سیدرسول اسلامی: هفته‌ی آخر و روز آخر کنکور چه کار کنیم؟

بعد از برگزاری آزمون روز شنبه 16 تیرماه، روزهای باقی‌مانده را برای تورق سریع درس‌ها بگذارید. این مرور و تورق سریع پایانی به شما کمک می‌کند تا از نظر ذهنی برای کنکور آمادگی بیشتری پیدا کنید.

سیدرسول اسلامی: هفته‌ی آخر و روز آخر کنکور چه کار کنیم؟

یک هفته برای تورق سریع

بعد از برگزاری آزمون روز شنبه 16 تیرماه، روزهای باقی‌مانده را برای تورق سریع درس‌ها بگذارید. این مرور و تورق سریع پایانی به شما کمک می‌کند تا از نظر ذهنی برای کنکور آمادگی بیشتری پیدا کنید. شما تورق سریع را چگونه انجام می‌دهید؟

کتاب درسی و نکات نوشته‌شده در کتاب را می‌خوانید؟ جزوه‌ی خودتان را سریع مرور می‌کنید؟ کتاب خودآموزی که شامل نکات مربوط به تحلیل آزمون‌ها در طول سال است دوباره می‌خوانید؟ ممکن است برای یک درس محاسباتی بخواهید آزمون جامع بزنید. آیا فرمول‌ها را برای درس‌های محاسباتی مرور می‌کنید؟ 

همه‌ی این‌ها می‌تواند درست باشد اما توجه کنید که نمی‌توانید همه‌ی این کارها را با هم انجام بدهید. باید تصمیم بگیرید که برای هر درس یک کار را انجام بدهید. نکته‌ی مهم در هفته‌ی آخر برای تورق سریع، قابلیت تمام شدن است.

روز قبل از کنکور

روز قبل از کنکور سعی کنید کارتان را سبک‌تر کنید. بهتر است اگر می‌خواهید درس بخوانید تا ظهر این کار را انجام بدهید. اگر رشته‌تان تجربی است می‌توانید عصر روز پنج‌شنبه سؤالات کنکور ریاضی را ببینید. ممکن است تصمیم بگیرید به سؤالات کنکور ریاضی مخصوصاً در درس‌های شیمی و فیزیک پاسخ بدهید. اما مهم‌ترین کار بررسی سؤالات، سطح دشواری درس‌ها و تحلیل‌های مرتبط با دو کنکور ریاضی و انسانی است. سایت کانون می‌تواند بهترین مرجع برای شما در روز قبل از کنکور تجربی باشد. 

آخرین کارهایی که می‌توانید در عصر روز قبل از کنکور انجام بدهید:

1- هدف‌گذاری‌تان را نهایی کنید. در هر درس به چند سؤال از هر 10 سؤال می‌خواهید جواب بدهید.

2- به سؤالات چه مباحثی پاسخ می‌دهید؟ مهم‌تر اینکه مشخص کنید به سؤال کدام مباحث اصلاً نمی‌خواهید جواب بدهید.

3- زمان‌های نقصانی خود را بررسی و نهایی کنید. 

4- از پدر و مادر خود تشکر کنید. از پدر و مادرتان برای همراهی بی‌نظیرشان با شما در این سال‌ها تشکر کنید. همین‌طور از خودتان را هم تشکر کنید. بدون شک شما تمام توان خود را برای کنکور گذاشته‌اید. قدر خودتان را بدانید.

5- تا دیر وقت بیدار نمانید. سعی کنید عصر یا شب کمی پیاده‌روی همراه با خانواده داشته باشید تا خسته شوید و خواب راحت‌تری داشته باشید.

Menu