این دو کار را جدی بگیرید

اگر در نیمسال اول، صرفاً برای تراز و رتبه در آزمون‌ها شرکت کردید و همه‌ی آزمون‌ها را بررسی نکردید، بدانید که این نوع آزمون‌دادن فایده‌ای ندارد.

این دو کار را جدی بگیرید

1. ارزیابی آزمون

اگر در نیم‌سال اول، صرفاً برای تراز و رتبه در آزمون‌ها شرکت کردید و همه‌ی آزمون‌ها را بررسی نکردید، بدانید که این نوع آزمون‌دادن فایده‌ای ندارد. هدف از آزمون‌دادن، یادگیری است؛ بنابراین باید از اشتباهات‌تان درس بگیرید. قرار نیست این اشتباهات را در کنکور تکرار کنید. باید تصمیم جدی بگیرید و در نیم‌سال دوم، تمام آزمون‌ها را بررسی و تحلیل کنید. برای بررسی و تحلیل آزمون‌های نیم‌سال اول نیز، هنوز دیر نشده و فرصت جبران هست. می‌توانید از جزوه‌ی هوشمند در سایت کانون استفاده کنید. این جزوه برای ایام عید، منبع مطالعاتی خوبی خواهد بود.

2. جدانشدن از برنامه‌ی راهبردی

برای موفقیت در نیم‌سال دوم باید برنامه‌ای مدون داشته باشید که در آن، تمام درس‌ها سرانجامی روشن داشته باشند و برای اجرای آن گیج نشوید. توصیه می‌کنم از برنامه‌ی کانون جدا نشوید و بر اساس پروژه‌های آن پیش بروید. مهم‌ترین نکته درباره‌ی مطالب نیم‌سال اول این است که به‌هیچ‌‌وجه نباید از برنامه‌ی راهبردی جدا شوید. سعی کنید با شخصی‌سازی برنامه‌ی راهبردی، در چهارچوب آن حرکت کند. پس از پایان نیم‌سال اول، تعداد آزمون‌های پوششی و جمع‌بندی کانون افزایش می‌یابد که این موضوع می‌تواند آثار بسیار مفیدی داشته باشد.

اولویت اصلی خود را همان مباحث نیم‌سال دوم که کم هم نیست، بگذارید تا در آن‌ها به مشکل نخورید. با توجه به حجم مطالبی که باید از نیم‌سال اول کار کنید، پروژه‌ی ششم (دوران طلایی نوروز) را به آن اختصاص داده‌ایم؛ هرچند هر دانش‌آموزی می‌تواند طبق وضعیت درسی خود، اولویت متفاوتی داشته باشد.

منبع :

Menu