کشف روش‌ها

آیا نقاط قوت مخصوص به دانش‌آموزان قوی است یا بالعکس نقاط ضعف مخصوص به دانش‌آموزان ضعیف است؟

کشف روش‌ها

آیا نقاط قوت مخصوص به دانش‌آموزان قوی است یا بالعکس نقاط ضعف مخصوص به دانش‌آموزان ضعیف است؟ قطعاً تمام دانش‌آموزان دارای نقاط قوت و ضعف هستند که هر یک از آن‌ها در مطالعه‌ی درس‌ها روش‌هایی را به کار می‌برند که گاه ممکن است این روش‌ها آن‌ها را به موفقیت برساند و گاه ممکن است در مسیر پیروزی آن‌ها تأثیر چشمگیری نداشته باشد و قطعاً روش‌های موفق آن‌ها یا حاصل تجربیات خود یا حاصل تجربیات دیگران است که در این میان روش‌های نو و ابتکاری وجود دارد که دانش‌آموز با توجه به خلاقیت خود می‌تواند آن‌ها را کشف و شناسایی کند.

به طور مثال روش ابتکاری یکی از دانش‌آموزانی که در مدارس استعداد‌های درخشان تحصیل می‌کند به شرح زیر است:

خلاصه‌ای از مطالب مهم و کلیدی درس را یادداشت کرده و در قسمت‌های پررفت‌وآمد خود در منزل نصب می‌کند که دائماً آن را ببیند تا در ذهنش ثبت شود. مثلاً در درس ریاضی، فرمول‌ها را یادداشت کرده و به در اتاق خود یا روی یخچال و... می‌چسباند تا با مشاهده‌ی بیش‌تر، آن فرمول را به‌راحتی به ذهن بسپارد. این روش از جمله روش‌هایی بود که در جلسات پنج‌نفره با استقبال زیادی روبه‌رو شد.

پس هر دانش‌آموز می‌تواند روش‌های نو و ابتکاری مخصوص به خود را داشته باشد که او را به موفقیت برساند یا هم‌چنین می‌توان از روش‌های موفق دیگران در مسیر پیروزی خود استفاده کرد.

Menu