نام و نام خانوادگی : امیرسام سجده حسن کیاده
مقطع : پایه هشتم
نام شهر و استان : رشت ، گیلان
میانگین تراز : 5520
سال های حضور در کانون : 1 سال
چند آزمون شرکت کرده است : 12آزمون
شغل و تحصیلات مادر : خانه دار - لیسانس
شغل و تحصیلات پدر : مهندس عمران - لیسانس
مصاحبه گر : صنم محسنی
برنامه ی شما برای نیم سال دوم چه بود ؟
بازخوانی و بازیابی دروس ، هدف اصلی من در نیم سال دوم بود . تست از کتاب های کانون و منابع دیگر و مطالعه ی مروری دروس تا بتوانم جمع بندی مناسبی داشته باشم و در امتحانات ترم دوم نمرات خوبی کسب کنم .
آیا در آزمون های کانون غیبت داشته اید ؟
بله در سه آزمون غیبت داشتم که به علت مریضی بود ، ولی بلافاصله بعد از محیا بودن شرایط ، سؤالات را دانلود ، حل و تحلیل کرده ام .
پیوستگی در آزمون ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود ؟
تقسیم شدن بودجه بندی به بخش های کم باعث می شود درس ها فشار زیادی نیاورند و بتوانم با برنامه ریزی مناسب به تمام بودجه بندی برسم . پیوستگی در آزمون باعث می شود تمام بودجه بندی را مطالعه کنم و برنامه ریزی دقیق تری داشته باشم و همچنین نقاط ضعف و قوتم را بشناسم و بتوانم در طی دو هفته نقاط ضعفم را از بین ببرم و به نقاط قوتم اضافه کنم .
آیا در آزمون های مشابه پارسال شرکت کردید ؟ انگیزه تان چه بوده و فایده ی آن برای شما چه بود ؟
بله . تحلیل آزمون قبلی و آمادگی برای آزمون بعدی ، همچنین ترغیب به تست بیشتر و برنامه ریزی دقیق تر برای آزمون بعدی .
شرکت در این آزمون ها چه تأثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشت ؟
تأثیر آزمون های قلم چی و دروس تشریحی دو طرفه است و تستی خواندن بر بهتر شدن آزمون های تشریحی کمک می کند . حل مسائل تشریحی بستر مناسبی برای تست زدن فراهم می کند . در دروس تخصصی مانند ریاضی و مهم مثل فارسی ، با بیشتر تست زدن و تحلیل آزمون می توانم ارزیابی مناسب تری داشته باشم و این درس ها را به نقاط قوتم اضافه کنم .
مطابق برنامه راهبردی حرکت می کردید ؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی کردید؟ برنامه ی درسی و آزمون ها هماهنگ بود ؟
بله مطابق برنامه ی راهبردی مطالعه می کردم . برنامه ی راهبردی تقریباً با مدرسه همسو بود . برای دو هفته طبق بودجه بندی برنامه ریزی می کردم و هر روز یک ساعت را به تست زدن اختصاص می دادم .
نقاط قوت شما کدام درس ها بودند ؟
دروس فارسی ، زبان و ریاضی تیزهوشان جزو نقاط قوت من محسوب می شدند و برای مطالعه ی این دروس ابتدا جزوه ی معلم و کتاب را می خواندم ، بعد درسنامه را از کتاب تست مطالعه می کردم و سپس تست می زدم و تحلیل انجام می دادم .
دفتر برنامه ریزی داشتید ؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می کرد؟
بله . دفتر برنامه ریزی ام را همیشه تکمیل می کردم . تکمیل دفتر برنامه ریزی باعث می شد به مطالعه ی بیشتر راغب شوم و ساعت مطالعه ام را افزایش دهم ، همچنین متوجه می شدم که با چند ساعت مطالعه به این تراز رسیده ام تا توازن در ساعت مطالعه برقرار کنم .
تکنیک ها و روش های مدیریت زمان را تمرین و استفاده می کردید ؟
بله . در خانه بعد از مطالعه و یک دور تست زدن ، تست زماندار می زدم و در آزمون هم از روش مدیریت زمان و استراتژی بازگشت استفاده می کردم که باعث می شد در آزمون ها زمان کم نیاورم .
در چه درس هایی با تغییر روش پیشرفت اساسی داشتید ؟
در درس مطالعات پیشرفت خوبی داشتم . بعد از اولین آزمون متوجه شدم در روش مطالعه ی این درس مشکل دارم و بعد از آزمون اول ، روش مطالعه را تغییر دادم و شروع به پیوسته خواندن این درس کردم . در درس ریاضی هم مقداری مشکل داشتم که برای آن طبق بودجه بندی روزی یک ساعت مطالعه را در نظر گرفتم و سعی کردم طبق برنامه ریزی ام پیش بروم و پیشرفت داشته باشم .
تحلیل آزمون را چگونه انجام می دادید ؟
برای تحلیل آزمون ، ابتدا سؤالاتی که اشتباه پاسخ داده ام را بررسی می کردم و نکات مهم آن را یادداشت می کردم ، سپس سؤالاتی که در آزمون مشخص کرده بودم را تحلیل و در انتها نکات تمامی سؤالات را در دفتر خودآموزی یادداشت می کردم و قبل از هر آزمون آنها را مطالعه می کردم .
نقش آموزشی خانواده بالاخص پدر و مادر در این سال ها چگونه بوده است ؟
خانواده من بسیار حامی هستند و از اولین آزمون تا به حال همیشه من را حمایت کرده اند . در آزمون هایی که نتوانستم تراز خوبی کسب کنم مرا بسیار راهنمایی کرده اند تا متوجه مشکلاتم در آزمون بشوم و به کمک مادرم توانستم ضعف های خود را به نقاط قوت تبدیل کنم .
اولین تراز شما چند بوده و در آزمون آخر به چند رسیدید ؟ با چه راهکاری توانستید پیشرفت کنید ؟
در اولین آزمون تیزهوشان تراز 5644 را کسب کرده ام و در آخرین آزمون که 14 اردیبهشت بود تراز 6097 را کسب کرده ام . مطالعه طبق برنامه ریزی مشخص ، افزایش تعداد تست و تحلیل آن همچنین افزایش ساعت مطالعه دلایل پیشرفت من در آزمون ها بود .