سیدرسول اسلامی: 7 نکته برای داشتن بهترین عملکرد در جلسه‌ی کنکور

برای شما هر دفترچه یک کنکور است. وقتی یک دفترچه تمام شد، دیگر به آن فکر نکنید چون کاری برای آن نمی‌توانید بکنید. تمرکز خود را روی دفترچه‌ی بعدی بگذارید.

سیدرسول اسلامی: 7 نکته برای داشتن بهترین عملکرد در جلسه‌ی کنکور

روز کنکور

1- روز کنکور به‌موقع در حوزه حاضر شوید. دیر رسیدن ممکن است باعث نگرانی شما شود.

2- وقتی صندلی خودتان را در حوزه پیدا کردید، اگر مشکلی وجود داشت بلافاصله با مراقبتان در میان بگذارید. البته اگر مشکل حل نشد خودتان را نگران نکنید. 

3- برای شما هر دفترچه یک کنکور است. وقتی یک دفترچه تمام شد، دیگر به آن فکر نکنید چون کاری برای آن نمی‌توانید بکنید. تمرکز خود را روی دفترچه‌ی بعدی بگذارید.

4- گاهی ممکن است به چند سؤال پشت سر هم جواب ندهید. یادتان باشد شما هدف‌گذاری چند از 10 کرده‌اید و برای پاسخ ندادن به چند سؤال از هر 10 سؤال برای خودتان سهمیه‌ای قرار داده‌اید. پس نگران نباشید.

5- ممکن است کنکور در درسی خیلی دشوار باشد و شما به هدف‌گذاری خودتان نرسید. یادتان باشد اگر آزمون سخت باشد برای همه سخت است و نه فقط شما! در آزمون‌های سخت هم چند سؤال ساده برای پاسخ دادن وجود خواهد داشت. هنر شما پیدا کردن آن سؤال‌های ساده است.

6- قدرت نه گفتن داشته باشید. گاهی درگیر حل یک سؤال می‌شوید و در یک چاله می‌افتید و نمی‌توانید از آن بیرون بیایید. بهتر است پاسخ به سؤالات وقت‌گیر و دشوار را برای آخر هر دفترچه بگذارید. اما اگر این اتفاق افتاد و درگیر یک سؤال وقت‌گیر شدید، سعی کنید یک زمان مشخص کنید که بیشتر از آن برای هر سؤال وقت نگذارید که بتوانید از آن چاله خودتان را بیرون بیاورید و وقت بیشتری از دست ندهید.

7- خودتان را مدیریت کنید. ممکن است سر جلسه به هر دلیلی اتفاقی بیفتد. مثلاً درسی سخت باشد یا مشکلی برایتان به وجود بیاید. فکر نکنید همه‌چیز از دست رفته است. هنر شما استفاده از زمان باقی‌مانده و داشتن بهترین عملکرد برای درس‌های باقی‌مانده است.

Menu