گفت‌وگو با کسری شمسی قهرمان پیوستگی هشتم از تهران

به طور میانگین هر روز 4 تا 5 ساعت درس می‌خواندم و بعد از آن هم به تفریح و سرگرمی‌های خودم می‌پرداختم.

گفت‌وگو با کسری شمسی قهرمان پیوستگی هشتم از تهران

نام دانش آموز:کسری شمسی

پایه: هشتم

تعداد کل آزمون‌ها: 16

شهر و استان: تهران

میانگین تراز: 4894

شغل پدر: کارمند  

شغل مادر:‌ کارمند 


مصاحبه‌گر: مجید جوهری

 

چرا تصمیم گرفتید که برای در آزمون های کانون کنید؟

به خاطر اهمیت امتحانات نهایی و آمادگی اولیه برای کنکور، به خواست خودم و با تشویق خانواده، در آزمون‌های کانون ثبت‌نام کردم. هدفم برنامه‌ریزی برای امتحانات نهایی و همچنین آمادگی کامل برای آزمون‌های ورودی مدارس وارد است تا بتوانم بهترین نتیجه را رقم بزنم.

 

در دوران نوروز چقدر مطالعه داشتید؟

 به طور میانگین هر روز 4 تا 5 ساعت درس می‌خواندم و بعد از آن هم به تفریح و سرگرمی‌های خودم می‌پرداختم. نکته مثبت دوران عید این بود که فقط به جمع بندی دروس گذشت و توانستم سطح خود را بالا ببرم و بتوانم بهترین نتیجه را برای خودم رقم بزنم.

 

در تابستان پیش‌خوانی هم انجام می‌دادید؟

بله، در دوران تابستان درس‌های هشتم را تا حدودی پیش‌خوانی کردم. ولی بیشترین هدف خود را روی درس هوش گذاشتم و یک کتاب را به صورت کامل در تابستان تمام کردم برای تابستان امسال هم برنامه دارم تا یک کتاب هوش دیگر تمام کنم و در کنار آن دروس ریاضی و علوم را تا جایی که می‌توانم پیش خوانی کنم.

 

چه دروسی نقاط قوت شما هستند؟

دروس ریاضی عربی و فارسی نقاط قوت من هستند و وقت زیادی را هم برای تست زدن این دروس می‌گذاشتم و بیشترین درصدها را هم از این دروس می‌گرفتم.

 

چه دروسی نقاط ضعف شما بودند؟

درس علوم بود که با تلاش و پشتکار و کمک معلمم پیشرفت قابل‌ توجهی در آن داشتم. تکالیفی که به من داده شد بود را به صورت کامل انجام می‌دادم و تحلیل آزمون خود را در این درس با دقت و زمان بیشتری انجام می‌دادم.

 

برای ضعف در درس علوم چه کارهایی انجام دادید؟

 از معلمم کمک می‌گرفتم، در کلاس‌های تقویتی شرکت می‌کردم و تست‌های زیادی حل می‌کردم و تحلیل آزمون را خیلی دقیق‌تر انجام می‌دادم.

 

از چه منابعی استفاده می‌کردید؟

از کتاب‌های درسی، جزوه‌های معلم‌ها و کتاب‌های تست کانون مثل کتاب آبی و سه‌سطحی استفاده می‌کردم. ولی در ابتدا قبل از هر کتابی از کتاب اول استفاده می‌کردم مخصوصاً در درس علوم و ریاضی تا بتوانم پایه‌های خود را در آن دروس قوی کنم .

 

ویژگی‌های این کتاب‌ها چه بودند؟

این کتاب‌ها درسنامه‌های کامل و نمونه سوال‌های تستی داشتند و سوالاتشان در تمام سطوح (آسان، متوسط و سخت) بود که باعث می‌شد به مرور در دروس پیشرفت کنم.


شما به عنوان دانش‌آموز برتر، چگونه توانستید در آزمون موفق عمل کنید؟

با برنامه‌ریزی درست، تلاش و پشتکار، استفاده از منابع کانون و کمک پشتیبانم توانستم در آزمون‌های کانون موفق عمل کنم. ولی مهم‌ترین موضوع هدفم بود، هدفی که داشتم باعث می‌شد هم تلاش کنم هم برنامه داشته باشم و آزمون‌ها و پشتیبان به پررنگ‌تر شدن هدفم کمک کردند.

 

مهم‌ترین دستاوردتان از آزمون های کانون چه بوده؟

یادگیری نحوه‌ی مطالعه‌ی درست و تست‌زنی، مدیریت زمان در آزمون و افزایش اعتماد به نفس. همیشه با پشتیبان خود بعد از آزمون در مورد نقاط ضعف خود صحبت می‌کردم و راهکارهای درست را برای رفع نقاط ضعف از ایشان می‌پرسیدم.

 

آیا در طول این مسیر ناامید هم شدید؟ چطور آن را مدیریت کردید؟

بله، گاهی اوقات ناامید می‌شدم، اما با صحبت پشتیبان روحیه‌ام برگشت و از طرفی مادرم من را حمایت می‌کرد و لحظه‌ای دست از حمایت کردن من برنداشت.

Menu