنکور شما با دانش  سالیان و مطالعه ی عمیق امسالتان  نتیجه خواهید گرفت .

  

3)چرا روز کنکور روز متفاوتی است؟ تا چه حد روز کنکور و نتایج آن قابل انتظار می‌باشد ؟

بدیهی است که روز مسابقه با روزهای تمرین متفاوت است. اما من با نگران کردن دانش اموزان در مورد روز کنکور موافق نیستم.

درست این است که شما با اتکا بر زحمت هایی که کشیده اید و تمرین ها و شبیه سازی های زیاد که انجام داده اید. روز کنکور را درست مثل یکی از روزهای  آزمون های کانون ببینید.

اگر مصاحبه ی رتبه های برتر سال  های گذشته را مطالعه کنید،  می بینید که بسیاری از آن ها گفته اند که کنکور برایشان  شبیه یکی از آزمون های کانون  بوده است.

نتایچ کنکور کاملا در حد انتظار است،  استثنا  وجود دارد، اما خیلی کم است و دانش آموزانی که بیشتر و بهتر زحمت کشیده اند، نتیجه ی بهتری می گیرند  .

 

4)در هفته ی آخر متناهی به کنکور باید تست زنی ادامه یابد یا صرفا آموخته های قبلی جمع بندی شود؟

توصیه می کنیم در این هفته  همه ی یادداشت هایی را که خودتان نوشته اید مطالعه کنید. همه ی  قسمت هایی که در کتاب های درسی و جزوه ها یتان خط کشده اید یا های لایت کرده اید یا  حاشیه نویسی کرده اید مطالعه کنید.  همه ی مطالبی را که نشان دار کرده اید  در هفته ی آخر بخوانید. در مورد تست زنی هم  می توانید با مهارت فراشناختی که دارید تصمیم بگیرید یک  یا  دو مجموعه سوال مجموعه ای  را پاسخ بدهید یا در یکی دو درس، تست های مهم را که قبلا نشان دار کرده اید، پاسخ بدهید.

در هفته ی آخر به تورق سریع کتاب ها و مطالعه ی یادداشت های خودتان  اهمیت بیشتری بدهید.


5-مهم ترین نکاتی را که هنگام تحلیل و مرور باید انجام داد، چیست؟

مطالبی را که می توانید زود یادبگیرید و مسلط بشوید بخوانید . در مورد مطالبی که برایتان خیلی دشوار است و امسال و سال های گذشته آن ها را خوب نخوانده اید، به مطالعه ی قسمت های ساده تر و تمرین تست های ساده تر اکتفا کنید. این پاسخ برای شماست که تراز برتر و بالای 7000 دارید برای دانش آموزان دیگر مطالعه ی انتخابی را بر اساس اولویت و کنار گذاشتن مطالب دشوار درست تر است. در دوران جمع بندی باید آموخته های قبلی تان را جمع بندی کنید و مسلط شوید و به سراغ مطالب جدید یا اصلا نروید یا کمتر و با اولویت بندی آن ها را انتخاب کنید و بخوانید.


6)برای آرامش در جلسه ی کنکور، باید چه اقداماتی انجام دهم؟

از چندین روز قبل از کنکور سعی کنید، ساعت  خوابتان را تنظیم کنید.

شب ها دیر نخوابید تا صبح ها زود بیدار شوید و در روز کنکور با مشکل کم خوابی و بی خوابی مواجه نشوید .

روش  خودنگاری آغازین را انجام دهید.  قبل از رفتن به جلسه  حس و حال و ارزیابی از خودتان و میزان تسلط به درس ها را در یک برگه بنویسید، حتی اگر بنویسید که نگران هستم، بعدا در سرجلسه ی آزمون خواهید دید که آرامش خواهید داشت و از نگرانی تان کم می شود.

با پدر و مادرتان  در راه صحبت کنید و حس و حالتان  را با آن ها هم درمیان بگذارید.

تلقین مثبت پدر و مادر و همراهان خیلی به شما کمک می کند. دو سال پیش یکی از مادرانی که همراه دخترش در جلسه ی برترهای  کانون  در روزهای جمعه شرکت می کرد، در طول سا ل خیلی  برای نتایح دخترش نگران  بود،  اما در روز کنکور اتفاق جالبی رخ داد  و نتیجه ی دانش آموز خیلی خوب  شد. مادر تعریف می کرد،  وقتی دخترم  جمعیتی را دید که وارد حوزه ی آزمون می شدند، به مادر گفت: من حالم خیلی بد شده و نگران هستم .

واکنش سریع و موثر مادر شرایط را به کلی تغییر داد. مادر به او گفت نه اصلا حالت هم بد نیست و خیلی هم خوب هستی!  همین واکنش قوی، فوری و به موقع مادر سبب شد شرایط به کلی تغییر کند  و دانش آموز می گفت در جلسه خیلی راحت و آرام  بودم!  واکنش خانواده و همراهان  و دوستان  قبل از شروع جلسه می تواند  سبب افزایش آرامش شما در جلسه باشد.

اگر در جلسه  حالتان خوب نبود، چند دقیقه استراحت کنید و نگران زمان از دست رفته نباشید، کنکور نبرد ثانیه‌ها و دقیقه ها نیست. با اجرای روش زمان های نقصانی و استراتژی بازگشت می توانید به خوبی زمان را مدیریت کنید و همه ی سوال هایی که واقعا بلد هستید را پاسخ دهید .

خودتان را برای این آماده کنید که بعضی درس ها از آن چه شما تصور می کنید، دشوارتر باشند.

آماده باشید که در مبحثی که فکر می کنید کاملا مسلط هستید، یک سوال دشوار پرسیده شود!

وقتی با چنین شرایطی مواجه شدید به خودتان  با اطمینان بگویید سوال ها برای همه دشوار است . آماده باشید که چند سوال متوالی را پاسخ ندهید. آماده باشید که بعضی از پاسخ ها را فراموش کرده باشید.

اگر زمان های نقصانی و استراتژی بازگشت را اجرا کنید، فرصت خواهید داشت که دوباره به این سوال برگردید و به آن ها پاسخ دهید. اگر با چند سوال ابتکاری و طرح جدید مواجه شدید از آن سوال ها بگذرید و وقت زیادی صرف آن سوال ها نکنید،  ممکن است بعدا  در ذهنتان جرقه ای بزند و  ایده ای برای حل آن سوال به نظرتان برسد .

همه ی آن چه در این جا پیشنهاد کردیم در آزمون های سه روز یک بار و آزمون های جامع کانون چندین بار آزمایش کنید .

 

7)در  جلسه کنکور، در صورت مواجه شدن با سوالات سخت چالشی و طراحی جدید چطور با آن ها روبرو شویم و زمان و احساسات خود را مدیریت کنیم؟

وقتی با سوال  ابتکاری و طراحی جدید مواجه شدید،  ممکن است در همان  فرصت نتوانید به سوال پاسخ دهید، فورا از آن سوال  عبور کنید  و یک علامت ویژه برای آن بگذارید مثلا علامت ! به این معنی که تا به حال این سوال را ندیده اید .  ممکن است بعدا در ذهنتان جرقه ای بزند یا در زمان استراتژی بازگشت بتوانید به آن سوال  پاسخ بدهید.

در مورد سوال های دشوار هم تکلیف از ابتدا روشن است . کنار سوال علامت منها بگذارید و از آن سوال بگذرید و اگر فرصت کافی داشتید، در زمان استراتژی بازگشت  و پس از آن که به سوال هایی که بلد  بوده اید، ولی وقت گیر بوده اند، پاسخ دادید به سراغ سوال های دشوار بروید.

برای مدیریت احساسات و هیجانات خود در جلسه ی آزمون باید از همین حالا خودتان را آماده کنید که در جلسه ی کنکور به احتمال زیاد  با  یکی دو درس که از حد انتظارتان دشوارتر است،  یا  چند سوال ابتکاری و جدید و  چند سوال متوالی که نمی توانید پاسخ بدهید یا چند سوال  که در ابتدای یک درس برایتان  دشوار است یا با فراموشی بعضی موضوعات مواجه می شوید،  اگر این موضوعات را عادی بدانید،  مشکلی نخواهید داشت، زیرا می دانید که این شرایط و موضوعات کاملا  طبیعی است و برای همه  هم وجود دارد .

  

8)روز کنکور چطور اطلاعات کامل را  وارد پاسخبرگ کنم و استرسم را مدیریت کنم ؟

حتما  پاسخ سوال ها را یک به یک وارد کنید و  پاسخ ها را جمع و تل انبار نکنید، تا یک جا و در پایان وارد کنید، این کار اشتباه است . بهتر است پاسخ ها را یک به یک وارد کنید و  نگران این نباشید که  این کار وقت گیر است. کنکور نبرد ثانیه ها نیست. برای وارد کردن پاسخ ها یتان در پاسخبرگ ریسک نکنید .

 

9)به نظر شما اگر ترتیب دفترچه کنکور را  جابه جا کنیم، بهتر است یا از الگوی آن پیروی کنیم؟

ترتیب  درس ها در کنکور با در نظر گرفتن روانشناسی دانش آموزان  منظم شده است، بهتر است درس ها را  به ترتیب دفترچه پاسخ بدهید. اما کسانی که مدت هاست  ترتیب درس ها را عوض  می‌کنند و به آن روش  هم  عادت کرده اند، خوب است همان روشی که به آن عادت کرده اند را ادامه دهند. در یکی دو هفته مانده به کنکور روش های خود را حتی اگر خوب نیستند، تغییر ندهید.

اگر تا کنون  عادت نکرده اید که  ترتیب درس ها را عوض کنید، بهتر است درس ها را به ترتیبی که در دفترچه می بینید، پاسخ بدهید .

 

10)با استرس روزهای قبل از کنکور چیکار کنیم؟

شبیه سازی های متوالی و جمع بندی با روش سه  روز یک بار و شرکت در آزمون های جامع کانون سبب می شود آرامش  بیشتری به دست آورید .  ضمنا وقتی روش سه روز یک بار را  چهار پنح بار انجام دادید و با روش صحیح جمع بندی کردید، به شرایط ایده ال  و آرمانی خود نزدیک می شوید و نگرانی تان کم می شود.

بخش مهمی از نگرانی ها به خاطر این است که فکر می کنید، نمی توانید همه ی درس ها را تا روز کنکور مطالعه کنید و بخش دیگر هم به خاطر این است که فکر می کنید،  بعضی از مطالب  را فراموش کرده اید.

این مشکلات که سبب نگرانی شما می شود، وقتی چند بار روش سه روز یک بار را اجراکردید، برطرف خواهد شد.

 

11)بهترین راه برای مدیریت زمان در جلسه کنکور از نظر شما چیست؟

سه روش مدیریت زمان  را درجلسه ی کنکور اجرا کنید :

روش اول ضربدر و منها

روش دوم : زمان های نقصانی

روش سوم : استراتژی بازگشت

مدیریت زمان در آزمون سه مرحله دارد:

 مرحله ی اول : روش ضربدر و منفی ، در این روش شما همه ی سوال ها را یک بار بررسی می کنید و به همه ی سوال هایی که بلد هستید و می توانید در زمان پیش فرض پاسخ دهید ، جواب می دهید

مرحله ی دوم : روش زمان های نقصانی ، در هر درس ، زمان مشخصی را پس اندار می کنید ، یعنی برای هر درس زمانی را کمتر از زمان پیشنهادی در نظر می گیرید تا در پایان دور اول ، زمان کافی برای بازگشت ذخیره کرده باشید

مرحله ی سوم ( مرحله ی آخر ): استراتژی بازگشت، وقتی به مرحله ی آخر رسیدید تصمیم می گیرید وقت ذخیره شده را صرف کدام درس ها کنید و به هر درس چه اولویتی بدهید . اگر دو مرحله ی قبل را خوب اجرا کرده باشید ،در مرحله ی سوم ( یعنی با اجرای استراتژی بازگشت ) می توانید روی سوال های وقت گیر و سوال های دشوارتر و سوال های ابتکاری و جدید وقت بگذارید و تعداد زیادی از این سه نوع سوال را حل کنید . اگر این سه روش را برای مدیریت زمان

  

12)تحلیل کنکورهای قبل را  چگونه انجام دهیم که سوالات در ذهنمان کامل بماند؟

وقتی هر بار پس از یک آزمون جامع، پاسخ برگ را تصحیح می کنید، فراموش شده ها و اشتباهات خود را بررسی کنید و سپس یادگیری های ناقص را به یادگیری کامل تبدیل کنید. پس از چند بار اجرای این کار روی  فراموش شده ها یتان مسلط می شوید و یادگیری های ناقصتان به یادگیری کامل تبدیل می شود.

 

13)درمورد  بی دقتی و نحوه کاهش آن ها :

برای کاهش بی دقتی ها مثل اشتباهات  پرتکراری که دارید اولین کار و بهترین کار این است که بی دقتی هایتان را در هنگام تصحیح هر آزمون مشخص کنید و در جایی بنویسید . سعی کنید در هر آزمون بعدی آن اشتباهات را تکرار نکنید. اولین قدم برای برطرف کردن اشتباهات و بی دقتی ها تشخیص آن ها ست و سپس نوشتن آن ها و تمرکز در جلسه ی امتحان بعدی برای آن که آن بی دقتی یا اشتباه را تکرار نکنید.


14)در هفته آخر منتهی به کنکور چه نکاتی حائز اهمیت هستند؟

هفته ی پایانی هفته ی تورق سریع است . همه ی یادداشت های خودتان و همه ی قسمت هایی را که در کتاب ها و جزوه هایتان هایلایت کرده اید را  مطالعه کنید . قسمت هایی که زیرشان خط کشیده اید یا حاشیه نویسی کرده اید در کتاب ها و جزوه هایتان مطالعه کنید.

روز قبل از کنکور یا اصلا درس نخوانید یا خیلی کم درس بخوانید همراه خانواده یک برنامه ی تفریحی و شاد در روز قبل از کنکور داشته باشید گویی روز قبل از کنکور برایتان روز پس از کنکور است.

سوال های گروه هایی راکه در روزهای قبل کنکور دارند، بررسی کنید.


15)بررسی سوالات کنکور های سراسری چقدر اهمیت دارند؟

این کار به شما ایده و جهت می دهد . اگر منظورتان کنکورهای گذشته است که منبع اصلی تان در روش سه روز یک بار کتاب زرد و شبیه سازی کنکورهای گذشته برای خودتان است و اگر منظورتان کنکور 1400 برای گروه هایی است که در روز قبل از آزمون شما کنکورشان برگزار می شود، از نظر  بررسی سبک و رویکردهای جدید و تثبیت شده برای شما اهمیت دارد و شما را برای آزمون خودتان بیشتر آماده می کند.

  

16)آیا نرم افزار تخمین رتبه مفید هست؟ چقدر می توان به این نرم افزار اعتماد کرد؟

شما تا حدودی  خودآگاهی پیدا می کنید  . دیده اید که قبل از هر مسابقه ی ورزشی نتایج مسابقات قبلی تیم ها اعلام می شود و البته گاهی اوقات آن نتایج قبلی تکرار نمی شوند . اما نتایج معمولا خیلی هم تفاوت ندارند.

 

17)اگر در جلسه کنکور با درسی مواجه شدیم که سخت تر طراحی شده بود، با توجه به اینکه ممکن است به بقیه دروس آسیب برسد و نیز این که درصد بالاتر در درسی که سخت تر است، تراز به مراتب بالاتری می دهد، عاقلانه ترین تصمیم چیست؟

روش ضربدر و منها را اجرا کنید و از هم اکنون آماده باشید که چند سوال یا چند درس دشوارتر از آن چیزی باشد که شما انتظار دارید . اگر کاملا این موضوع را باور داشته باشید در جلسه ی کنکور در مواجهه با چنین سوال هایی خودتان را نخواهید باخت و روحیه تان را از دست نخواهید داد .

اجرای روش ضربدر و منها  و روش زمان های نقصانی، عاقلانه ترین تصمیم است. در نوبت اول و در یک زمان نقصانی به سوال هایی که می توانید در زمان قانونی پاسخ دهید، می پردازید و در پایان آزمون ( توجه کنید در پایان آزمون و  نه پس از هر درس ) وقت ذخیره شده را با درایت و مدیریت خودتان صرف درس ها و سوال هایی می‌کنید که برایتان اولویت بیشتری دارند. یادتان باشد که یکی از ویژگی های نوابغ قدرت تشخیص اولویت هاست.تا به حال چندین بار اتفاق افتاده که در کنکور سراسری سوالی غلط طرح شده بوده، اگر به این چنین سوالی برخورد کردیم چگونه تشخیص بدهیم که مشکل از علم ماست یا تست مشکل دارد؟

 

18)گفته می شود سازمان سنجش هر سال برنامه خاصی دارد که  حداقل یک درس، حتما در کنکور سخت باشد؟ آیا الگو به همین شکل می‌باشد ؟

این چنین قراری را هیچ موقع سازمان سنجش مطرح نکرده است  و چنین قرار و ضابطه ای وجود ندارد که حتما هر سال یک درس باید دشوارتر باشند، اما ما در آزمون های جامع کانون همه ساله  این قرار را داریم که برای آمادگی دانش آموزان در کنکور سراسری و برای این که اگر احیانا یک یا چند درس دشوارتر از حد انتظارشان بود، مضطرب و نگران نشوند و بتوانند شرایط خودشان را به خوبی مدیریت کنند،  یک درس  را دشوارتر از حد معمول  طراحی می کنیم. اما چنین قرار و قاعده ای در کنکور سراسری نه اعلام شده است و نه این که وجود دارد، اما شما خوب است خود را برای همه ی شرایط اعم از این که سوال ها  ساده یا دشوار باشند، آماده کنید .

 

19)تا به حال اتفاق افتاده که در کنکور سراسری سوالی غلط طرح شده بوده، اگر به این چنین سوالی برخورد کردیم چگونه تشخیص بدهیم که مشکل از علم ماست یا تست مشکل دارد؟

در مقابل سوالی که می بینید وقت گیر است، ضربدر بزنید و فورا از آن بگذرید و سپس در زمان استراتژی بازگشت تصمیم بگیرید که به سراغ آن سوال یا هر سوال دیگری که در نوبت اول جواب نداده اید بروید یا خیر؟  به این ترتیب مشکل به سادگی حل می شود.

 

20)چه اقداماتی را باید روز قبل از کنکور و صبح کنکور انجام دهیم ؟ (شام شب قبل ، صبحانه روز کنکور و و...)

روز قبل از کنکور درس نخوانید و تصور کنید که روز قبل از کنکور، روز بعد از کنکور شماست. بهتر است همراه خانواده یک برنامه ی شاد برای خود تنظیم کنید . بد نیست کمی هم به لحاظ جسمی خسته شوید ( البته نه خیلی زیاد ) تا بتوانید شب قبل از کنکور زود و خوب بخوابید . عادت به زود خوابیدن را از همین روزها شروع کنید . اگر هر شب تا دیروقت بیدار می مانید و درس می خوانید در چند روز پایانی به راحتی نمی توانید عادت دیر خوابیدن را درست کنید . یک نکته ی مهم هم برای روز قبل از کنکور مطالعه و تمرین سوال های کنکورگروه هایی است که قبل از شما کنکور داشته اند . بسیاری از دانش آموزان ، سوال های گروه های قبلی را مطالعه می کنند تا با سبک سوال ها آشنا شوند. اگر در بعضی درس ها سوال ها خیلی سخت بود یا با سبک جدید ارائه شده بود نگران نشوید، زیرا شرایط برای همه یکسان است. همین قدر که متوجه سبک ها و رویکردهای جدید بشوید به شما درجلسه ی کنکور خودتان آرامش می دهد. ممکن است بپرسید آیا به سوال های گروه های قبل پاسخ بدهیم یا فقط سوال ها را به طور سطحی مرور کنیم و با سبک سوالات جدید آشنا شویم ؟ هر دو کار را می توانید انجام دهید . تصمیم با خود شماست . اما تاکید می کنم در روز قبل از کنکور بیش از سه چهار ساعت وقت خود را صرف درس خواندن نکنید. ورزش ، بازی ، فعالیت های جسمی ، برنامه ی مشترک تفریحی با خانواده و پدر و مادر ، دیدن فیلم های شاد و کمدی می تواند در روز قبل از کنکور به شما آرامش بیشتری بدهد.

 

Menu