امتحانات نهایی یا کنکور

کم‌کم وارد دوران حساس امتحانات نهایی می‌شویم و در این زمان سؤالی اساسی برایمان پیش می‌آید:

امتحانات نهایی یا کنکور

کم‌کم وارد دوران حساس امتحانات نهایی می‌شویم و در این زمان سؤالی اساسی برایمان پیش می‌آید: چگونه می‌توانیم هم برای کنکور بخوانیم و هم برای امتحان؟ کدام را حذف کنیم یا در اولویت بگذاریم؟

حقیقت این است که به حذف یا کمرنگ‌کردن نیازی نیست. برخی فکر می‌کنند دوران امتحانات نهایی یکی از بازه‌های تاریک دوران کنکور است؛ در حالی که امتحانات نهایی توفیقی اجباری برای جبران عقب‌ماندگی‌های پایه‌ی دوازدهم است.

دوران امتحانات دوره‌ای سرشار از تلاش و مطالعه است. هر تغییری که در تعداد صفحات یا روش خواندن بدهید، در نهایت به مطالعه و تلاش می‌رسد.

امتحانات نهایی تا ۳۰درصد در آزمون سراسری شما تأثیر مثبت دارد. از طرفی می‌توانید یک بار دیگر کتاب‌ها را دوره کنید و قسمت‌هایی از کتاب را که به تسلط کافی نرسیده‌اید، کامل کنید.

بهترین روش برنامه‌ریزی برای این دوران، درس‌خواندن تلفیقی است. درس‌خواندن تلفیقی یعنی در روزهایی که برای امتحان فرصت دارید، از ۵ یا ۶ واحد مطالعاتی، ۳ تا ۴ تای آن‌ها مربوط به همان درس امتحانی باشد و ۲ تا ۳ واحد هم برای مرور درس‌های دیگر بگذارید. این روش باعث تثبیت مطالب در ذهن شما می‌شود و هم برای امتحانات آماده‌تان می‌کند و هم برای آزمون.

با مدیریت و برنامه‌ریزی درست، هم‌ زمانی برای خواندن نمونه‌سؤال‌های تشریحی و هم زمانی برای تمرین تستی اختصاص دهید و خودتان را برای هر دو آزمون آماده نگه دارید.

هدف از امتحانات جمع‌بندی نکات و مطالب مهم است و فضای کنکور برای دانش‌آموز شبیه‌سازی شود. دانش‌آموز می‌تواند مهارت خود را در مدیریت زمان برای پاسخ‌گویی به سؤالات، بیشتر کند. همچنین نکات فراموش‌شده را مرور کند و مشکلات علمی را برطرف سازد. در بازه‌ی زمانی دوران امتحانات، برنامه‌ریزی شخصی اهمیت زیادی دارد تا هر دانش‌آموز با توجه به وضعیت درسی خود، مرور و جمع‌بندی کند. دانش‌آموز می‌تواند نتیجه‌ی زحمات و مطالعات یک سال تحصیلی را جمع‌بندی کند و با ویژگی‌ها و شیوۀ درست دوران جمع‌بندی آشنا شود.

پس از دوران امتحانات، آمادگی‌تان چند برابر می‌شود. امتحانات اهرم جابه‌جاکننده‌ای برای پیشرفت شما به چندین پله بالاتر است. تعداد پله‌هایی که بالا می‌روید، بستگی به میزان تلاشی دارد که در این دوران انجام می‌دهید. امتحانات نهایی ساده‌ترین راه برای پیشرفت شماست. این فرصت را از دست ندهید.

Menu