برای تحلیل آزمون چه کار کنیم؟

شما دانش‌آموزان می‌توانید با شرکت در آزمون‌ها، نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کرده و برای بهبود وضعیت خود تلاش کنید.

برای تحلیل آزمون چه کار کنیم؟

شما دانش‌آموزان می‌توانید با شرکت در آزمون‌ها، نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کرده و برای بهبود وضعیت خود تلاش کنید. یکی از مهم‌ترین وظایفی که شما باید پس از شرکت در آزمون‌ها و در جهت بهبود نقاط ضعف خود انجام دهید تحلیل آزمون می‌باشد.

برای تحلیل آزمون باید ابتدا به سراغ سوال‌هایی بروید که به آن‌ها اشتباه پاسخ داده‌اید. این اشتباهات به این دلیل است که شما روی مباحث مورد نظر به میزان کافی تسلط پیدا نکرده‌اید و یادگیری شما کامل نشده است. با اندکی تلاش می‌توانید یادگیری ناقص خود را به یادگیری کامل تبدیل کنید.

در مرحله‌ی بعد به سراغ سوال‌هایی بروید که به آن‌ها پاسخ نداده‌اید. این سوالات، سوالاتی هستند که در جلسه‌ی آزمون فکر شما را به‌شدت درگیر کرده و شما می‌توانید با تحلیل و بررسی نکات مربوط به این سوالات، نکات آن‌ها را برای همیشه به‌خاطر بسپارید.

در پایان به سراغ سوالاتی بروید که درست پاسخ داده‌اید، زیرا در این سوالات ممکن است برای رسیدن به پاسخ راه حل‌های کوتاه‌تری را به کار برده باشند و یا نکات ریزی در آن‌ها وجود داشته باشد که شما آن‌ها را بلد نبوده‌اید.

نکات به دست آمده از تحلیل آزمون را می‌توانید در کتاب خودآموزی یادداشت‌برداری کنید و با مرور این نکات در ایستگاه‌های جبرای و آزمون‌های جمع‌بندی به سوالات به راحتی پاسخ دهید و اشتباهات گذشته را تکرار نکنید.

Menu