روش‌های کاربردی برای حفظ آرامش

برای حفظ شادابی در این روزها رعایت چند نکته لازم است

روش‌های کاربردی برای حفظ آرامش

براي حفظ شادابي در این روزها رعايت چند نکته لازم است. داشتن نظم و انجام ورزش و نرمش برنامه‌ای است که هر روز باید اجرا شود. هر قدر که برايتان امکان‌پذير است و به خصوص در ساعات ابتدایی روز حرکات ورزشي انجام دهيد.

يک نکته‌ی مهم هم وجود دارد که بايد والدين مورد توجه قرار دهند. پدر و مادرها باید فضاي خانه را آرام نگه دارند و از مقايسه‌ی توانايي‌هاي فرزندان خود با ديگران پرهيز کنند. خانواده‌ها بايد به همان اندازه که به درس خواندن فرزندانشان اهميت مي‌دهند براي فراهم کردن محيطي آرام و بدون تنش هم تلاش کنند.

اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت واقع­گرایانه برای خود تعیین کنید. فراموش نکنید که داشتن کمی استرس طبیعی است و این مسئله نه تنها نگران‌کننده نیست بلکه شما را به فعالیت بیشتر تحریک می‌کند.

ارتباط زیاد از حد با دوستان و مکالمات طولانی ‌مدت با تلفن را خصوصا با کسانی که به شما انرژی منفی منتقل می‌کنند کاهش دهید. در صورتی که نگران استرس خود هستید از تکنیک‌هایی مانند دوش گرفتن، تنفس عمیق، صحبت با اشخاص مورد اعتماد و با انگیزه، ورزش، رژیم غذایی مناسب، خندیدن و … استفاده کنید. اهمیت ندادن به حرف‌های حاشیه‌ای مهم‌ترین نقطه‌ی قوت یک دانش‌آموز متعادل است.

در نهایت فراموش نکنید که کیفیت درس خواندن بسیار مهم است و یک ساعت درس خواندن همراه با آرامش و تمرکز می‌تواند در یادگیری و رشد شما موثرتر از ساعت‌ها مطالعه‌ی همراه با نگرانی و عدم‌تمرکز باشد.

آگاهانه و در کمال آرامش به سمت هدفتان گام بردارید.

Menu