کامنت های( دوره جمع بندی برای کنکور)- آیدا علی بخشی

در این مقاله سعی می‌کنیم درباره نحوه جمع بندی برای دانش آموزانی که تا کنون، مطالعه خوب و مناسبی نداشته اند صحبت کنیم.امیدواریم از مطالب بیان شده نهایت استفاده را ببرید.

کامنت های( دوره جمع بندی برای کنکور)- آیدا علی بخشی

دغدغه هایی که گاها هرکدوم از ما با اونها در طی مسیر رو به رو میشیم، ممکنه که فقط دغدغه و سوال ما نباشه و خیلی از افراد هم مسیر با ما هم با اون چالش مواجه باشن.

مشورت کردن درباره چالش ها و دغدغه هایی که طی مسیر با اونها مواجه میشیم، میتونه کمک بسیار زیادی در جهت حل اون مسئله برای ما و افرادی باشه که باهاش مواجه هستن و همین اهمیت مشاوره رو به ما نشون میده.

در این مقاله سعی می‌کنیم درباره نحوه جمع بندی برای دانش آموزانی که تا کنون، مطالعه خوب و مناسبی نداشته اند صحبت کنیم.امیدواریم از مطالب بیان شده نهایت استفاده را ببرید.


کامنت های( دوره جمع بندی برای کنکور)- آیدا علی بخشی

آیدا علی بخشی                                                   

دانشجوی روانشناسی دانشگاه تهران                                       

رتبه 29 منطقه دو کنکور انسانی 1400


صفحه اینستاگرام ما  

برای ارتباط بیشتر با برترها و رزرو پشتیبان ویژه ، پیج کانون برترها را دنبال کنید . 

همچنین میتوانید با شماره ۰۲۱۸۴۵۱ داخلی ۳۱۲۳ تماس بگیرید .



 کامنت کاربر: خانم بابازاده.منم منطقه 3 هستم.و رتبه ای حدود 2 تا 3 هزار میخوام.شما از کی شروع کردین به خوندن و بنظرتون توی این مدت باقیمونده میشه به همچین رتبه ای رسید؟ممنونم.

مریم بابازاده ابدبوچال - دانشجوی رشته‌ی الهیات و معارف اسلامی: من از تابستون یازدهم به دوازدهم شروع کردم به کنکوری خوندن،خب بستگی به خودتون داره اینکه تا اینجا چه درسایی رو خوندین و چه اندوخته ای دارین،روی عربی  و ادبیات تمرکز کنین تک درسایی مثل روان شناسی و اقتصاد رو بخونین کنکورای سال گذشته رو حتما بزنید خیلی تاثیر داره امیدوارم به هدفتون برسین.


سلام به همه دوستان عزیز. امروز قراره درباره یه موضوع مهم که ممکنه برای خیلی از دانش آموزها طی دوره جمع بندی پیش بیاد صحبت کنیم. دغدغه ای که قصد داریم دربارش صحبت کنیم،  اینه که من که تا الان خیلی خوب پیش نرفتم، آیا میتونم رتبه خوبی بیارم و به هدفم برسم؟ 

اما اول از همه باید یه نکته مهم رو بهتون بگم: قطعا جواب دادن به این سوال آسون نیست. صادر کردن یک نسخه کلی برای همه هم کار درستی نیست.

 اول اینکه سطح علمی هرکس با فرد دیگه متفاوته.مطلبی که شما ممکن هست با یکبار مطالعه خیلی خوب یاد بگیرید رو، دوست شما بار سوم متوجه میشه.

 تستی که برای شما سرشار از نکته هست و پیچیده به نظرمیاد، برای فرد دیگه نکته ی قابل توجهی نداره. 

همینطور پایه های افراد در سال های قبل هم یکسان نیست.

 و مهمتر از همه، اهداف هم یکسان نیست! یک نفر در این مدت کم رتبه ۳ رقمی زیر ۵۰۰ میخواد و دیگری هم، رتبه بالای ۱۰۰۰رو مد نظر داره.

 پس ما نمیتونیم یک توصیه کلی به همه افراد بکنیم. اما یکسری نکته این جا برای شمایی که تا الان خوب پیش نرفتی و میخوای از این دوره مهم استفاده کنی هست که اگر اونهارو انجام بدی قطعا بهتر از این هست که به امید سال دیگه، امسال، کاری نکنی.

 اول از همه: بر خلاف تصورت که ممکنه فکر کنی هیچ چیزی نخوندی و بلد نیستی، مطالبی هم وجود دارن که مطالعه کردی و حتی تست زدی. پیداشون کن و مرورشون رو  در اولویت قرار بده. 

دوم: یه تصور خیلی غلط که ممکنه داشته باشی اینه که: من که درس ها رو کامل نخوندم پس نمیتونم کنکورهای ۳ روز یک بار رو بزنم. اما اشتباه نکن! حسن این کنکورها فقط به این نیست که خودت رو آزمایش کنی که در چه حد بلدی. بلکه در کنار اون به تو کلی از موارد دیگه رو یاد میده.

 مثلا: ●  با تکنیک های مختلف تست زنی آشنا میشی. 

● با تکنیک های مدیریت زمان آشنا میشی.

● با دید طراح سوال اون هم در ۶ سال آشنا میشی.

●  با شرایط کنکور به واسطه‌ی شبیه سازی آشنا میشی. 

و ... 

پس اشتباه‌ نکن. حتما کنکورهای ۳ روز یکبار رو در برنامه خودت قرار بده. اما یادت نره تحلیل کنی. حتما بعد از حل کنکورها یک برنامه ای هم مختص تحلیل داشته باش. 

سوم: برای درصدهایی که  توی این کنکورها به دست میاری ناراحت و ناامید نشو. در واقع این ها کمکت میکنن که مسلط تر سر جلسه بری و یک قدم هم که شده به هدفت نزدیک تر بشی. پس یادت نره هدف اگر به دست آوردن درصد خوب بدون تحلیل باشه؛، به هدف اصلیت نمیرسی.

 چهارم: درسهایی که توی کنکور سوالات معقولی دارن و برای اکثر داوطلب های دروس  راحتی هستن رو پیدا کن و یک برنامه استاندارد برای مطالعه و تست زنی از این درس ها داشته باش. چون میانگین درصد این دروس بالا هست و اگر تو پایین بزنی، تاثیر منفی روی تراز و درصدهات در کنکور میذاره.

 پنجم: سراغ نقاط ضعف خیلی وقت گیرت نرو. خیلی چیزها ممکنه برای تو خیلی سخت و زمان‌بر باشن. اگر تا الآن بهشون توجه خاصی نکردی و وضعیت خوبی ندارن پیشنهاد میکنم سراغشون نری.

 ششم: به جای مورد پنج که در بالا بهش اشاره کردم وقتت رو روی نقاط قوت خودت و دروسی بذار که ضریب بالایی در زیرگروه رشته هدفت دارن. براشون برنامه داشته باش به همراه تست زنی.

 هفتم: حتما دوازدهم رو بخون. بخش زیادی از کنکور دوازدهمه. اگر دانش آموز هستی بهتره با برنامه امتحان نهایی‌ات دروس روجمع بندی کنی، اگر فارغ التحصیلی از برنامه امتحان نهایی دانش‌آموزان دوازدهمی استفاده کن و دروس رو یکی یکی جمع بندی کن. 

هشتم: موارد کوچیک و ریز نکته ها رو مطالعه کن. ریز نکته ها چی هستن؟ موارد کوچیکی که در هر درس وجود داره. مثلا در درس ادبیات لغت و املا ریزنکته هست. یا در درس دینی، آیات ریزنکته هستن. به شکل روتین این موارد رو مطالعه کن. 

 نهم: به جای پرس و جوی بیش از حد و ناامیدی های گاه و بیگاه بیشتر تلاش کن. به هر حال تلاش کردنت خیلی بهتر از تلاش نکردن هست. احتمال رسیدن به هدف رو بیشتر میکنی. اگرهم خدایی نکرده امسال به هدفت نرسی، سال دیگه تا حدودی راحت تری. 

دهم: خودت رو با کسی مقایسه نکن. مخصوصا کسی که کاملا خوب و مسلط هست و ترازها و درصد های خوبی داشته. دوره جمع بندی دوره عجیبی هست. خیلی از افرادی که مطمئنی رتبه خوبی میارن،  خسته میشن  و رها میکنن. خیلی از کسایی که اصلا احتمال قبولیشون رو نمیدادی موفق میشن. دلیلش جدی گرفتن همین روزهایی هست که داری سپری میکنی. خوب و کامل و بهره ور سپری کن این روزها رو.

مهم نیست که چه زمانی شروع کردی،مهم اینه تا لحظه آخر جا نزنی و ادامه بدی.

 امیدوارم که همه به خواسته های دلشون برسن.💐


ارتباط با ما

برای رزرو پشتیبان ویژه و آشنایی با خدمات مشاوره و برنامه ریزی،لینک صفحه پشتیبان ویژه را دنبال کنید . 

همچنین میتوانید با شماره ۰۲۱۸۴۵۱ داخلی ۳۱۲۳ تماس بگیرید .


ممنونم از توجهتون🙏🏻💐

آیدا علی بخشی

دانشجوی رشته روان شناسی دانشگاه تهران

Menu