خودتان را دست کم نگیرید

نداشتن اعتمادبه‌نفس باعث می‌شود داشته‌های خود را دست‌کم بگیرید و نتوانید به‌خوبی از آن‌ها بهره ببرید

خودتان را دست کم نگیرید

نداشتن اعتمادبه‌نفس باعث می‌شود داشته‌های خود را دست‌کم بگیرید و نتوانید به‌خوبی از آن‌ها بهره ببرید. بهتر است به‌جای آنکه بگویید: «در درس زیست‌شناسی ضعیفم»، بگویید: «در فصل‌هایی از زیست دوازدهم اشکال دارم.»

به‌جای آنکه بگویید: «در درس ادبیات مشکل دارم»، بگویید: «در بخش لغات ادبیات یازدهم یا بخش قرابت‌معنایی ضعیفم و باید راه‌حلی پیدا کنم.»

از همین حالا مطمئن باشید که سؤالات زیادی در دفترچه‌ی سؤالات کنکور است که می‌توانید به آن‌ها پاسخ درست بدهید. قطعاً فصل‌هایی از درس ریاضی را دوست دارید و بر آن‌ها مسلط‌ هستید؛ اما فصل‌هایی هم هست که در حد متوسط یا ضعیف هستید یا حتی بخش‌هایی را اصلاً بلد نیستید. واقعیت این است که شما «می‌توانید»؛ پس بهتر است امید و انرژی‌تان را از دست ندهید.

نه ضعیف هستید، نه قوی؛ بلکه مجموعه‌ای از ضعف‌ها و قوت‌ها هستید که باید هوشمندانه عمل کنید تا روند صعودی داشته باشید. در فرصت باقی‌مانده تا روز کنکور، به دو توصیه‌ی زیر عمل کنید:

۱. نقاط قوت‌تان را به نقاط قوتِ پایدار تبدیل کنید. نقاط قوتِ پایدار شما همان مبحث‌ها یا درس‌هایی است که تسلط بسیار خوبی بر آن‌ها دارید.

۲. نقاط ضعیف و متوسط خود را تقویت کنید. فرصت خوبی برای رفع اشکال و بازآموزی به‌صورت مبحث‌محور دارید. در این فرصت خوب، نقاط ضعفتان را تقویت کنید و با تمرین تست به تسلط برسانید.

Menu