الهام پوریوسفی - در دوران جمع‌بندی آزمون‌ها را تحلیل می‌کردم

برنامه فروردین امسال یک انطباق حداکثری با جمع بندی گفت و گو با الهام پوریوسفی ( برشی از مجله آزمون 7 فروردین)

الهام پوریوسفی - در دوران جمع‌بندی آزمون‌ها را تحلیل می‌کردم

برنامه فروردین امسال یک انطباق حداکثری با جمع بندی


کنکور امســال در عین تفاوت‌هایش با سال‌های گذشته، در بسیاری اجزا با هم مشــترکند. آن‌چه می‌خوانید تجربه برخی از رتبه برترهای سال های گذشته است  که مثل شما در برابر مهم‌ترین پرســش‌های ســال کنکور، راه حل یافتند و برنامه‌ریزی کردند.خواندن داستان دوران جمع‌بندی آن‌ها، تاثیر روش جمع‌بندی، چگونگی اجرای شبیه‌سازی کنکورهای گذشته بی‌شک به شناخت بیشتر شما از شرایط فعلی کمک کرده و مدیریت روزهای جمع‌بندی پیش رویتان را آسوده و راحت خواهد کرد.


گفت و گو با الهام پوریوسفی( برشی از مجله آزمون 7 فروردین) 

رتبه‌ی 10 منطقه‌ی 3 کنکور ریاضی

دانشجوی مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر


لطفا از تجربه کنکور دی بگویید:

با توجه به اینکه علاقه زیادی به دروس هندسه و گسسته داشتم، شهریور شروع به پیش خوانی آنها کردم و تقریبا تا اول مهر یک دور کامل آن دو درس را مرور کردم. هدف اولم کنکور دی بود و میخواستم درس های دیگر را تا آن موقع تمام کنم ولی به دلیل مشکلات شخصی در دو ماه قبل کنکور دی نتوانستم جوری که میخواستم به برنامه ام برسم و راضی نبودم ولی در حد تشریحی در مدرسه حسابان را کامل کار کرده بودم و بقیه دروس را برای امتحان نهایی همزمان با مدرسه پیش می‌بردم.سال یازدهم که شروع به آزمون دادن در کانون کردم به صورت تستی درس های عمومی را پیش می‌بردم ولی وقتی دروس عمومی حذف شدند برای من کار راحت تر شد. معتقدم برای تستی کار کردن یک مبحث خیلی بیشتر از تشریحی باید تمرین کرد و سوال ها می‌توانند بدون حدو مرز سخت شوند.


از مدیریت زمان دفترچه‌های ریاضی بگویید:

کنکور ریاضی دو دفترچه ای شد؛ دفترچه اول ریاضیات و دومی فیزیک و شیمی.

وقتی تعداد دفترچه ها و تقسیم بندی دروس را دیدم سعی کردم درآزمون هایم فرض کنم ریاضیات جداست و طبق زمان کنکور تست های آن را میزدم و فیزیک و شیمی را جدا از آن. روزهای قبل کنکور تیر تازه نهایی‌ها تمام شده بود و شروع کرده بودم به مرور و جمع بندی با آزمون های مختلف و خلاصه نویسی های خودم و چون از قبل جمع بندی شخصی خودم را انجام داده بودم، آزمون های جمع بندی را فقط برای سنجش میزان جمع‌بندی خودم استفاده میکردم.


منابع و روش‌های جمع‌بندی‌ات چگونه بود؟

بهترین منابع جمع‌بندی به‌نظر من آزمون‌های جامع مختلف،کنکور های سال های گذشته،خلاصه نویسی های شخصی و جدا کردن تعداد محدودی تیپ سوال که درآن مشکل دارید، تست زدن و نکته برداری از آن‌هاست. جمع بندی باعث شد متوجه شم که آزمونی جمع بندی کردن خیلی مفید تر از صرفا تست زدن از کتاب های مختلف است و اگر به قبل برمیگشتم از چند ماه قبل آزمونی جمع بندی کردن را انجام میدادم.

بعد هر آزمون جمع بندی آن را تحلیل میکردم و اگر سوالی به‌نظرم خیلی وقت گیر و غیر قابل حل در زمان کنکور بود، سعی میکردم به خاطر بسپارم تا در کنکور اصلی وقت روی آن نگذارم از تمام سوال ها نکته های خاص را جدا میکردم و در دفتر خلاصه نویسی مینوشتم و اگر سوالی را غلط حل کرده بودم، بعد آزمون چند سوال تا جایی که خوب برایم جا بیفتد حل میکردم.


برنامه‌ریزی‌ات در ایام نوروز چطور بود؟ پیشنهاد شما برای بعد از کنکور اردیبهشت چیست؟

در نوروز از تابلوی نوروزی کانون استفاده کردم و سعی کردم نقاط قوتم را افزایش دهم و روی نقاط ضعفم کار کنم. فروردین را کامل جمع بندی کردم و تستی کار کردم و اردیبهشت بیشتر زمانم را روی نهایی گذاشتم ولی برای کنکوری‌های ۱۴۰۳ با توجه به اینکه کنکور اردیبهشت دارند اگر قرار بود من این کنکور را بدهم، فروردین و اردیبهشت را نصف نصف نهایی و کنکوری کار میکردم.


به خاطر اهمیتی که امتحانات نهایی دارند!

چون بعد کنکور اردیبهشت زمان زیادی برای امتحان نهایی نیست و نهایی تاثیر خیلی زیادی در کنکور دارد که من به وضوح در تغییر رتبه اطرافیانم دیدم. پس اگر من بودم تا کنکور اردیبهشت به‌صورت تستی حداقل ۹۰ درصد مواردی که برای کنکور قصد دارم بخوانم را جمع بندی میکردم و نهایی هم همینطور و بعد کنکور اردیبهشت به نهایی ها کامل میپرداختم و شاید هفته ای یک بار یا دوهفته یک بار آزمون جامع میدادم تا از کنکور چیزی از دست ندهم و بعد نهایی‌ها، به نقاط ضعفم در کنکور اردیبهشت میپرداختم و سعی میکردم به نهایی و هر نتیجه ای که قرار است بگیرم، توجه نکنم.


با پشت سر گذراندن یک تجربه، کنکور تیرماه چگونه بود؟

 کنکور دی و کنکور تیر برای من خیلی متفاوت بودند.من در کنکور دی هیچ دیدی از کنکور دادن و فضای آن نداشتم، احساس آمادگی نداشتن و استرس تمرکز و مدیریت زمان را برای من سخت کرد ولی کنکور دی تجربه ای شد برای من تا هر اشتباهی در آن انجام دادم، در کنکور تیر انجام ندهم و همین استرس نداشتن و آمادگی باعث شد بهتر زمانم را مدیریت کنم.


عضویت در کانال تلگرامی کانون برترها

Menu