رالی سرعت، اهمیت مدیریت زمان در آزمون

نکته‌ی مهمی که در این مقاله قرار است مورد بررسی قرار گیرد، اهمیت مدیریت زمان است.

رالی سرعت، اهمیت مدیریت زمان در آزمون

نفرات برتر کنکور و آزمون‌های برنامه‌ای هم به این نتیجه رسیده‌اند که تنها با مطالعه و حل کردنِ تست و بدون توجه به اهمیت مدیریت زمان، موفقیت دشوار است. یکی از آیتم‌های مهم در روز کنکور مدیریت زمان است. دانش‌آموزی که در طول یک سال به‌درستی مطالعه کرده، تست زده، آزمون‌ها را تحلیل کرده و ...، مدیریت زمان را یاد گرفته است.

 این نکته را فراموش نکنید که سرعت عمل شما به همراه دقت، یکی از مهم‌ترین راه‌های رسیدن به خط پایان است. درست شبیه شخصی که قرار است در مسابقات رالی سرعت شرکت کند. او در ابتدا همه‌ی شرایط را بارها و بارها تکرار و تمرین می‌کند.

شما هم ابتدا باید بادقت مطالعه کنید، سپس با حل تست وضعیت خود را ارزیابی کنید. هرجا نقصی وجود دارد آن را یادداشت کنید و در برنامه‌ی اصلاحی خود قرار دهید. فراموش نکنید زمانی موفق می‌شوید که بارها توان خود را بیازمایید. تکرار و حل تست و تمرین باعث تثبیت اطلاعات شما می‌شود. شبیه راننده‌ی رالی مسیر خود را بارها بررسی کنید. پیچ‌ها و سرعت‌گیرهای مسیر خود را بشناسید.

شاید یکی از مهم‌ترین سرعت‌گیرهای مسیر شما استرس است. اما به خاطر داشته باشید دانش‌آموزی که مطالعه‌ی صحیح داشته‌باشد، تست بزند و از برنامه‌ی آزمون‌های کانون عقب نماند دچار استرس نخواهدشد، زیرا بارها مطالب را تکرار کرده است.

الان که همه چیز ایده‌آل است و شما آماده‌اید کافی است با استفاده از سه تکنیک زیر مدیریت زمان را تمرین کنید:

 1- تکنیک ضربدر و منفی: ابتدا جواب سؤالاتی را که مطمئن هستید در پاسخ‌نامه علامت بزنید و اگر سؤالی را بلد هستید ولی زمان‌بر است با علامت × مشخص کنید. سؤالاتی را که پاسخشان را اصلاً نمی‌دانید با علامت - مشخص کنید. درنهایت در زمان اضافه می‌توانید به سراغ سؤالات زمان‌بر که با علامت × مشخص کرده‌اید بروید.

2- تکنیک زمان‌های نقصانی: زمان‌های پایانی را چند دقیقه کمتر از زمان واقعی در نظر بگیرید تا در نهایت بتوانید زمانی را ذخیره کنید.

3- استراتژی بازگشت: استراتژی بازگشت هر دانش‌آموزی خاص خود او است و باتوجه به شناختی که از ساعت مطالعه‌ی هر درس و یا اهمیت آن درس دارد، بازگشت روی سؤالات را انتخاب می‌کند تا بتواند مدیریت درستی روی زمان خود در حین آزمون داشته باشد.

باتوجه به آنچه تا کنون گفته شد، الان شما می‌توانید با اطمینان خاطر پدال گاز را فشار دهید تا از رقبای خود سبقت بگیرید.

Menu