شخصی‌سازی برنامه‌ی راهبردی با آزمون‌های هدف‌گذاری

امروز که مشغول دم‌کردن چای بودم، یاد یکی از خاطرات ایام کودکی افتادم. در مهمانی بودیم و بزرگ‌ترها رفتند چای درست کنند.

شخصی‌سازی برنامه‌ی راهبردی با آزمون‌های هدف‌گذاری

امروز که مشغول دم‌کردن چای بودم، یاد یکی از خاطرات ایام کودکی افتادم. در مهمانی بودیم و بزرگ‌ترها رفتند چای درست کنند. من با تعجب به خودم گفتم: «چه کار سختی!» حالا که فکرش را می‌کنم، می‌بینم هیچ کاری واقعاً سخت نیست؛ حتی ممکن است لذت‌بخش باشد؛ به‌شرط آنکه بخواهم و شروع کنم. البته راه و روش و ابزار هم مهم است. یکی از این روش‌ها تقسیم کار دشوار به کارهای ساده‌تر و زودبازده‌تر است. در این صورت هم خستگی کمتر است و هم انگیزه بیشتر؛ درست مثل برنامه‌ی راهبردی آزمون‌ها.

همان طور که می‌دانید مطالب درسی یک سال تحصیلی، به پروژه‌ها و برنامه‌های هر دوهفته‌یک‌بار تقسیم شده است. حالا برای اجرا، باید آن را شخصی‌سازی کنید. چگونه؟ با بهره‌گیری از آزمون‌های هدف‌گذاری.

کافی است برنامه‌ی راهبردی دو هفته‌ی آینده را بررسی کنید و تصمیم بگیرید تا پنج‌شنبه‌ی هفته‌ی اول می‌خواهید کدام مطالب و درس‌ها را بخوانید و در هر درس به چند از ده برسید. انجام این کار با توجه به کوتاه‌شدن بازه‌ی برنامه‌ریزی، ساعت مطالعه‌تان را افزایش و اتلاف وقت‌تان را کاهش می‌دهد. پس در آزمون هدف‌گذاری روز پنج‌شنبه‌ی هفته‌ی اول شرکت کنید و با تحلیل کارنامه‌ی آن، متوجه مشکل‌ها و روش‌های درست مطالعه‌ی خود شوید. بعد در هفته‌ی دوم علاوه بر ادامه‌ی برنامه‌ی شخصی‌تان می‌توانید مطمئن‌تر و دقیق‌تر عمل کنید. به یاد داشته باشید آزمون بخشی از فرایند یادگیری است. پس در تمام آزمون‌ها شرکت کنید.

Menu