صفا شیدایی : برای جمع‌بندی کدام روش را انتخاب کنیم؟

صفا شیدایی : برای جمع‌بندی کدام روش را انتخاب کنیم؟ ؟

صفا شیدایی : برای جمع‌بندی کدام روش را انتخاب کنیم؟


شاید شما هم در گفتگو با دوستان، مشاور یا پشتیبان‌تان به این سوال برخورده باشید که "برای جمع‌بندی روش بقچه‌ای بهتر است یا روش سه روزیکبار؟"

در وهله اول لازم است یک توضیحی در مورد روش بقچه‌ای بخوانیم... 

شما در اجرای این روش در بازه زمانی که در اختیار دارید هربار سراغ یک کتاب می‌روید، بدون مدیریت زمان خاصی آن کتاب را مطالعه یا مرور می‌کنید و تمام! کار شما با آن کتاب تا روز کنکور به پایان می‌رسد و در جلسه کنکور مجدد با آن مواجه می‌شوید.

به نظر می‌رسد با همین توضیح اندک معایب این روش، کاملا خود را نمایان کرده باشد.  

حال می‌رسیم به روش سه روزیکبار...

دانش آموز مدتی درگیر امتحانات نهایی بوده و در برنامه مطالعاتی‌اش کفه ترازو به سمت مطالعه تشریحی سنگینی می‌کرده و حالا با تمرکز صددرصد به سراغ تست آمده است و البته می‌دانیم که نیاز است این تست‌زنی در شرایط آزمون باشد. پس روش جمع‌بندی انتخابی این دانش آموز باید شرایط شبیه سازی آزمون را داشته باشد. در روش سه روز یکبار منبع اصلی دانش‌آموز سوالات کنکورهای سال‌های قبل است، یعنی دقیقا منطبق و مشابه با آزمون اصلی که برای آن آماده می شود.

بازه زمانی که در اختیار است به بازه‌های سه روزه تقسیم‌ می‌شود و هر سه روز را ۶ نیم روز در نظر می‌گیریم و جمع‌بندی شروع می‌شود‌.

در نیم روز اول در شرایط شبیه سازی شده یک آزمون از خود بگیرید، بعد از اتمام آزمون سوالات را بررسی و تحلیل کنید و براساس میزان و نحوه پاسخگویی نقاط ضعف و قوت هر درس را شناسایی کنید و در ۵ نیم‌روز باقی مانده به مرور و رفع نقاط ضعف بپردازید. به این ترتیب شما در طی سه روز تمام کتاب‌های خود را مرور کرده‌اید و حالا یک سه روز دیگر پیش رو دارید و مجدد شناسایی یادگیری‌های ناقص و نقاط ضعف و مرور همه کتاب‌ها!  

به نظر شما اگر این روش را اجرا کنید تا روز کنکور چندبار آزمون داده‌اید؟ و چندبار کتاب‌های‌تان را مرور کرده‌اید؟

انتخاب شما کدام روش برای جمع‌بندی است؟  


Menu