صفا شیدایی : چرا در تابستان درس بخوانیم؟

صفا شیدایی : چرا در تابستان درس بخوانیم؟ نگاه به گذشته یا نگاه به آینده

صفا شیدایی : چرا در تابستان درس بخوانیم؟


شروع زودهنگام در هر کاری تضمین کننده موفقیت و به نتیجه رسیدن آن کار است. این که با ذهنی شفاف، فرصتی کافی و برنامه‌ای صحیح به پیشواز انجام یک کار برویم، مسیر رسیدن به هدف نهایی هموارتر خواهد بود.

درس خواندن در تابستان اصول خود را دارد که اگر رعایت شود نه تنها خسته کننده نیست بلکه بسیار جذاب است و در پی آن حس خوب موفقیت نهفته است.

گفتیم برنامه‌ای صحیح برای شروع مطالعه در تابستان نیاز داریم، پیشنهاد می‌کنم برنامه راهبردی تابستان آزمون‌ها را دریافت و تحلیل کنید.


در طول پروژه تابستان 8 آزمون خواهیم داشت. اولین آزمون تعیین سطح است؛ یعنی مباحث سال گذشته!

شاید بپرسید چرا باید دوباره آزمون دروس سال گذشته را شرکت کنیم؟

شما یک سال برای خواندن این دروس تلاش کرده و در خرداد امتحانات پایان سال را پشت سرگذاشتید، ولی احتمال دارد برخی مباحث را کامل یاد نگزفته باشید و این برای مباحث مرتبط سال آینده چالش برانگیز است.

شرکت در آزمون تعیین سطح به شما قدرت تشخیص صحیح یادگیری‌‌های ناقص را می‌دهد تا با تمرین و تکرار آنها در تابستان مباحث سال قبل را کامل یاد بگیرید و با آمادگی صددرصد وارد یک پایه بالاتر شوید.

این تمام ماجرا نیست!

پیشخوانی دروس قبل از شرکت در کلاس درس بر راندمان یادگیری تاثیر مثبت دارد. با مدنظر قرار دادن این موضوع در آزمون‌های تابستان فرصتی هم برای درس‌های نگاه به آینده خواهید داشت تا با انتخاب درس‌ها در کنار پیشخوانی و مطالعه آزمون‌های آنها را هم شرکت کنید. 

این تمرین و تکرار هرچند اندک هم باشد باعث می‌شود شما مقدمه‌ای از مباحث را در ذهن خود داشته باشید و در کلاس درس که دوستان‌تان تازه با مبحث آشنا می‌شوند شما به رفع اشکال و تکمیل یادگیری‌تان بپردازید و همیشه یک قدم از دیگران جلوتر حرکت کنید.

تا اینجا نقشه مسیر را بررسی کردیم ولی فراموش نکنید برای شروع حرکت نیاز به ابزار داریم.

انتخاب صحیح منابع مطالعاتی لازمه شروع کار است.

کتاب‌های کمک آموزشی براساس ویژگی‌هایی که دارند بایستی انتخاب شده و مورد استفاده قرار بگیرند.

یاد گرفتیم که در تابستان برنامه ما دو قسمت دارد که هر کدام ویژگی و هدف مشخص داشتند، پس منابع هم باید منطبق بر همین ویژگی‌ها انتخاب شوند.

نگاه به گذشته : چون هدف مرور مطالب خوانده شده و رفع یادگیری‌های ناقص است، کارنامه اشتباهات، تست‌های نشان‌دار شده طول سال و کتاب‌های سه سطحی بهترین منابع برای آن هستند. 

نگاه به آینده : خوب برای بار اول است سراغ این مطالب می‌رویم، بدیهی است این پیشخوانی با کتاب اول تکمیل می‌شود. همچنین می‌توانید برای پیشرفت در این دروس از کتاب آبی برای تست زنی تکمیلی کمک بگیرید.

اما اصلی‌ترین منبع که کاملا منطبق بر برنامه راهبردی آزمون‌های تابستان است، کتاب تابستان می‌باشد که همانند برنامه از دو بخش نگاه به گذشته و نگاه به آینده تشکیل شده است.


آزمون 6مهر را از دست ندهید چون یک سکوی مقایسه‌ای برای آزمون 29تیر است تا با مقایسه نتیجه این دو میزان پیشرفت و نتیجه بخش بودن عملکردتان در تابستان را ارزیابی کنید و از راه کارهای موفق‌تان برای طول سال بهره ببرید.


Menu