گفت‌وگو با محمدرضا شعبانی پشتیبان برتر

تلاش مستمر، برنامه‌ریزی دقیق، آزمون‌های برنامه‌ای کانون در طول سال موجب موفقیتم در کنکور شدند.

گفت‌وگو با محمدرضا شعبانی پشتیبان برتر

نام و نام خانوادگی: محمدرضا شعبانی  

نام شهر و استان :قائمشهر، مازندران  

چند سال دانش آموز کانون بوده اید : ۶سال  

رتبه: ۴۴۹ منطقه ۲  و 1400 کشوری ورودی سال :مهر ۱۴۰۱ 


مصاحبه گر : رامین غفرانی


لطفا خودتان را معرفی کنید؟ 

بنده محمدرضا شعبانی دانشجوی ترم ۴ مهندسی برق دانشگاه علم و صنعت  هستم.

 

به نظر شما چه عواملی باعث شدند که در کنکور خودتان نتیجه بگیرید؟  

تلاش مستمر، برنامه‌ریزی دقیق، آزمون‌های برنامه‌ای کانون در طول سال موجب موفقیتم در کنکور شدند.


به نظرتان مهمترین خود ویژگی مثبت شما چه بوده که باعث شد به اینجا برسید؟ 

تلاش مستمر و منظم مهمترین عاملی بود که باعث شد در طول دوران تحصیلی به جایگاه مطلوبی برسم.


آیا در آزمون های کانون غیبت داشتید؟ دراین ارتباط و تاثیرغیبت بفرمایید. 

آزمون‌های کانون نسبت به بقیه‌ی آزمون‌های موجود، مزایای زیادی دارد از جمله برنامه‌ی راهبردی منظم و منسجم، جامعه‌ی آماری بسیار بالا که وضعیت تحصیلی را بصورت واقعی‌تر نشان می‌دهد، اختصاص دادن پشتیبان به دانش‌آموز که بصورت مشاور و همراه در طول سال و . . .


درصد های کنکور خودتان را لطفا می فرمایید؟ 

فیزیک : ۶۵ شیمی : ۶۶ ریاضیات : ۴۵


چرا پشتیبان کانون شدید؟

دلیل اول این بود که از آنجایی که مسیر تحصیلی دبیرستان را به خوبی و نتایج مطلوب پشت سر گذاشتم، توانایی این را دارم که در این مسیر کمک شایانی به دانش‌آموزان کنم و دلیل بعدی علاقه‌ی شدید من به کمک به افراد مختلف است که علاوه بر اینکه رشته تحصیلی من با آن مرتبط است، تلاشم این بوده که شغل دوران دانشجویی هم در همین موضوع می شد.


چگونه میان تحصیل در دانشگاه های برتر و کارتان تعادل ایجاد می کنید؟ 

با برنامه‌ریزی دقیق و تلاش مضاعف و برقراری ارتباط بین کار و تحصیل


آیا سابقه تدریس دارید؟در چه درس های؟   

بله هم در دوران مدرسه و هم در دوران دانشگاه سابقه تدریس دارم. توانایی تدریس در درس فیزیک پایه یازدهم را دارم.

 

آیا برای کار کردن با دانش آموزان، تقسیم بندی خاصی برای خودتان دارید یا از روش دیگری استفاده می کنید؟ 

بله تقسیم بندی من برای دانش‌آموزان با توجه به توانایی تحصیلی آن‌هاست برای دانش‌آموزانی که در یک سطح تحصیلی هستند از روش‌های تقریباً ثابتی استفاده می‌شود.


در پروژه های تابستان و آغاز نیم سال اول و پایان نیم سال اول 100% دانش آموزان شما پیشرفت داشتند. کار ویژه ی شما برای دانش آموزانتان چه بود ؟

برقراری ارتباط حضوری و تلفنی بصورت مداوم و راهنمایی به آن‌ها با توجه به سطح آن‌ها، در واقع تقسیم نگاه موضوع بسیار مهمی بود و روزهای جمعه جلسات تحلیل کارنامه سهم مهمی داشت.


علاوه بر تقسیم بندی چه روش های کلی را برای دانش آموزان خود اجرا کردید که باعث پیشرفت دانش آموزان شما شد ؟ 

برقراری تماس تلفنی بصورت مداوم در طول سال تحصیلی و بررسی روند تحصیلی و توصیه‌های مفید با توجه به روند پیش روی آن‌ها.


آیا در پروژه دوران نوروز روش خاصی برای پیشرفت دانش آموزان خود داشتید ؟ 

دادن برنامه‌ریزی شخصی سازی شده به دانش‌اموزان متناسب با زمان تعطیلات نوروز.


آیا در پروژه دوران تابستان روش خاصی برای پیشرفت دانش آموزان خود داشتید ؟ 

ارتباط گیری حداکثری در دوران تابستان و بررسی روند سال گذشته برای جبران و تقویت موضوعات مختلف مربوط به سال گذشته.


آیا در پروژه دوران امتحانات روش خاصی برای پیشرفت دانش آموزان خود داشتید ؟ 

بررسی برنامه‌ی امتحانات و دادن برنامه‌ریزی شخصی سازی شده به دانش‌آموزان.


همان طور که خودتان اشاره کردید پشتیبانی در کلان شهرها مهارت خاصی می خواهد تا طوری به  دانش آموزان به خصوص برترها مشاوره دهید تا در انبوه امکانات ، نکات مهم را گم نکنند. شما این کار را چگونه انجام می دهید؟ 

با کمک گرفتن از افراد با تجربه‌تر در این حیطه کاری و کمک گرفتن از تجارب مدیر و الگوی کاری ما صحبت‌های آقای قلم چی در جلسات روز جمعه است که برنامه‌ی کاری و مشاوره‌ای را در طول هفته تبین می‌کند.


از میان منابع مشاوره ای که در اختیار داشتید ، روش و برنامه‌ی شما برای هدایت دانش آموزانتان چگونه بوده که باعث شده دانش آموزان برتر شما با وجود رقابت بالا در بین برترها پیشرفت کنند؟

تلاش برای کمک بصورت متمایز از روش‌هایی که اکثر پشتیبان‌ها پیش رو گرفته‌اند.


تکنیک ها و روش‌های مدیریت زمان را ، چقدر در جلسات آزمون استفاده می کنید؟

به اندازه‌ای که تاثیر مثبتی روی مدیریت دانش‌آموزان بگذارد.

Menu