چند تکنیک مفید برای افزایش تمرکز

همان‌طور که می‌دانید و در اطراف خود می‌بینید، روزانه اطلاعات مختلفی در حال گسترش هستند ولی آیا هر نوع اطلاعاتی برای ما و هدفمان مفید است؟

چند تکنیک مفید برای افزایش تمرکز

1- دوری از حواشی، اخبار و افکار منفی

همان‌طور که می‌دانید و در اطراف خود می‌بینید، روزانه اطلاعات مختلفی در حال گسترش هستند ولی آیا هر نوع اطلاعاتی برای ما و هدفمان مفید است؟ هر خبر و داده‌ی بی‌ربط با هدفمان را به مغز راه ندهید. فیلتر مغز را فعال کنید و فقط داده‌های مربوط و کمک‌کننده در جهت رسیدن به موفقیت را به مغزتان راه دهید. افراد موفق افراد آرام و به دور از جنجال و حاشیه هستند و علاقه‌ی زیادی به اطلاعات نامربوط به هدفشان ندارند. در ظاهر و رفتار آرام هستند ولی هنگام مطالعه به سبب داشتن تمرکز بالا، بسیار فعال و درگیر یادگیری می‌شوند.

2- در مکان مطالعه فقط وسایل و تجهیزات مربوط به هدفتان را قرار دهید

از گذاشتن وسایل نامربوط و غیر ضروری که برای مطالعه و یادگیری به آن‌ها نیازی ندارید، خودداری کنید. مثلاً نصب عکس یک بازیگر یا ورزشکار در اتاق مطالعه به خاطر علاقه‌ای که به آن شخصیت دارید باعث می‌شود در حین مطالعه پرش ذهن به وقایع و خاطرات داشته باشید. هنگام مطالعه‌ی درس‌هایتحلیلی و نکته‌دار نیاز به دقت همراه با تمرکز دارید. برای هر درس یا مبحثی حتی اگر در آن درس ضعیف هستید، ساعت مطالعه‌‌تان را متعادل در نظر بگیریید تا میدان تمرکز خود را تحت نظر داشته باشید و به کندخوانی ادامه ندهید. مانند دانشمندان و بزرگان علمی رفتار کنید.

3- انجام تمرینات افزایش تمرکز به محض پرش ذهنی در ده دقیقه

روش‌ها و تکنیک‌های زیادی برای افزایش تمرکز در مطالعه وجود دارد؛ ولی ما باید تکنیک‌هایی را اجرا کنیم که با موقعیت یک کنکوری همخوانی داشته باشد و باعث افزایش صعودی تمرکز در یادگیری، تست‌زنی، مرور، جمع‌بندی و حتی آزمون و کنکور شود.

Menu