21 روز طلایی برای استقبال طلایی

این اسفند برای دانش‌آموزانی که کنکور را در پیش دارند اسفندی متفاوت با سال‌های قبل است.

21 روز طلایی برای استقبال طلایی

این اسفند برای دانش‌آموزانی که کنکور را در پیش دارند اسفندی متفاوت با سال‌های قبل است. این در حالی است که در سال‌های قبل در این ماه به استقبال بهار می‌رفتند، اما امسال را باید به گونه‌ای بگذرانند که با نهایت انگیزه و انرژی به استقبال کنکور بروند و با استقبال باشکوهشان، خود را سربلند کنند.

حالا شاید بپرسید چطور باید تدارکات این استقبال را فراهم کنیم؟

١. برنامه‌ریزی با توجه به آزمون جمع‌بندی پایه در بهمن ماه

آزمون جمع‌بندی درس‌های پایه در بهمن ماه سکوی مقایسه‌ای برای اولین آزمون فروردین‌ است. در آزمون بهمن ماه شما همه‌ی درس‌های پایه را امتحان داده‌اید، پس به راحتی می‌توانید از نتیجه‌ای که گرفته‌اید درس بگیرید و این خودش سبب برنامه‌ریزی بهتر برای استقبالتان از ٢١ روز طلایی می‌شود.

به این صورت که:

اول درس‌هایی را که نیاز به تثبیت و رفع اشکال دارند مشخص کنید. این‌ها همان درس‌هایی هستند که امروز در حد انتظار خود یا کمی کم‌تر از حد انتظار خود پاسخ داده‌اید.

دوم درس‌هایی هستند که نیاز به مطالعه‌ی اساسی و کامل دارند. این‌ها درس‌هایی هستند که امروز پاسخ نداده‌اید یا خیلی کم‌تر از درس‌ها و مبحث‌های دیگر پاسخ داده‌اید.

 سوم را هم از بین درس‌ها و مبحث‌هایی که سفید گذاشته‌اید یا خیلی کم پاسخ داده‌اید و برایتان اولویت کم‌تری دارد انتخاب کنید.

٢. مشخص کردن چند از ده

 با توجه به نتیجه‌ی آزمون بهمن مشخص کنید برای آزمون فروردین هدف‌گذاریتان چندتا از ١٠تا است و از خود بپرسید. آیا می‌خواهید نمره‌ی خود را تثبیت کنید یا چند از ١٠ خود را افزایش دهید؟

نکته‌ی بسیار مهم این است که در هدف‌گذاری واقع‌بین باشید و توان سخت‌کوشی و تلاش خود را در نظر بگیرید. این مساله بسیار مهم است چون اگر در مشخص کردن چند از ١٠ فراتر از توانتان عمل کنید شکستتان در این موضوع باعث دلسردی می‌شود که نتیجه‌اش هزاران برابر بدتر از مشخص نکردن چند از ١٠ است.

٣.انتخاب منابع خوب

برای درس‌های عمومی می‌توانید از کتاب زرد عمومی پایه و زرد عمومی دوازدهم استفاده کنید، به سراغ جزوه‌ی هوشمندتان بروید یا اگر جزوه‌ی هوشمند تهیه نکردید کارنامه‌ی بازیابی و مبحثی را از سایت بگیرید.

امیدوارم به خوبی به استقبال کنکور بروید. شما می‌توانید چون پرتلاشید.

Menu