چند نکته‌ی مهم در اهمیت برنامه‌ریزی و تحلیل بازخورد

حالا که مجبورید روزها و ساعت‌های زیادی دور از مدرسه در خانه بمانید و در خانه به روش مجازی درس بخوانید و یاد بگیرید، بیش از پیش نیازمند برنامه‌ریزی هستید.

چند نکته‌ی مهم در اهمیت برنامه‌ریزی و تحلیل بازخورد

حالا که مجبورید روزها و ساعت‌های زیادی دور از مدرسه در خانه بمانید و در خانه به روش مجازی درس بخوانید و یاد بگیرید، بیش از پیش نیازمند برنامه‌ریزی هستید. پیشرفت درسی مستلزم زحمت و تلاش زیاد همراه با تمرکز حواس کامل است و این نیز جز از طریق مطالعه‌ی بابرنامه و روشمند ممکن نیست. برای مثال، اگر در عمل می‌بینید که در مطالعه و یادگیری یکی از درس‌ها مشکل دارید، روش مطالعه‌تان را عوض کنید. به‌بیان دیگر، هر دانش‌آموزی درسی مانند ریاضی یا زیست، ادبیات یا فیزیک و شیمی را به‌روش خود مطالعه می‌کند و نتیجه می‌گیرد.

هیچ نسخه‌ی واحدی در این زمینه وجود ندارد. هر دانش‌آموزی با دانش‌آموز دیگر فرق می‌کند و این مهم‌ترین نکته‌ای است که برای تضمین موفقیت هر برنامه‌ای باید منظور کرد. نکته‌ی مهم دیگر به‌کاربستن برنامه یا عمل‌آوری درست و به‌موقع آن است. برنامه‌ریزی و عمل‌نکردن مانند شخم‌زدن و بذرنپاشیدن است. همچنین تعیین هدف‌های جزئی و دقیق در برنامه‌ریزی اهمیت قطعی دارد. از تعیین هدف‌های بزرگ خودداری کنید. با هدف‌های واضح و شفاف و در‌دسترس بسیار سرحال‌تر  و امیدوارتر می‌شوید. اما تعیین هدف‌های واضح و شفاف نیازمند تحلیل بازخوردی است که از آزمون‌های برنامه‌ای کسب می‌کنید. تحلیل بازخورد، به‌ویژه در این روزها همچون فانوس دریایی برای ناخدای کشتی است که جهت درست را نشان می‌دهد.

منبع :

Menu