هفت سال تجربه‌، 18 نفر پزشکی در کنکور 93

گفت‌وگو با فهیمه بلالی، پشتیبانی با سابقه‌ی 7 سال همکاری با کانون فرهنگی آموزش (قلم چی) از شهرکرد که در سال تحصیلی 93-92 موفق شد 18 نفر دانش‌آموز با رتبه‌های دورقمی و سه‌رقمی را در گروه خود داشت...

هفت سال تجربه‌، 18 نفر پزشکی در کنکور 93

گفت‌وگو با فهیمه بلالی، پشتیبانی با سابقه‌ی 7 سال همکاری با کانون فرهنگی آموزش (قلم چی) از شهرکرد که در سال تحصیلی 93-92 موفق شد 18 نفر دانش‌آموز با رتبه‌های دورقمی و سه‌رقمی را در گروه خود داشته باشد.

مهم‌ترین رمز موفقیت دانش‌آموزان شما برای کسب رتبه‌های دورقمی و سه‌رقمی چه بوده است؟

سعی می‌کردم طی دو هفته، دانش‌آموزانم را با برنامه‌ی راهبردی همراهی کنم. منطق برنامه‌ی راهبردی را به دانش‌آموزانم آموزش می‌دادم و سعی می‌کردم این اطمینان را به آن‌ها بدهم که مطمئناً برنامه‌ی راهبردی آن‌ها را به هدفشان نزدیک خواهد کرد.

 

کار با این دانش‌آموزان چگونه بود؟

کار با دانش‌آموز درس‌خوان و پرتلاش مطمئناً جذاب و دوست‌داشتنی است اما سختی‌های خود را نیز دارد. نگرانی‌های آن‌ها برای رسیدن به هدف زیاد است. سعی می‌کردم در طول سال تحصیلی آرامش را با هدف‌گذاری در درس‌ها و برنامه‌ریزی درسی به آن‌ها برگردانم. البته همیشه نکات مثبت آن‌ها را پررنگ می‌دیدم و راهکار برای جبران نکات منفی داشتم.

چه منابع مهم و ضروری را به این دانش‌آموزان توصیه می‌کردید؟

مهم‌ترین منبع برای دانش‌آموزان دفتر برنامه‌ریزی است که اصلی‌ترین منبع برای رسیدن به اصلی‌ترین هدف است. در جلسات خود اهمیت دفتر برنامه‌ریزی را توضیح می‌دادم و دانش‌آموزانم را ملزم به پر کردن دفتر می‌کردم.

آیا شما موافق هستید که دانش‌آموز باید به همه‌ی سؤال‌ها پاسخ دهد؟

پاسخ به همه‌ی سؤال‌ها، خطر بزرگی است که دانش‌آموز آن را احساس نمی‌کند. یادآوری این مطلب بر عهده‌ی پشتیبان است. در طول دو هفته با هدف‌گذاری بر روی درس‌ها، روش چند از ده را با دانش‌آموزانم کار می‌کردم تا قدرت نه گفتن در پاسخ به همه‌ی سؤال‌ها را داشته باشند.

نقش کتاب‌های کانون و آزمون‌ها در موفقیت آن‌ها به چه میزان بوده است؟

به جرئت می‌توانم بگویم کتاب‌های کانون رابطه‌ی مستقیمی با آزمون‌ها و در نتیجه موفقیت دانش‌آموزان دارد. سؤالات کنکور مطلبی جدا از کتاب درسی نیست. توصیه‌ی من هم به دانش‌آموزان در ابتدا مطالعه‌ی کتاب درسی بر اساس برنامه‌ی ‌راهبردی است. در کنار آن تست زدن اهمیت زیادی دارد که کتاب‌های طبقه‌بندی‌شده‌ی کانون این مشکل را حل کرده است. پس جای نگرانی نیست. مطمئناً دانش‌آموز کانونی موفق خواهد بود.

احساس شما از این‌که در این سال تحصیلی بیش‌تر از قبل موفق بوده‌اید چیست؟

بسیار خوشحال هستم. افتخار می‌کنم در محیطی مشغول به کار هستم که حاصل آن 18 پزشک در طول یک سال تحصیلی است. به دانش‌آموزانم افتخار می‌کنم و به آقای قلم‌چی و نمایندگی کانون شهرکرد تبریک می‌گویم.

یک جمله‌ی کوتاه به همه‌ی دانش‌آموزان که دوست دارند جزء رتبه‌های برتر باشند...

تلاش کنید و با انگیزه گام بردارید. مشکلات را بشناسید و برای هر کدام از این مشکلات هدفمند پیش بروید. درس خواندن شیرین است، سخت نیست. اگر به آینده زیبا نگاه کنید مطمئناً زیبا خواهد بود.

 

Menu