راهکار افزایش تمرکز برای درس خواندن

حتما وسایلی که برای درس خواندن نیاز دارید، آماده کنید. این وسایل می‌تواند شامل کاغذ، خودکار، مداد، ماژیک شبرنگ و… باشد.

راهکار افزایش تمرکز برای درس خواندن

فضای مناسب درس خواندن را برای خود فراهم کنید.

۱. مکانی آرام پیدا کنید که تمرکز شما را بر هم نزند. این مکان می‌تواند کتابخانه، کافه یا اتاقی در خانه‌تان باشد. عامل ضروری این است که این مکان‌ها از سروصدا و عوامل برهم زننده‌ی تمرکز خالی باشند. جاهایی را که احتمال دارد دوستانتان بیایند و با شما مشغول صحبت شوند انتخاب نکنید.

۲. وسایل درس خواندن را آماده کنید.

حتما وسایلی که برای درس خواندن نیاز دارید، آماده کنید. این وسایل می‌تواند شامل کاغذ، خودکار، مداد، ماژیک شبرنگ و… باشد. بستگی به خودتان دارد که برای درس خواندن به چه ابزاری نیاز دارید. اگر ابزار موردنیازتان را قبل از شروع آماده نکنید، باید حین درس خواندن این کار را انجام دهید و تمرکزتان برهم می‌خورد.

۳. مقداری آب و تنقلات در کنار خود بگذارید.

وقتی که بدن انسان سیراب باشد، کارایی‌اش افزایش می‌یابد. بنابراین مقداری آب در کنار خود داشته باشید. در بین درس خواندن گاهی آب مصرف کنید، تا نیاز بدنتان به آب تأمین شود. هم‌چنین مقداری تنقلات سالم مانند آجیل و میوه هم در کنار خود بگذارید. این‌گونه انرژی از دست‌رفته‌ی خود را جبران کنید. برای تأمین انرژی از فست‌فود و شیرینی استفاده نکنید. خوراکی‌هایی مانند پیتزا، همبرگر، کیک و شیرینی را مصرف نکنید. این مواد انرژی شما را برای مدت کمی بالا نگه می‌دارند و کم‌کم باعث احساس خواب‌آلودگی در شما می‌شوند.

عوامل حواس‌پرتی را از بین ببرید.

۱. لباس راحت و مناسب بپوشید. سعی کنید در آرام‌ترین حالت ممکن و با راحت‌ترین پوشش به درس خواندن مشغول شوید.

۲. تلفن همراه خود را روی حالت سکوت بگذارید.

زمان درس خواندن، زمان مناسبی برای صحبت کردن با دوست و فامیل نیست. اگر ممکن است فرد خاصی نگرانتان شود، از قبل به او بگویید که در این زمان مشغول درس خواندن خواهید بود و صدای گوشی را نمی‌شنوید. بنابراین هنگام درس خواندن گوشی خود را بر روی حالت سکوت بگذارید و آن را دور از دسترس خود قرار دهید. اگر تلفن همراه کنارتان باشد احتمال دارد مرتب آن را چک کنید.

۳. اگر به کامپیوتر خود برای درس خواندن نیازی ندارید، آن را خاموش کنید. روشن بودن کامپیوتر شاید شما را وسوسه کند که در سایت‌های ورزشی بچرخید یا اخبار بازیگران محبوب خود را دنبال کنید. در نهایت به خودتان می‌آیید و می‌بینید زمان زیادی را پشت کامپیوتر تلف کرده‌اید. اگر برای تحقیق درسی باید وب‌سایت خاصی را مطالعه کنید، می‌توانید از آن صفحه پرینت تهیه کنید. این‌گونه در حین مطالعه، وسوسه نمی‌شوید زبانه‌ی دیگری در مرورگرتان باز کنید و سری به شبکه‌های اجتماعی بزنید. حتی اگر می‌خواهید مطلب خاصی را در نرم‌افزار ورد تایپ کنید، می‌توانید اینترنت خود را به‌طور موقت قطع کنید.

Menu