چگونه بین امتحانات نهایی و کنکور تعادل برقرار کنیم؟

در این مطلب قصد داریم نظر پشتیبانان کانون برترها درباره‌ی نحوه‌ی برقراری تعادل بین امتحانات نهایی و کنکور را بررسی کنیم.

چگونه بین امتحانات نهایی و کنکور تعادل برقرار کنیم؟

سلام به همه‌ی دوستان عزیز!

در این مطلب  نظرات  گروهی از رتبه های برتر کنکور و پشتیبانان ویژه کانون درباره‌ی نحوه‌ی برقراری تعادل بین امتحانات نهایی و کنکور را میتوانید مطالعه کنید.

با مراجعه به انتهای مطلب، پادکست هر رتبه برتر را گوش کنید.


چگونه بین امتحانات نهایی و کنکور تعادل برقرار کنیم؟

علی اشرفپور
رتبه 103 منطقه سه
دانشجوی رشته‌‌ی کامپیوتر دانشگاه تبریز



محمدمهدی دریجانی

رتبه 53 منطقه سه

دانشجوی رشته‌ی پزشکی دانشگاه شهید بهشتی




صبا عینی

رتبه 53 منطقه یک

دانشجوی رشته‌ی پزشکی دانشگاه تهران




عبدالله احمدی

رتبه43 منطقه سه

دانشجوی رشته‌ی پزشکی دانشگاه شهید بهشتی




ستایش دیانت‌شعار

رتبه 23 منطقه یک

دانشجوی رشته‌ی روان‌شناسی دانشگاه تهران


علی اشرفپور: خلاصه نویسی برای دوران جمع‌بندی اهمیت فراوانی دارد زیرا زمانی که ما خلاصه نویسی کرده باشیم، برای مرور مطالب، به کتاب اصلی یا کمک آموزشی احتیاجی نخواهیم داشت و مرور را با استفاده از جزوه‌ی خلاصه خودمان انجام می‌دهیم. اما اگر خلاصه نویسی را قبلا انجام نداده‌اید، باید مرور را به وسیله‌ی کتاب درسی و کمک آموزشی خود پیش ببرید. با توجه به اهمیت بالای کنکور و امتحانات نهایی  وتاثیر بالای آن‌ها در نتیجه‌ی نهایی، باید هم به امتحانات نهایی و هم کنکور، به شکل همزمان توجه کنیم. ممکن است برای ما این سوال ایجاد شود که در این دوران، بیشتر سوال تستی حل کنیم یا تشریحی؟ برای پاسخ‌گویی به این سوال، باید بگوییم که ما باید هر دو نوع سوال را مورد توجه قرار دهیم اما حتما به سوالات نهایی سال‌های گذشته نیز توجه کنیم. همچنین سعی کنیم، سوالات تشریحی را به شیوه‌ی تستی و سوالات تستی را به شیوه‌ی تشریحی نیز پاسخ بدهیم تا هیچ یک از این دو نوع سوال را در این دوران از دست ندهیم.


محمدمهدی دریجانی: در این دوران، روش مطالعه‌ی شما باید هم تستی و هم تشریحی باشد. در واقع روش درست مطالعه، روشی است که شما در آن جزئیات را به خوبی فرا بگیرید. اگر این شرط محقق شود، شما در یادگیری و یادآوری کلیات نیز مشکلی نخواهید داشت. در طول این مدت، باید امتحانات نهایی سال‌های گذشته، خصوصا از سال 98 به بعد را حل کنید تا دستتان در حل سوالات تشریحی روان شود. سپس پاسخ‌های خود را با پاسخ‌های اصلی مطابقت دهید و ببنید چه نمره‌ای می‌گیرید؟ همچنین، بهترین برنامه‌ی تستی شما در این مدت، حل کنکورهای سال‌های گذشته است. در حل این تست‌ها، باید بررسی کنید و ببینید در چه قسمت‌هایی مسلط‌ترید و در کدام بخش‌ها تسلط کمتری دارید؟


صبا عینی: روش مطالعه‌ی شما برای امتحانات نهایی بهتر است به گونه‌ای باشد که در اردیبهشت و خرداد ماه، یک دور، تمام درس‌ها را مطالعه کرده باشید. اگر فرصت داشتید، در مرحله‌ی بعد، سوالات امتحانات نهایی را نیز حل کنید تا هم با سوالات و هم بارم‌بندی آن‌ها آشنا شوید. به نحوه‌ی پاسخگویی به سوالات نهایی نیز باید توجه کنید. سوالات باید مرحله به مرحله حل شوند. رویکرد شما در حل سوالات نهایی باید به گونه‌ای باشد که انگار می‌خواهید مطلبی را به فردی که هیچ‌چیزی از آن نمی‌داند توضیح دهید. همچنین باید همه‌ی بخش‌ها را به خوبی تعریف کرده و کاملا مشابه کتاب درسی پاسخ سوالات را بنویسید.


عبدالله احمدی: از آن‌جایی که اهمیت امتحانات نهایی انکارناپذیر است، بهترین روش مطالعه در این دوران، توجه همزمان به امتحانات نهایی و کنکور است. در طول این مدت، نباید از تست غافل شویم زیرا با مطالعه‌ی تستی، عملا مطالعه‌ی تشریحی نیز انجام می‌شود. بهتر است بعد از مرور هر درس، تست جامع از آن درس حل کنید تا از تست نیز غافل نشوید.مطالعه برای امتحانات نهایی در دروس حفظی نیز باید به گونه‌ای باشد که به شکل کامل تعاریف حفظ شوند. در واقع، پاسخگویی خلاصه به سوالات امتحان نهایی درست نیست و باید به شکل کامل و مطابق با کتاب درسی، به این سوالات پاسخ داد. به منظور آشنایی با سوالات تشریحی نهایی، بهتر است بعد از مطالعه هر درس، نمونه سوالات نهایی آن را نیز حل کنید.


ستایش دیانت‌شعار: روش مطالعه‌ی پیشنهادی در این مدت به این صورت است که پس از مطالعه‌ی هر درس برای امتحانات نهایی، تست نیز حل کنید زیرا با این روش، علاوه بر مطالعه‌ی دقیق برای امتحانات نهایی، از روش تستی نیز غافل نشده‌اید. تست‌های شما باید زماندار باشند و به عبارتی در این دوران نباید تستی را بدون زمان، حل کنید. برای امتحانت نهایی نیز، ابتدا به سراغ مرور کتاب و سپس حل نمونه سوالات نهایی بروید و به شکل کلی این سوالات را بررسی کنید تا اگر پاسخ سوال را بلد نبودید، به وسیله‌ی کتاب آن را بررسی کنید. 


عضویت در کانال تلگرامی کانون برترها

 

Menu