5 اقدام مهم بعد از کنکور اردیبهشت

کنکور اردیبهشت را پشت سر گذاشتید. تجربه‌ی کارآمدی که شما را در ادامه مسیر یاری می‌کند...

5 اقدام مهم بعد از کنکور اردیبهشت

5 اقدام مهم بعد از کنکور اردیبهشت؛ 

این 16 آیتم را هم مرور و جمع بندی کنید

کنکور اردیبهشت را پشت سر گذاشتید. تجربه ی کارآمدی که شما را در ادامه مسیر یاری می کند. سطح سوالات کنکور اردیبهشت نسبت به آخرین تجربه ی کنکور قبل از آن یعنی تیر 1402 مطلوب تر بود. بازخورد این موضوع از دانش آموزان ما را از حفظ انگیزه و ادامه دادن دانش آموزان مطلع کرده است. خبر خوبی است. موضوعات زیر را با دقت بخوانید.

1-با شرکت در کنکور اردیبهشت شما یکی از 3 پروژه رسیدن به هدف تان را پشت سر گذاشته اید. امتحان های نهایی و کنکور تیر ماه پیش روی شماست. برای ادامه مسیر برنامه ریزی داشته باشید. کار تمام نشده است.

2-از برنامه جدا نشوید. مغرور نشوید. مایوس نشوید. بیش ترین جا به جایی رتبه ها در بازه پایانی تا کنکور اتفاق می افتد. ممکن است سطح سوالات کنکور اردیبهشت ساده تر از انتظارتان بوده باشد و کنکور تیر را ساده تر بگیرید یا به نظرتان در یک یا دو درس سخت بوده و یاس و ناامیدی به سراغ تان بیاید. نتیجه هر چه بوده پیوسته و هدف مند ادامه دهید. در آزمون ها غیبت نکنید و حاضر باشید.

3-کنکور اردیبهشت را تحلیل کنید. سوال به سوال. باید هر سوال را به جزء های مختلف تفکیک کنید و ببینید در کدام بخش از سوال از حل باز می مانید. نواقص یادگیری را شناسایی کنید و مواردشان را رفع کنید. به سراغ پاسخ نامه نروید. سعی کنید خودتان حل کنید. جزوه ها و سوال های مشابه شان را مرور کنید. اگر نتوانستید از حل تشریحی که در سایت کانون در دسترس است کمک بگیرید.

4-بررسی کنید آیا توانایی شناسایی سوال های ساده را داشته اید؟ در هر درس چند سوال ساده وجود داشت؟ آیا به آن ها پاسخ صحیح داده اید؟ روش و برنامه ریزی تان برای توجه و پاسخ گویی به ساده ترین سوال ها چیست؟ کتاب اول را دیده اید؟

5- امسال 50% سهم پذیرش شما در ورود به دانشگاه از نتایج امتحان نهایی دوازدهم است. خیلی این موضوع را جدی بگیرید. از سوالات پرتکرار و مهم منابع تشریحی استفاده کنید. تمیز و خوش خط نوشتن را تمرین کنید. به مفاهیم توجه کنید.  برای تمام بارم های سوالات امتحان نهایی برنامه ریزی کنید. تیپ بندی ها را بشناسید. برای هر درس از قبل مشخص کنید چند نمونه سوال از سایت کانون حل خواهید کرد. از کتاب جدید کانون ویژه امتحان نهایی، سلامت و بهداشت هم بهره ببرید.

 

با استفاده از تجربه ی کنکور اردیبهشت 16 آیتم زیر را بررسی کنید. وضعیت تان چه گونه بوده است؟ کدام یک نقاط قوت شما در کسب نتیجه تان شده است؟ به کدام یک توجه کم تری داشته اید؟ هدف گذاری تان را برای هر قسمت بنویسید و با روش خودتان به آن عمل کنید.

1-ساعت مطالعه

2-تعداد تست هفتگی

3-شناخت تیپ بندی سوالات

4-تشخیص سوالات ساده

5-توجه به کتاب درسی(تمرین ها – شکل ها – جداول و ...)

6-روتین روزانه یا شبانه تست یا مطالعه

7-تحلیل آزمون(در تمام آزمون)

8-مدیریت زمان در جلسه کنکور(ضرب در منها و استراتژی بازگشت)

9-پاسخ گویی به سوالات شک دار

10-منابع ادراک، تثبیت، تسلط و جمع بندی (برای هر مرحله از یادگیری از منابع متناسب و کارآمد استفاده کنید)

11-هدف گذاری تعداد پاسخ گویی به سوالات قبل از آزمون

12-نحوه ی برخورد با سوالات دشوار یا ساده و کنترل هیجانات 

13-تعداد آزمون جمع بندی سه روز یک بار

14-خلاصه نویسی، مرور و دوران تورق سریع 

15-تغذیه و خواب در روز های منتهی به کنکور

 16-روز قبل از کنکور

 

پیوسته و هدف مند پیش بروید

 

Menu