راه‌هایی برای افزایش تراز

برای به دست آوردن یک تراز عالی نیازمند برنامه‌ی مطالعاتی حرفه‌ای و برتر هستید.

راه‌هایی برای افزایش تراز

برای کسب تراز بالا بهتر است ساعت مطالعه‌ی خود را بالا ببرید.

طبیعی است که برای کسب تراز مثلاَ ۷۰۰۰ باید ساعات مطالعه‌ای در حد این تراز داشته باشید. با ساعت مطالعه‌ی پایین نمی‌توانید معجزه کنید و تراز خود را به مقدار قابل توجهی افزایش دهید. به عنوان مثال با ۲۰ تا ۳۰ ساعت مطالعه‌ی هفتگی در فاصله‌ی بین آزمون‌ها موفق به کسب ترازهای متوسط خواهید شد. اما برای به دست آوردن یک تراز عالی نیازمند برنامه‌ی مطالعاتی حرفه‌ای و برتر هستید. مطمئن باشید هر چه ساعات مطالعه‌ی بیش‌تر و مفیدتری در یک درس داشته باشید، طبیعتاَ نتیجه‌ی بهتری نیز در درس مربوطه کسب خواهید کرد.

سبک و عادات مطالعاتی خود را تغییر دهید

شما باید سبک مطالعه‌ی خوبی داشته باشید. مثلا برای درسی مثل زیست‌‌شناسی که ضریب بالایی در کنکور اختصاصی تجربی دارد و از طرفی بیش‌ترین سوالات را شامل می‌شود، شما باید یک برنامه‌ی خاص تهیه کنید و روزانه این درس را مورد مطالعه قرار دهید. از طرفی باید عادات مطالعاتی درستی نیز داشته باشید. مثلا شما نمی‌توانید دو درس محاسباتی و مفهومی را پشت سر هم مطالعه کنید. به عنوان مثال مطالعه‌ی درس ریاضی بعد از فیزیک کار درستی نیست. بلکه بعد از درسی مانند فیزیک که جنبه‌ی محاسباتی و در عین حال مفهومی دارد باید درسی مثل دین‌وزندگی یا ادبیات را مطالعه کنید. به این نکته توجه کنید که برای بعضی از دروس علاوه بر برنامه‌ی آزمون باید جداگانه نیز برنامه‌ی مطالعاتی خاص خود را داشته باشید. توصیه می‌شود برای دروسی مثل زیست‌شناسی در رشته‌ی تجربی و یا درس ریاضی در رشته‌ی ریاضی و فیزیک، برنامه‌ی مطالعاتی جداگانه‌ای داشته باشید و روزانه به مطالعه‌ی این دروس بپردازید.

با استفاده از روش‌های صحیح تست‌زنی تراز خود را افزایش دهید

تست‌زنی یکی از مهم‌ترین کارها برای موفقیت در آزمون‌های برنامه‌ای است. بعضی از کنکوری‌ها می‌گویند که هنوز در مبحثی به تسلط کافی روی مطالب آموزشی نرسیده‌ایم، برای همین تست‌زنی را شروع نمی‌کنیم. این کار اشتباه است. تست‌زنی باید همراه با حل کردن سوالات تشریحی باشد. هرقدر تعداد تست‌های آموزشی و آزمونی بیش‌تری برای دروس مختلف کار کنید با تیپ تست‌های بیش‌تری آشنا می‌شوید و بهتر از پس سوالاتی که در آزمون طرح می‌شود بر می‌آیید. در بعضی از درس‌ها مثل دروس محاسباتی درصد بالایی از موفقیت داوطلب به حل تست‌های بی‌شمار بر می‌گردد. در این‌گونه دروس، خواندن جزوه به تنهایی هیچ سودی برای آن‌ها نخواهد داشت. بر عکس در درسی مثل زیست‌شناسی بیش‌تر از تست‌زنی باید به مطالب کتاب درسی تسلط داشته باشید و بعد به تست‌زنی در حجم زیاد اقدام کنید.

Menu