چرا کتاب برگزیده؟

هر دانش‌آموزی برای رسیدن به موفقیت نیاز دارد که سه عامل تلاش، برنامه‌ریزی و انتخاب منبع مناسب را مدنظر داشته باشد.

چرا کتاب برگزیده؟

هر دانش‌آموزی برای رسیدن به موفقیت نیاز دارد که سه عامل تلاش، برنامه‌ریزی و انتخاب منبع مناسب را مدنظر داشته باشد. در این مقاله، هدف، بررسی منبع مناسب است. هر دانش‌آموزی باید قبل از خرید منبع از خود چند سوال مهم بپرسد. چرا باید علاوه‌بر کتاب درسی، منابع کمک‌درسی هم تهیه کرد؟ چرا باید تست بزنم؟ چه کتابی مناسب سطح من است؟

برای پاسخ به این سوالات باید بگوییم با توجه به محدود بودن زمان تدریس، حجم کتاب‌های درسی کم انتخاب شده تا معلمان فرصت کافی برای ارائه‌ی درس مربوطه را داشته باشند. اما کتاب‌های کمک‌درسی، بدون محدودیت حجم، نکات را به صورت کامل در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهند. همچنین مولف کتاب این فرصت را دارد تا متناسب با هر مطلب، تست‌های آن را در کتاب جای دهد.

اما چرا باید تست حل کرد؟ فراموش نکنید برای تکرار و در نهایت تثبیت اطلاعات، نیاز به حل سوالات فراوان، استاندارد و طبقه‌بندی‌شده دارید. اما بحث مهم اینجا بر سر این موضوع است که چه کتابی مناسب دانش‌آموز است. اگر شما دانش‌آموز متوسطی هستید نیاز دارید از کتابی استفاده کنید که درس‌نامه داشته باشد تا فرصت کنید در ابتدا درس‌نامه را مرور کرده سپس به سراغ حل تست‌ها بروید.

 قبلا ما به شما کتاب‌های آبی کانون را معرفی می‌کردیم، اما در بسیاری از موارد دانش‌آموزانی که سطح آن‌ها متوسط به بالا است (خوب و قوی) به مشاوران تحصیلی مراجعه می‌کردند و کتابی می‌خواستند که فقط دارای تست‌های استاندارد و طبقه‌بندی‌شده باشد. در این زمان بهترین گزینه برای معرفی به دانش‌آموزان کتاب‌های جدید برگزیده‌ی کانون است. این کتاب‌ها با داشتن ویژگی‌های مهم زیر، یکی از بهترین منابع کانون برای تست‌زنی شما دانش‌آموزان گرامی می‌باشد.

  • سوال شناسنامه‌دار دارای مرجع مشخص و مرتبط با صفحات کتاب درسی

  • سوال کنکور منطبق بر کتاب‌های نظام جدید

  • سوال از آزمون‌های کانون

  • سوال طراحی‌شده با هدف پوشش تمرین‌های کتاب درسی

  • پیمانه‌های 10 و 5 سوالی برای مدیریت زمان

  • آزمون جمع‌بندی (یک پیمانه سوال جمع‌بندی در پایان هر فصل)

Menu