برگزاری جلسه ترازهای برتر تبریز- دانش آموزان کنکوری

جلسه­ ی ترازهای برتر در تاریخ 12خرداد با سخنرانی حجت نصرتی (مشاور و برنامه ­ریز درسی) برگزار گردید.

برگزاری جلسه ترازهای برتر تبریز- دانش آموزان کنکوری

جلسه­ ی ترازهای برتر در تاریخ 12خرداد با سخنرانی حجت نصرتی (مشاور و برنامه ­ریز درسی) برگزار گردید. برای انتخاب دانش ­آموزان حاضر در جلسه چند معیار و شاخص در نظر گرفته شده بود که از مهم­ترین آن­ها می­ توان به پیوستگی و حضور مستمر در آزمون­ها اشاره کرد.

از دانش­ آموزان حاضر در جلسه این­طور سوال شد: در یک ماه باقیمانده تا کنکور، چه روشی خواهید داشت؟ آیا رفع اشکال می­کنید؟ یا صرفا تست می­زنید؟ متن کتاب درسی را تحلیل­ وار می­خوانید؟ آزمون زمان­ دار می­ دهید؟ و... .

دکتر نصرتی اظهار داشت: در فرصت باقی مانده بهتر است دانسته­ هایتان را به حد تسلط برسانیدو از طریق آزمون ­های منظم، تست­ زنی و تحلیل سوالات، یادگیری­های ناقص را به یادگیری­های کامل تبدیل نمایید. همچنین باید برای رقابت در کنکور در بعضی از دروس بیش از بقیه درس­ها وضعیت عالی­تری داشته باشید.

  • ساعت مطالعه

سعی کنید نظم مطالعاتی را حفظ نمایید و اختلاف ماکزیمم و مینیمم ساعت مطالعه­ تان بیش­تر از 2 ساعت نباشد. نظم مطالعاتی یعنی تقسیم نگاه بین دروس و حفظ اهمیت همه مباحث بر اساس بودجه­ بندی.

  • چندمنبعی/ چند برنامه­ ای

سعی کنید یک منبع را چندین مرتبه دوره کنید تا اینکه چندین منبع را یک بار دوره نمائید. پیشنهاد می­ شود برای هر درس بیش از 2 یا 3 کتاب کمک آموزشی تهیه ننمائید؛ چرا که موجب آشفتگی شما و برهم خوردن نظم برنامه­ تن خواهد شد.

با ایمان کامل به برنامه راهبردی در آزمون­ها شرکت کنید، چراکه برنامه راهبردی کانون حاصل خرد جمعی است و توصیه می­ شود در فرصت باقی­مانده دقیقا با برنامه کانون پیش بروید.

  • تعدادی از دانش آموزان درباره­ ی کاهش استرس سوال پرسیدند.

پاسخ: وجود استرس در نهاد همه آدم­ها کاملا طبیعی است اما شدت و ضعف دارد و بهتر است شدت استرس­تان را مدیریت کنید تا در عملکردتان اختلالی به وجود نیاورد.

شبیه سازی کنکور سراسری در تایم جمع­ بندی می­ تواند به کاهش استرس­تان کمک کند، یعنی؛ آزمون­های جمع­ بندی را در شرایطی همچون کنکور (ساعت شروع آزمون، لباس رسمی، صندلی دانش آموزی و ...) اجرا نمایید. 

همچنین از نوشتن و نگارش بهره بجویید. می­ توانید هدفگذاری ­های کوتاه مدت و یا تحلیل خودتان از وضعیت موجود را در برگه­ ای بنویسید و تمامی افکاری که ذهن­تان را درگیر کرده ­اند را بر روی کاغذ بیاورید.

در این جلسه درباره ­ی روش صحیح جمع­ بندی و مدیریت آزمون نیز صحبت شد.

 برگزاری جلسه ترازهای برتر تبریز- دانش آموزان کنکوری

Menu