سخت‌کوشی و افزایش ساعت مطالعه

برای به دست آوردن موفقیت فقط دانستن این‌که چگونه می‌توان نتیجه گرفت کافی نیست.

سخت‌کوشی و افزایش ساعت مطالعه

برای به دست آوردن موفقیت فقط دانستن این‌که چگونه می‌توان نتیجه گرفت کافی نیست. برای رسیدن به پیروزی ابتدا باید روش‌های موفقیت را دانست و با انتخاب بهترین گزینه و در کنار برنامه‌ریزی منظم، تلاش و سخت‌کوشی، راه رسیدن به موفقیت را هموار کرد. با شناخت کافی از خود می‌توان موفق شد. افراد موفق با وجود تمام موانع به هدف خود می‌رسند. این افراد هدف‌گذاری می‌کنند و سخت کوشش کرده و تمام توان خود را برای رسیدن به هدف متمرکز می‌کنند. آن‌قدر روش‌های خوب و درست خود را تکرار می‌کنند تا جزئی از عادت آن‌ها شود.

شما نیز برای رسیدن به اهداف خود سخت کوشش کنید و همواره به یاد داشته باشید سخت‌کوشی قانون رسیدن به موفقیت است و باور داشته باشید که موفقیت از آن شماست.

پیروزی بدون زحمت و سخت‌کوشی به دست نمی‌آید و گنج بدون رنج معنی ندارد.

راه‌های افزایش ساعت مطالعه

یکی از مشکلاتی که برخی از دانش‌آموزان دارند، کم بودن میزان مطالعه‌ی آن‌هاست. ساعت مطالعه‌ی بالا یکی ازعوامل موفقیت در کنکور به حساب می‌آید ولی باید دقت کنیمکیفیت درس خواندن نیز بسیار اهمیت دارد.

1. افزایش تدریجی ساعت مطالعه

افزایش ساعت مطالعه شما باید تدریجی و با شیب ملایم باشد. ممکن است بگویید زمان کمی دارید و با این کار می‌توانید زودتر درس‌ها را به اتمام برسانید. این باور اشتباه است؛ زیرا نه‌تنها موفق به انجام آن نخواهید شد، بلکه پس از مدت کوتاهی، از مطالعه دلسرد شده و یأس و فشار روحی سراغ شما می‌آید و باعث می‌شود حتی ساعت مطالعه‌ی قبلی خود را نیز نداشته باشید.

2. شناخت جاهای خالی در برنامه

وقت‌های خالی برنامه‌تان را بشناسید. با این کار متوجه می‌شوید که در طول روز چه‌قدر زمان خالی داشته‌اید و هدر داده‌اید. بعد از این‌که این تفکر در شما شکل گرفت، کم کم ساعت مطالعه‌تان را افزایش دهید.

Menu