عمیق‌کردن یادگیری‌های گذشته

در سال‌های دور، تعداد کمی از دانش‌آموزان به‌طور جدی در تابستان مطالعه می‌کردند و بیشتر از ابتدای سال تحصیلی مطالعه برای کنکور را آغاز می‌کردند.

عمیق‌کردن یادگیری‌های گذشته

در سال‌هاي دور، تعداد كمي از دانش‌آموزان به‌طور جدي در تابستان مطالعه مي‌كردند و بيشتر از ابتداي سال تحصيلي مطالعه‌ براي كنكور را آغاز مي‌كردند. در سال‌هاي اخير، تعداد زيادي از دانش‌آموزان از پنجره‌ی باز تابستان براي مطالعه بهره مي‌برند و برخي مدارس هم آموزش را از ابتداي تابستان شروع مي‌كنند.

در چنين وضعیتی، كساني موفق‌تر خواهند شد كه برنامه‌ی دقيق‌تري داشته باشند. شاید در ابتدای تابستان تصور ديگري داشتید و كارهاي زيادي را در ذهن خود مرور مي‌كرديد؛ اما الان مي‌توانيد با مرور روزهاي گذشته و زمان باقي‌مانده، برنامه‌هاي خود را بازنگري كنيد.

مهم‌تر از حجم مطالعه‌ در تابستان این است که در پايان تابستان بدانيد اين مطالب را كاملاً یاد گرفته‌ايد. همه‌ساله با دانش‌آموزاني سروکار دارم كه در سال تحصيلي جدید، نگران درس‌هايي هستند كه در تابستان خوانده‌اند و وقتي از آن‌ها مي‌پرسم مگر در تابستان اين مطالب را نخوانده‌اند، مي‌گويند: «در آن زمان خوب یاد نگرفتیم.ي از شما مي‌خواهم عمق يادگيري‌تان را افزايش دهيد. يادگيري عمیق مهم‌تر از حجم زياد مطالعه است.

Menu