کنکوری‌های 1400 و تابستان امسال

از هر زاویه‌ای که به موضوع نگاه می‌کنیم، برنامه‌ریزی آموزشی در تابستان امسال برای دوازدهمی‌ها باید با سال‌های گذشته متفاوت باشد.

کنکوری‌های  1400 و تابستان امسال

از هر زاویه‌ای که به موضوع نگاه می‌کنیم، برنامه‌ریزی آموزشی در تابستان امسال برای دوازدهمی‌ها باید با سال‌های گذشته متفاوت باشد. مشکل بیماری کرونا، خانه‌نشینی طولانی‌مدت، دوری از مدرسه، کلاس‌های غیرحضوری و ... عرصه‌های آموزشی را تحت تأثیر قرار داده است و کانون هم باید رویکرد متفاوتی به تابستان امسال داشته باشد.

در سال تحصیلی گذشته، عده‌ی زیادی از دانش‌آموزان به دلایل مختلف نتوانستند بر درس‌ها مسلط شوند و اغلب این احساس را دارند که به یادگیری بیشتر و افزایش تسلط نیاز دارند. دانش‌آموزانی که امسال از یازدهم به دوازدهم می‌روند، کنکوری‌های 1400 هستند و کار بیشتری دارند. آن‌ها هم باید بر درس‌های سال دهم و یازدهم مسلط شوند و هم در تابستان درس‌های سال دوازدهم را پیش‌خوانی کنند. به‌جز دانش‌آموزان سخت‌کوش که علی‌رغم شرایط نامناسب، به‌خوبی درس خوانده‌اند، امسال عده‌‌ای از دانش‌آموزان یازدهم نتوانستند به‌خوبی درس بخوانند و یکی از نیازهای آن‌ها تسلط بر درس‌های دهم و یازدهم است. این موضوع هم برای کنکور ضروری است و هم پیش‌نیاز درس‌های دوازدهم است. در تابستان امسال، کانون 26 آزمون رایگان برگزار می‌کند. بر اساس شیوه‌ی نوین آموزشی، دانش‌آموز ابتدا آزمون می‌دهد و پس از تشخیص اینکه کدام موضوع‌ها در حافظه‌اش کم‌رنگ یا بی‌رنگ شده است، مسیر مطالعاتی‌اش را مشخص می‌کند. ممکن ست عده‌ای سه آزمون در هفته را زیاد بدانند؛ اما باید توجه داشت که دانش‌آموزان این مطالب را قبلاً آموخته‌اند. همچنین کسانی که شب‌امتحانی هستند، مجبور می‌شوند سه روز در هفته برای این آزمون‌ها مطالعه کنند. از طرفی، بنا بر نیاز خود مباحث را برای مرور انتخاب می‌کنند. منابع مناسبی هم برای این آزمون‌ها تهیه شده است که کار را آسان خواهد کرد. این آزمون‌ها انعطاف‌پذیری فراوانی دارد و برای دانش‌آموزان از هر سطحی مناسب است.

دانش‌آموزان برتر هم که تسلط کافی بر درس‌های پایه دارند، می‌توانند از این آزمون‌ها برای تثبیت آموخته‌ها استفاده کنند. به‌اصطلاح آموخته‌ها را «از آن خود کنند». از سوی دیگر با پاسخ به سؤالات مباحث سال بعد، به نیاز خود برای فراگیری مطالب جدید پاسخی درخور می‌دهند.

Menu