چگونه برنامه مدرسه را با برنامه راهبردی آزمونها هماهنگ کنیم؟

در سال دوازدهم، چالشی پیش روی دانش‌آموزان قرار دارد: چگونگی هماهنگی بین برنامه‌ی راهبردی (شامل سال دهم و یازدهم و دوازدهم) با برنامه‌ی هفتگی مدرسه (شامل سال دوازدهم).

چگونه برنامه مدرسه را با برنامه راهبردی آزمونها هماهنگ کنیم؟

در سال دوازدهم، چالشی پیش روی دانش‌آموزان قرار دارد: چگونگی هماهنگی بین برنامه‌ی راهبردی (شامل سال دهم و یازدهم و دوازدهم) با برنامه‌ی ‌هفتگی مدرسه (شامل سال دوازدهم). تفاوت مهم سال دوازدهم با سایر پایه‌ها این است که دانش‌آموزان در هر پایه‌ای فقط درس‌های همان پایه را مطالعه می‌خوانند؛ ولی در سال دوازدهم باید درس‌های سال دهم و یازدهم و دوازدهم را هم‌زمان بخوانند. برنامه‌ی راهبردی آزمون‌ها بهترین راهکار برای این مسئله است. اگر طبق برنامه‌ی آزمون درس بخوانید، درس‌های پایه به‌موازات سال دوازدهم، تا عید به پایان می‌رسد و بعد از عید هم به‌صورت موضوعی دوره می‌شود. درس‌های سال دوازدهم هم مطابق برنامه‌ی مدرسه و حتی اندکی آهسته‌تر، پیش می‌رود و تا اردیبهشت تمام می‌شود.

وقتی مدرسه جلوتر از برنامه‌ی آزمون است، با برنامه‌ی مدرسه درس بخوانید و هر مطلب را به‌گونه‌ای یاد بگیرید که بتوانید در آزمون هم به آن پاسخ دهید. این کار به بازیابی شما نیز کمک می‌کند. اگر احساس می‌کنید باید یک بار درس‌ها را برای مدرسه بخوانید و دوباره برای آزمون، از اول مطالعه کنید، روش‌های مطالعه‌تان را بررسی کنید. فراموش نکنید که زودتمام‌کردن درس‌ها باعث موفقیت نمی‌شود؛ بنابراین اصراری نداشته باشید که درس‌ها را زودتر از برنامه‌ی راهبردی مطالعه کنید و به اتمام برسانید. چیزی که مهم است، عمق یادگیری شماست.

Menu