مصاحبه با پشتیبان های برتر:فهیمه شعبانی پور از گتوند

پشتیبانان برتر

مصاحبه با پشتیبان های برتر:فهیمه شعبانی پور از گتوند

 

لطفا خودتان را معرفی کنید؟

فهیمه شعبانی پور ، پشتیبان مقطع پایه و پیش رشته ریاضی دختران شهرستان گتوند هستم.از آذر ماه امسال به عنوان پشتیبان کارم را در کانون گتوند شروع کردم.

مدرک تحصیلی شما چیست؟

من فارغ التحصیل کارشناسی ریاضی محض از دانشگاه سراسری ملایر هستم.

آیا سابقه تدریس دارید ؟ چه درسی ؟

بله – 2سال – ریاضی و فیزیک

در هر کدام از پروژه ها میزان پیشرفت دانش آموزان شما چقدر بوده؟

پروژه پایان نیم سال اول : 70%

پیشرفت در امتحانات مدرسه : 70%

پروژه نوروز : 88%

آیا برای کار کردن با دانش آموزان خود ، تقسیم بندی خاصی برای خودتان دارید یا روش دیگری دارید؟

من بادو دسته دانش آموز سروکار داشتم. دسته اول دانش آموزانی با ساعات مطالعه کمتر که سعی کردم دوستانه آنها را به مطالعه تشویق کنم و دسته دوم دانش آموزان با ساعات مطالعه بالا و ترازهای بالاتر که برای این دانش آموزان ، تمرکزم روی غلط هایشان و اینکه بهترین نتیجه را از عملکردخود بگیرند، بود. هدفم  این بود که این دانش آموزان از100% مطالعه به 100% بازدهی برسند.

 روش کلی  شما برای پشتیبانی دانش آموزانتان چگونه بوده که دانش آموزان شما  پیشرفت خوبی داشتند؟

کارهایم را به ترتیب تمرکزی که از ابتدا ، روی آنها داشتم به صورت زیر بیان می کنم:

1.  برگزاری کلاس ارزیابی آزمون : از همان ابتدا کلاس ارزیابی آزمون را برای دو درس ریاضی و فیزیک برای دانش آموزانم برگزار کردم. هدفم این بود که در حین حل کردن سوالات برای دانش آموزان به آنها یاد بدهم که باید روی هر سوال وقت بگذارند. دانش آموزان می بایست کاملا درک می کردند که تا دست به قلم نشوند نمی توانند هیچ مساله ریاضی و فیزیک را حل کنند. به این ترتیب در مرحله بعد کارم راحت تر می شد.

2.  دادن تمرین به دانش آموزان از کتاب های دوسالانه : در هر آزمون به دانش آموزانم از کتاب دوسالانه تکلیف می دادم و پاسخ های آنها را چک می کردم. حدود 85% دانش آموزانم از کتاب های دوسالانه ریاضی و فیزیک و شیمی استفاده می کنند.

3.  تکمیل کتاب خودآموز توسط دانش آموزان : دانش آموزانم می بایست در تکمیل کتاب خودآموز خود حتما علت اشتباه خود را با خودکارقرمز درکنار سوال می نوشتند تا متوجه اشتباهات متداول خود شوند.

4.  در روز آزمون چندین بار بالای سر دانش آموزانم می رفتم تا از اجرای تکنیک های مدیریت زمان و چندتا از ده تا توسط آنها مطمئن شوم.مطالب را ما پشتیبان ها به دانش آموزان می گوییم ولی پی گیری و اجرای آن توسط دانش آموزان بسیار مهم تر است.

5.  علاوه بر استفاده از کلکسیون روش های مطالعه در سایت توسط دانش آموزان ، نفرات برتر تحت پوششم هم ، روش های مطالعه و موفقیت خود را بیان می کردند تا همه ی دانش آموزان با روش های مطالعه درس های مختلف آشنا شوند و بهترین روش را برای خود برگزینند.

 

آیا در پروژه دوران نوروز روش خاصی برای پیشرفت دانش آموزان خود داشتید ؟

من خودم سال 88 دانش آموز کانون بودم و در اردوی عید تهران شرکت کرده بودم . برای دانش آموزانم اردوی عید را توضیح دادم و خودم از روز دوم فروردین 2 درس ریاضی و فیزیک را در آموزشگاه مانند اردوی عید تهران برای دانش آموزانم اجرا کردم. دانش آموزانم از کتاب های نوروز هم استفاده کردند. حدود 90% دانش آموزانم به طور کامل تمرین های کتاب نوروز را حل کردند و در نهایت نتیجه گرفتند.

 

 

Menu