گفت و گوی هادی مجیدی با پشتیبان برتر علیرضا اسدی

به نظر شما چی چیزی زیباتر از پرورش یک نهال در باغ می‌باشد یا رشد و پایش یک کودک و نظاره گر بودن آن ؟ مطمئنم شما هم با عقیده بنده که چیزی زیباتر از رشد دانش آموز و آمادگی حضور آنها در‌جامعه و نحوه برخ

گفت و گوی هادی مجیدی با پشتیبان برتر علیرضا اسدی

نام و نام خانوادگی : علیرضا اسدی طهرانی 

نام شهر و استان:تهران 

چند سال دانش آموز کانون بوده اید :  4 سال 

دانشگاه: دانشگاه علوم پزشکی تهران – البرز

رتبه: ۱۱۶۰ منطقه ۱

ورودی سال: مهر 1400

مصاحبه گر : هادی مجیدی



لطفا خودتان را معرفی کنید؟  

با سلام ، علیرضا اسدی طهرانی دانشجو ترم ۶ داروسازی علوم پزشکی تهران و فارغ التحصیل رشته شیمی از دانشگاه خوارزمی میباشم.


به نظر شما چه عواملی باعث شدند که در کنکور خودتان نتیجه بگیرید؟ 

اعتماد بنفس که با برنامه ریزی درست تحت شرایط ازمون های برنامه ای و تحت تاثیر روند رشد باشد


به نظرتان مهمترین خود ویژگی مثبت شما چه بوده که باعث شد به اینجا برسید؟

تلاش مستمر و منظم مهمترین عاملی بود که باعث شد در طول دوران تحصیلی به جایگاه مطلوبی برسم


چرا کانون را انتخاب کردید؟ به نظر شما مهم ترین ویژگی آزمون‌های کانون چیست؟ آیا در آزمون های کانون غیبت داشتید؟ دراین ارتباط و تاثیرغیبت بفرمایید. 

اگر به عنوان دانش آموز پاسخ بدهم ، مهمترین دلیل پیشروی اصولی و ازمون های برنامه ای متناسب  می باشد ، در کنار آنکه جامعه آماری بالا و همچنین وجود پشتیبان در کنار ما بعنوان یک مدیر برنامه کمک کننده بود.

اما بعنوان یک مشاور و پشتیبان به عقیده من مهمترین وجه رشد دهنده ازمون ها سنجش واقع گرایانه خود با خود هست که فارغ از هر مسئله ای  به بهترین شکل در آزمون های قامچی سنجیده می شود چرا که برگزاری دو هفته یکبار با روند پوششی و نیمه پوششی ازمون ها و هم‌پوشانی مبتحث و جعبه ابزار ۸ گانه بسیار بسیار کمک کننده است .


درصد های کنکور خودتان را لطفا می فرمایید؟

زیست : ۶۰

فیزیک : ۶۰

شیمی : ۵۶

ریاضی : ۳۰

زمینشناسی : ۳۵

دینی :۷۰

زبان :۷۷

ادبیات : ۳۵

عربی :۴۸


در طول سال کنکور در چه درس هایی تغییر روش مطالعه داشتید ؟ 

در دروس عمومی 

به خصوص درس دین و زندگی   و عربی با تغییر متود های یادگیری سعی به ارتقا سطح خود کردم 

در درس زیست شناسی نیز تغییر روش دادم 


چرا پشتیبان کانون شدید؟ 

جناب مجیدی به نظر شما چی چیزی زیباتر از پرورش یک نهال در باغ می باشد یا رشد و پایش یک کودک و نظاره گر بودن آن ؟

مطمئنم شما هم با عقیده بنده که چیزی زیباتر از رشد دانش آموز و آمادگی حضور آنها در‌جامعه و نحوه برخورد با مشکلات وجود  ندارد چرا که پشتیبان مثل یک‌ معلم ، دوست ، همراه ، مربی ،ناظم ، مدیر و …. میباشد و صادقانه برایش رشد و تعالی دانش آموز ارزش دارد .


. چگونه میان تحصیل در دانشگاه های برتر و کارتان تعادل ایجاد می کنید؟

پاسخ این سوال شما را با یک جمله میدهم ، خود آنچه یاد میدهم اجرا میکنم . با پشتیبانی کردن خودم در زندگی 


آیا از دانش آموزانتان رتبه برتر داشته اید؟

بنده در سال یازدهم چندین دانش آموز داشته ام که از تراز های ۵۰۰۰ به ۶۵۰۰ و بالاتر. رسیده اند و همچنین اقای ارتین زیبایی که قول میدهم رتبه تک‌رقمی کنکور ۱۴۰۴ میباشد تراز او از ۷۱۰۰ تا ۷۸۰۰ رسیده است.


آیا سابقه تدریس دارید؟در چه درس های؟   

بله بنده ۶ سال سابقه تدریس در دروس شیمی و زیست شناسی دارم .


آیا برای کار کردن با دانش آموزان ، تقسیم بندی خاصی برای خودتان دارید یا از روش دیگری استفاده می کنید؟

جناب مجیدی ، تقسیم بندی یک اصول نظم دهنده به کار و ایجاد یک شیدل منظم برای کار میباشد ، بنده روش های گوناگون نظم دهنده به کار دارم ولی نکته حائز اهمیت چه قویترین دانش اموز و چه سطحی ترین دانش آموز برای من یکسان هستند


در پروژه های تابستان و آغاز نیم سال اول و پایان نیم سال اول 100% دانش آموزان شما پیشرفت داشتند. کار ویژه ی شما برای دانش آموزانتان چه بود ؟

 در‌پروژه تابستان ، کتاب تابستان اعصای دست من و معجزه قرن برای رشد میباشد چرا که تجلی از کتب اول و آبی و سه سطحی و بنفش در‌یک کتاب برای جمع بندی و رشد میباشد . جدا میگویم اقای مجیدی این کناب شاهکار خلقت هست 

اغاز نیم سال اول  و پایان نیم سال اول  را با چک کردن مداوم کتب آبی و اول و سه سطحی در جلسات ازمون و همچنین بررسی کتب خودآموز و دفتر برنامه ریزی بسیار کمک کننده بود ، نکته مهمتر از هرچیزی ویژگی عیب یابی و جلسات رفع اشکال بنده و همچنین جلسات تحلیل آزمون در تمامی مراحل کمک کننده بود 


علاوه بر تقسیم بندی چه روش های کلی را برای دانش آموزان خود اجرا کردید که باعث پیشرفت دانش آموزان شما شد ؟

پشتیبانی ویژه ، جناب مجیدی به جد میگویم بعنوان پشتیبان‌کار کردن با مشاور بودن متفاوت هست ، من بعنوان پشتیبان با سابقه ۴ ساله به شما میگویم پشتیبان کار مهم او اشکال یابی دانش اموز هست ، یعنی اینقدر حواسش همه جانبه به دانش آموز باشد تا عیب اورا پیدا کند . 

اما مشاوره دادن و پشتیبانی ویژه دقیقا برطرف کردن مشکل هست پس این دو مکمل هم هستن جناب مجیدی 

و بنده کسانی که عیب هایشان را پیدا کردم و  بکمک مشاوره تخصصی درسی آنهارا برطرف کردم ، چگونه تصاعدی پیشرفت کردند.


آیا در پروژه دوران نوروز روش خاصی برای پیشرفت دانش آموزان خود داشتید ؟

 کتاب نوروز بهمراه تابلو نوروزی یک ابزار ناشناخته ولی سکوی پرتاب برای دانش اموز است 

ولی چرا سکوی پرتاب ؟ چون این دو کنار هم بشکل یک دنباله هندسی ، بشکل تصاعدی رشد دهنده دانش اموز هست 


آیا در پروژه دوران تابستان روش خاصی برای پیشرفت دانش آموزان خود داشتید ؟

جناب مجیدی ، سوال قدیمی میپرسید  (خنده ارام اقای اسدی ) 

باز هم میگم‌ کتاب تابستان معجزه گر هست . ولی کار های تخصصی بنده متناسب با هر دانش اموز هست یعنی برخلاف مدارس که جامعه محور هستند ، من بشکل فرد محور‌متناسب با روحیات و افکار دانش اموز مسیر او را طراحی میکنم.

پس اساس کار من طراحی روند اموزش، یادگیری ، ازمون دهی ، و برنامه ریزی دانش اموز هست بصورت فرد به فرد 


آیا در پروژه دوران امتحانات روش خاصی برای پیشرفت دانش آموزان خود داشتید ؟

با یک جمله پاسخ می دهم : طراحی مسیر فیدبک دهی بالا برای دانش اموز 


چند دانش آموز تحت پوشش دارید؟ پارسال چند دانش آموز تحت پوشش داشتید؟

سال گذشته دانش اموزان تحت پوشش  بنده حدود ۴۰ دانش اموز بودند که از مدارس برتر و قوی بودند 


از میان منابع مشاوره ای که در اختیار داشتید ، روش و برنامه شما برای هدایت دانش آموزانتان چگونه بوده که باعث شده دانش آموزان برتر شما با وجود رقابت بالا در بین برترها پیشرفت کنند؟ 

پر‌واضح هست جناب مجیدی 

این سوال در برگیرنده کل مصاحبه بنده با شماست . 

پس خیالتان را راحت کنم ، من ادم‌سخت گیر و جدی هستم‌در کار ، بشدت برایم دانش اموز هایم‌مهم هستند ، پس باید الویت باشم چه نسبت به منابع گوناگون چه نسبت به مدارس و ….

و دانش اموز هایی که به حرف های من گوش دادن نتیجه قابل قبولی گرفته اند .


تکنیک ها و روش‌های مدیریت زمان را ، چقدر در جلسات آزمون استفاده می کنید؟

متناسب با سطح دانش آموزان 

بستگی به تفکرات اولیه و‌ ثانویه دانش اموز دارد و مبحث بسیار گسترده ای است که اکنون بعلت ضیق وقت امکان توضیح بیشتری نیست .

ایا برای کار پشتیبانی مطالعات مشاوره ای و یا ازاد مناسب است ؟ شما چقدر‌مطالعات مشاوره ای داشته اید ؟ توضیح بدهید .

 

جناب مجیدی باز تکرار میکنم ، خود ان آموزش میدهم که خود یاد گرفته ام ، تا وقتی بنده در هفته حداقل ۱ الی ۲ ساعت مطالعات مشاوره ای ، مقالات‌ نوین مشاوره ای ، نکات جدید را یاد نگیرم و‌نتوانم به درستی درک‌کنم ، هیچگاه نمیتونم انرا به دانش آموزانم‌ آموزش بدهم .

اخرین سوال ما این است که اگر دانش اموز تنها سال دهم و دوازدهم را آزمون بدهد ، از نظر شما کار درستی انجام داده است ؟ توضیح میدهید ؟

جناب مجیدی ، گناه کبیره چیست ؟از نظر واژه شناسی از تو کلمه گناه (کاری که عاقبت ضرر ده دارد ) و کبیر (بزرگ ، عظیم ) تشکیل شده است ، یعنی بدترین ضرری که میتوانی به خودت بزنی این هست که سال دهم ازمون بدی و بعد ول کنی بری دوازدهم برگردی .

خب من که هیچوقت با چنین فردی کار‌نمیکنم چرا که سال یازدهم سال حساس تری حتی از سال دوازدهم‌میباشد 

دقت کنید 

سال دهم ازمون خطا هست 

سال یازدهم روش یابی و صحت آن 

سال دوازدهم سال نتیجه گیری 

شما بهم‌بگید اگر دانش آموزی داشته باشید ، سال دهم ازمون خطا کرد ولی صحت انچه که انجام داده رو‌ در سال یازدهم‌ نبیند در سال دوازدهم نتیجه میگیرد ؟ خیر نتیجه نمیگیرد و اگر هم‌ نتیجه نصفه نیمه ای‌بگیرد بخاطر از دست دادن‌ فراینده نتیجه گیری هست.

پس من هیچگاه حاضر نیستم تا کسانی که تنها به فکر دهم و دوازدهم هستن کار‌کنم چرا که فرایند رشد و نمو‌ آموزشی رو‌ از بین میبرند و‌منجر به شکست روند رشد میشوند.

 

جناب اسدی متشکرم از‌ پاسخگویی شما ، امیدوارم امسال تعداد زیادی از دانش آموز هایتان مثل پارسال در دانش آموزان برتر هر آزمون باشند .

ممنونم جناب مجیدی متشکرم از لطف شما 

امیدوارم که امسال هم دوستان من رشد بسیاری داشته باشند

با تشکر از شما 

 

Menu