توضیحی بر جمع‌بندی به روش سه روز یکبار

با توجه به اینکه کم‌کم داریم به روزهای پایانی آمادگی برای کنکور سراسری نزدیک می‌شویم، یکی از دغدغه‌های اصلی دانش‌آموزان در این دوران چگونگی جمع‌بندی و مرور مباحث مطالعه شده است.

توضیحی بر جمع‌بندی به روش سه روز یکبار

با توجه به اینکه کم‌کم داریم به روزهای پایانی آمادگی برای کنکور سراسری نزدیک می‌شویم، یکی از دغدغه‌های اصلی دانش‌آموزان در این دوران چگونگی جمع‌بندی و مرور مباحث مطالعه شده، در جهت افزایش تسلط و به یاد آوردن نکات فراموش شده می‌باشد تا بتوانند با کسب نتیجه‌ی مطلوب، بهترین‌ها را برای خود و آینده‌ی درخشان خود رقم بزنند.

جمع‌بندی به روش سه روز یک‌بار یکی از بهترین استراتژی‌ها در یک تا دو ماه باقی مانده تا کنکور برای یک دانش‌آموز کنکوری می‌باشد. در این بازه‌ی زمانی نمی‌توانید مباحث جدید را یاد بگیرید و در این مباحث به تسلط کامل برسید تا بتوانید هر تیپ تستی را که از آن در کنکور طرح می‌شود پاسخ دهید. بنابراین بهترین کار این است که تمام تمرکز و تلاش خود را بر روی مباحثی بگذارید که در طول این مدت خوب خوانده‌اید تا زحمات شما به هدر نرود و به تثبیت و ماندگاری بیشتر مباحث خوانده شده نیز کمک کنید.

نتایج دانش‌آموزان موفق در سال‌های اخیر نشان می‌دهدافرادی که به موفقیت‌های بزرگ در کنکور رسیده‌اند، در این دوران به جای مطالعه‌ی مباحثی که قبلا مطالعه نکرده‌اند، تمام تمرکز خود را بر روی مرور دانسته‌های خود گذاشتهو آن‌ها را به خوبی در ذهن خود تثبیت کرده‌اند.

در این روش شما می‌بایست در یک نیم روزیعنی از ساعت 8 صبح تا 12 ظهر یک سری از کنکورهای سراسری سال‌های گذشته را از خود امتحان بگیرید و در 2.5 روز باقی‌مانده به مرور درس‌ها و رفع اشکال بپردازید. به این صورت که 2.5 روز باقی‌مانده را تبدیل به 5 نیم روزمجزا کنید و در هر نیم‌روز می‌بایست یکی از درس‌های عمومی و یکی از درس‌های اختصاصی را مطالعه کنید.

در این روش شما در هر 3 روز 3 مرتبه درس‌ها را مرور می‌کنید. یک مرتبه در هنگامی که در حال برگزاری آزمون از خود هستید، یک مرتبه زمانی که آزمون را تحلیل می‌کنید و پاسخ‌نامه‌ی تشریحی را مطالعه می‌کنید و یک مرتبه هم در آن 2.5 روز باقی‌مانده که به مطالعه‌یخلاصه‌نویسی‌ها، یادداشت‌برداری‌ها،حاشیه‌نویسی‌ها و یا حل تست برای مباحث می‌پردازید.

از مهم‌ترین و اصلی‌ترین فواید این روش می‌توان به مرور چندین و چند باره‌ی همه‌ی مباحث، رفع اشکال، عدم اتلاف وقت و تمرین تکنیک‌ها و مهارت‌های آزمون دادن (تکنیک‌های ضربدر منها، زمان‌های نقصانی و استراتژی بازگشت) اشاره کرد.

در این روش شما دیگر هیچ نکته و مبحثی را فراموش نخواهید کرد و در هر سه روز، یک بار مجددا درس‌ها برای شما دوره خواهند شد.

شما دانش‌آموزان پرتلاش و موفق کنکوری لایق بهترین‌ها هستید، پس برای کسب بهترین‌ها در زندگی خود تلاش کنید.

Menu