گفت و گو با محنا پرنیان؛ قهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی؛ از پرند

اوایل خیلی از دوستانم میگفتند که آزمون‌های قلم چی سطح خیلی بالایی دارند و مناسب من نیستند! اما الان بعد از 5 سال شرکت در این آزمون‌ها متوجه شدم که باید در سطح بالایی کار کرد تا بتوان از همه بالاتر بود

گفت و گو با محنا پرنیان؛ قهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی؛ از پرند

نام و نام خانوادگی:  محنا پرنیان

پایه: دوازدهم تجربی 

نام شهر و استان: پرند، استان تهران

شغل  و تحصیلات پدر:  شغل آزاد، فوق دیپلم

شغل و تحصیلات مادر:  خانه دار، فوق دیپلم

میانگین تراز: 5548

معدل: 30/19

سال های حضور در کانون : 5 سال  (هفتم، هشتم، نهم، دوازدهم و یک سال پشت کنکور)

چند آزمون شرکت کرده است؟ 115


مصاحبه گر: علی ندایی


5 سال در آزمون های کانون شرکت کردید. دلیل این انتخاب و استمرار چیست؟

من همیشه دوست داشتم از لحاظ علمی خودم را با هم نوعانم مقایسه کنم. آزمون های قلمچی به واسطه جامعه اماری بالا و همچنین سطح خوب  سوالاتی که دارند باعث شدند تا ثبت نام کنم. اوایل خیلی از دوستانم میگفتند که آزمون های قلم چی سطح خیلی بالایی دارند و مناسب من نیستند! اما الان بعد از 5 سال شرکت در این آزمون ها متوجه شدم که باید در سطح بالایی کار کرد تا بتوان از همه بالاتر بود!! به شدت از انتخاب خودم راضی هستم...

 

یک سال پشت کنکور بودید و نسبت به کنکور اولتان پیشرفت خوبی داشتید! مهم ترین دلیل آن چیست؟

عوامل خیلی زیادی باعث شدند تا پیشرفت خیلی خوبی داشته باشم. مهندسی منابع، استمرار در آزمون دادن و تحلیل اصولی، داشتن مشاور و راهنما و همینطور ساعت مطالعه بالا و با کیفیت مهم ترین دلایل پیشرفت من بودند.

 

به مهندسی منابع اشاره کردید! کمی بیشتر راجب آن توضیح دهید.

متاسفانه سال گذشته، در انتخاب منابع تستی به شدت ناآگاهانه عمل کردم.. بدون توجه به سطح خودم تعداد زیادی کتاب تست خریدم و خیلی از آنها را نیز کار نکردم. برای مثال برای درس زیست شناسی از همان ابتدا سه کتاب داشتم و نمیدانستم برای آماده شدن و رسیدن به بودجه بندی آزمون ها دقیقا باید از کدامشان استفاده کنم. اما امسال قبل از تهیه منابع جدید، ابتدا با مشاورم مشورت کردم و با توجه به عملکردی که در سال گذشته داشتم، مناسب ترین منابع را انتخاب کردم و از چند منبعی بودن فاصله گرفتم. 

 

یعنی  داشتن دو منبع برای یک درس کار درستی نیست؟!

نه اصلا! من از ابتدای مسیر چند منبعی بودم و این موضوع برای منی که هنوز شروع نکرده بودم اذیت کننده بود. در سال دوم در درس زیست شناسی چون سطح خوبی داشتم، دو منبع داشتم. یکی برای تست های اموزشی و یکی هم برای تست های زماندار و سخت تر! در کل به نظرم اینکه از همان ابتدا برای هر درس چند منبع داشته باشیم به شدت مضر است. 

 

از منابع کانونی استفاده می کردید؟

بله برای دروس زیست، شیمی و فیزیک از کتاب سه سطحی استفاده میکردم. همچنین کتاب خود آموزی تاثیر خیلی  زیادی در نظم دهی به تحلیل آزمون هایم داشتند. در اسفند و فروردین نیز از کتاب زرد جمع بندی استفاده کردم و به شدت مفید بود. این کتاب را برای ایام جمع بندی شدیدا توصیه میکنم. 

 

با توجه به اینکه امسال تاثیر قطعی معدل هم داشتیم، از چه زمانی مطالعه تشریحی خودتان را آغاز کردید؟

من تا پایان نیم سال اول فقط مطالعه تشریحی داشتم. از ابتدای بهمن ماه، دروس ادبیات و عربی را با کلاس پیش رفتم و مطالعه تشریحی باقی دروس را از اواخر فرودین ماه با مطالعه روزی 3 تا 4 ساعت شروع کردم.

 

از عملکردی که سر جلسه کنکور اردیبهشت داشتید راضی هستید؟

بله اما اگر می توانستم به عقب برگردم، سعی میکردم بیشتر روی زمان بندی سر جلسه کار کنم. در دفترچه دوم مدیریت زمان کمی برایم دشوار بود. 

 

چه توصیه ای برای دانش آموزانی که دچار سردرگمی هستند دارید؟

به نظرم هیچ چیز به اندازه یک برنامه ریزی درست و اصولی و شخصی سازی شده نمی تواند یک نظم و آرامش ذهنی بدهد. پیشنهاد میکنم حتما با برنامه راهبردی کانون قلم چی پیش روی کنید. چون تمامی نگرانی هایتان از هر جهت مخصوصا در دوران جمع بندی که اهمیت مرور کردن چندین برابر می شود از بین خواهد رفت. 

 

Menu