باید و نباید‌ها تا کنکور اردیبهشت

کم‌تر از دو هفته تا کنکور اردیبهشت ماه زمان باقی مانده است. همان طور که می‌دانید...

باید و نباید‌ها تا کنکور اردیبهشت

باید و نباید ها تا کنکور اردیبهشت

 

کم تر از دو هفته تا کنکور اردیبهشت ماه زمان باقی مانده است. همان طور که می دانید بالاترین تراز در کنکور اردیبهشت و تیر ماه ملاک پذیرش شما در دانشگاه خواهد بود. در زمان باقی مانده اولویت کار خود را به جمع بندی اختصاص دهید. باید هر آن چه که به آن تسلط دارید را حفظ کنید و از اضافه کردن مباحث جدید به داشته های تان خود داری کنید. صد در صد هر آن چه که هستید را باید به نمایش بگذارید نه صد در صد جامعه هدف سوالات کنکور را!!

در برنامه ریزی های تان در این دوران به موارد زیر توجه کنید:

1-آزمون های جمع بندی بزنید. مطابق برنامه دوران جمع بندی یا برنامه شخصی سازی شده خودتان با استفاده از کتاب جمع بندی نزدیک ترین سوالات به کنکور را تمرین کنید. 

2-در آزمون 30 و 31 فروردین حضور داشته باشید. غیبت نکنید. آزمون 30 فروردین جمع بندی مباحث نیم سال دوم دوازدهم و آزمون 31 فروردین آزمون جمع بندی مطابق کنکور سراسری است. این دو آزمون را جدی بگیرید و تمرینی جدی برای کنکور اردیبهشت داشته باشید.

3-نتایج را تحلیل کنید. طبقه بندی کنید. درجه تسلط تان را بر ریز مباحث مشخص کنید. اگر تیپ سوالی را بارها کار کرده اید و حالا اشتباه زده اید، علت را مشخص کنید. این تیپ سوال ها زمان زیادی از شما نمی گیرد. به سوالات ساده توجه کنید. باید برنامه ریزی تان به گونه ای باشد که در آزمون های پیش رو چه آزمون های کانون چه آزمون ها از کتاب جمع بندی ابتدا به سوالات ساده پاسخ دهید. در این مسیر اگر با تیپ سوالات جدید مواجه شدید که یادگیری شان چالشی و زمان بر است به سراغ شان نروید. اما نشان دارشان کنید که بعد از کنکور اردیبهشت روی آن ها کار کنید.

4-روش مدیریت زمان را به کار ببرید. با توجه به تفکیک دفترچه ها در گروه های مختلف باید بدانید در دور اول پاسخ گویی به چه سوال هایی و در چه زمانی پاسخ می دهید. کدام سوال ها را کنار می گذارید و کدام سوال ها را در دور دوم پاسخ می دهید. روش ضرب در منها را تمرین کنید. سوالاتی را که بلد نیستید با منها و سوالاتی که در دور دوم پاسخ می دهید با ضرب در مشخص کنید.

5-سعی کنید تست های نشان دار، نکات کتاب خودآموزی و نواقص یادگیری تان در آزمون های گذشته را با توجه به تحلیل آزمون های جمع بندی پیش رو مرور کنید.

6-در آزمون های جمع بندی تمرین کنید اگر درسی سخت بود بتوانید خودتان را کنترل کنید. کنکور فقط مهارت دانشی نیست. مهارت واکنشی هم بسیار اهمیت دارد. باید بتوانید داشته های تان را پیاده سازی کنید. مهارت هوش هیجانی تان را در چندین آزمون تمرین کنید. به سراغ سوال های ساده بروید. یک راه حل موثر تمرین هدف گذاری چند پله ای است که در مواجهه با سری سوالات سخت بسیار کار آمد است. اگر احساس کردید سوالات یک درس سخت است باید هدف گذاری پلکانی خود را به کار ببرید. این کار باعث آرامش می شود. مثلا هدف گذاری پاسخ گویی شما به درس ریاضی 60% یا 6 از 10 است. فرض کنید سوالات دشوار باشد. ابتدا هدف گذاری 2 از 10 یا 20% را در نظر بگیرید.  سراغ سوال های ساده تر تا آخرین سوال آن درس بگردید. حتما سوال های ساده تر را خواهید یافت. هر درسی هر چه قدر هم سخت باشد سوال های ساده تری را در خود دارد. هدف گذاری بعدی دو پله ای نیست، یک پله ای است. به سراغ یک سوال ساده تر دیگر از هر 10 سوال بگردید و پاسخ گویی تان را به 3 از 10 یا 30% برسانید و همین طور تا حد امکان پیش بروید. نکته اینجاست که اگر پله ی اول هدف گذاری را فتح کردید کارتان را انجام داده اید. پاداش احساسی دریافت کنید و به سراغ پله های بعدی بروید.

7-در برنامه ریزی های تان برای چند روز آخر، زمان تورق سریع را در نظر بگیرید. سعی کنید این کار را با جدیت انجام دهید تا تجربه ی کارآمدی برای کنکور تیر ماه داشته باشید. در تورق سریع به مرور هر آن چه که دارید می پردازید. کتاب درسی، جداول و شکل های آن، حاشیه نویسی ها، یادداشت ها، تست های نشان دار و غیره

8-کنکور اردیبهشت ممکن است هر نتیجه ای داشته باشد. مطابق انتظارتان، ‌بهتر از انتظارتان یا کم تر از انتظارتان. حتما روی یک برگه بنویسید که اگر نتیجه مطابق میل تان نبود از تجربه ی حضورتان در این کنکور نهایت استفاده را ببرید و با قدرت ادامه دهید. نوشتن این موضوع را فراموش نکنید.

 

یادآوری: در کنکور اردیبهشت هر سطحی که دارید باید 100% خودتان را که بر آن مسلط هستید پیاده سازی کنید نه 100% جامعه هدف کنکور را

 

پیوسته و هدف مند پیش بروید

Menu