پیشرفت در ایام طلایی اردیبهشت‌ماه

هیچ یک از پروژه‌های هشت‌گانه در آزمون‌های برنامه‌ای کانون، به اندازه‌ی پروژه‌ی هفتم (فروردین و اردیبهشت) چالش‌برانگیز و حساس نیست.

پیشرفت در ایام طلایی اردیبهشت‌ماه

هیچ یک از پروژه‌های هشت‌گانه در آزمون‌های برنامه‌ای کانون، به اندازه‌ی پروژه‌ی هفتم (فروردین و اردیبهشت)چالش‌برانگیز و حساس نیست. در این پروژه برخیاز دانش‌آموزان کنکوری بعد از دوران نوروز دچار سردرگمی مطالعاتی می‌شوند و معمولاً افکار استرس‌زایی مانند کمبود زمان، نرسیدن به مطالعه‌ی تمام مباحث درسی و نگرانی برای به‌خاطر آوردن مباحث قبلی، به سراغ آن‌ها می‌آید که ناشی از نزدیک‌شدن به زمان کنکور است و باعث افت مقطعی روحیه‌ی ‌دانش‌آموزان می‌شود.

آمار چند سال گذشته نشان می‌دهد تعداد دانش‌آموزانی که پس از عید، تمرکز خود را از دست می‌دهند و چندبرنامه‌ای می‌شوند و در آزمون‌های متعدد و متفاوت شرکت می‌کنند، از تعداد این دانش‌آموزان در پاییز و زمستان و دوران طلایی نوروز بیشتر است. در پایان دوره، هر چه به آزمون اصلی نزدیک می‌شوید، به تمرکز بیشتری نیاز دارید. سوابق رتبه‌های برتر سال‌های گذشته نشان می‌دهد همه‌ی این دانش‌آموزان در دوران پس از عید، پیوستگی خود را به آزمون‌ها حفظ کردند و تا روز کنکور در هیچ‌ یک از آزمون‌های کانون غیبت نکردند.

هر چه بهکنکور نزدیک می‌شوید به تمرکز بیشتری نیاز دارید. ذهن خود را آشفته نکنید و از برنامه جدا نشوید. به‌جای آنکه از برنامه جدا شوید، نیازهای ویژه‌ی خود را با برنامه‌ی راهبردی هماهنگ و تلفیق کنید. خلاقیت خود را در زمین استراتژی به کار ببرید. با برنامه‌ی مدرسه و با برنامه‌ی راهبردی آزمون‌ها هماهنگ بمانید و نیازهای ویژه‌ی خود را در این برنامه بگنجانید. به برنامه‌ی راهبردی آزمون‌های کانون اعتماد کنید و راه را گم نکنید؛ زیرا طبق این برنامه، مسیر مطالعاتی باقی‌مانده برای شما کنکوری‌ها کاملاً مشخص است.

برای دوران بعد از عید و پروژه‌ی هفتم حتماً هدف‌گذاری کنید و بدون هدف‌گذاری پیش نروید. هدف‌گذاری برنامه‌ی راهبردی در پروژه‌ی هفتم شامل همراهی با تدریس معلمان مدرسه و تأکید بر تقویت مباحث نیم‌سال دوم است. سرعت خود را تنظیم کرده و از تصمیمات پرخطر، مثل زود تمام‌کردن درس‌ها، بازگشتن به کارهای باقی‌مانده یا هر کار و پیشنهاد جدیدی، خودداری کنید. به خاطر داشته باشید که پروژه‌ی هشتم را که شامل جمع‌بندی درس‌ها، رفع اشکال، تثبیت و یادآوری است، هنوز پیش رو دارید.

مراحل مطالعاتی پیش رو شامل پروژه‌های اردیبهشت‌ماه و ادامه و تکمیل مطالعه‌ی مباحث نیم‌سال دوم و تمرکز بیشتر بر مباحث حفظی به‌ویژه عمومی‌ها با استفاده از کتاب زرد عمومی است. از انجام کارهای عجیب و غریب جداً بپرهیزید. احساساتی نشوید؛ زیرا ممکن است تصمیمات اشتباه بگیرید. با اعتماد به برنامه‌ی کانون به ذهن خود استراحت بدهید تا برای دستیابی به پایانی خوب، آمادگی بیشتری داشته باشید. مثبت بیندیشید و مثبت پیش بروید. ایمان، انگیزه، امید، سماجت و ممارست، کلیدواژه‌های این دوران هستند.

سرنوشت شما به تصمیات شما بستگی دارد، نه به شرایط شما. معجزه اتفاق نمی‌افتد مگر با با دستان تلاشگر شما.

Menu