مصاحبه با پشتیبان‌های برتر:محمد دوسیده از اسفراین

محمد دوسیده پشتیبان دانش آموزان سال دوم دبیرستان اسفراین هستم. سه سال است که به عنوان پشتیبان با کانون همکاری دارم.

مصاحبه با پشتیبان‌های برتر:محمد دوسیده از اسفراین

 لطفا خودتان را معرفی کنید؟

محمد دوسیده پشتیبان دانش آموزان سال دوم دبیرستان اسفراین هستم. سه سال است که به عنوان پشتیبان با کانون همکاری دارم.

مدرک تحصیلی شما چیست؟

من فارغ التحصیل مهندسی کامپیوتر از دانشگاه بجنورد هستم.

آیا سابقه تدریس دارید ؟ چه درسی ؟

خیر –

در هر کدام از پروژه ها میزان پیشرفت دانش آموزان شما چقدر بوده؟

پروژه تابستان : 100%

پروژه آغاز نیم سال اول : 83%

پروژه پایان نیم سال اول : 66%

پروژه نوروز : 66%

آیا برای کار کردن با دانش آموزان ، تقسیم بندی خاصی برای خودتان دارید یا از روش دیگری استفاده می کنید؟

تقسیم بندی خاصی برای خودم ندارم . ولی از دانش آموزان با ترازهای پایین تر معمولا تکلیف بیشتری می خواهم.

روش شما برای پشتیبانی دانش آموزانتان چگونه بوده که دانش آموزان شما اینقدر خوب پیشرفت کرده اند؟

1.     بررسی آزمون برایم بسیار مهم است و به دانش آموزانم تاکید می کنم که شما باید با آزمون دادن ، اشکالات درسی خود را برطرف کنید. با اطمینان می توانم بگویم که حدود 75% دانش آموزانم با اینکه پسر هستند ( معمولا پسرها این جور کارها را کمترانجام می دهند ) به طور کامل ، بررسی آزمون را انجام می دهند و کتاب خودآموز خود را تکمیل می کنند.

2.     چون خودم کارشناس کامپیوتر هستم و با اینترنت زیاد سرو کار دارم و به سایت کانون هم همیشه سر می زنم ، ازنکات مشاوره ای و کلکسیون روش های مطالعه که در سایت کانون ارائه شده ، استفاده می کنم و به دانش آموزانم هم توصیه می کنم که از مطالب آن خوب استفاده کنند.

3.     برنامه راهبردی برای دانش آموزانم اهمیت زیادی دارد و همیشه در دسترس آنهاست . چون معتقد هستم که قرار نیست دانش آموزان با سه روز مطالعه آن هم در روز آخر به نتیجه مطلوب دست پیدا کنند. لذا دانش آموزانم باید طبق برنامه راهبردی در 11 روز مطالعه خود را تمام کنند و در 2 روز باقیمانده روی آزمون های غیر حضوری و تست بیشتر روی نقاط ضعف خود کار کنند. اکثر دانش آموزانم این روش را اجرا می کنند.

اسفراین شهر کوچکی است اما همین شهر کوچک 2 پشتیبان برتر ( خانم زینلی و شما ) را دربین 8 پشتیبان برتر کشور دارد ، آیا کار خاصی در شهر شما صورت می گیرد؟

اسفراین شهر کوچکی است اما همین شهر کوچک هر ساله حداقل یک رتبه یک رقمی دارد و همه ی این رتبه های یک رقمی هم چند سال در کانون بوده اند ، لذا خودباوری و رقابت خوبی در بین دانش آموزان ایجاد شده و اولیا هم واقعا پی گیر کار دانش آموزانشان هستند. من پشتیبان وقتی این تلاش و سخت کوشی را می بینم ، تلاشم را بیشتر می کنم تا من هم نقش کوچکی در این پیشرفت داشته باشم.

در هر کدام از پروژه ها چه کار خاصی انجام دادید که باعث پیشرفت دانش آموزان شما شده است؟

در پروژه هاسعی می کنم روی کتاب های خاص آن پروژه تاکید بیشتری کنم. مثلا کتاب نوروز برای نوروز و کتاب های پرتکرار برای ایام امتحانات . بالای 60%دانش آموزان تحت پوششم از کتاب های پرتکرار استفاده می کنند.

Menu