انتخاب منبع مناسب برای ادامه‌ی مسیر پیشرفت

در ابتدای نیم‌سال اول و با شروع سال تحصیلی، به تناسب وضعیت تحصیلی خود، به دنبال منابع مناسب و کتاب‌هایی هستیم تا اگر نقاط ضعفی داریم آن‌ها را پوشش دهیم یا نقاط قوت خود را تقویت کنیم.

انتخاب منبع مناسب برای ادامه‌ی مسیر پیشرفت

در ابتدای نیم‌سال اول و با شروع سال تحصیلی، به تناسب وضعیت تحصیلی خود، به دنبال منابع مناسب و کتاب‌هایی هستیم تا اگر نقاط ضعفی داریم آن‌ها را پوشش دهیم یا نقاط قوت خود را تقویت کنیم. برخی دانش‌آموزان به سراغ مجموعه‌کتاب‌های آموزشی کانون، که هدف اصلی آن‌ها فراگیری کامل مفاهیم اصلی درس‌هاست، می‌روند. انتخاب عده‌ای دیگر نیز ممکن است کتاب‌های آبی کانون باشد؛ چون احساس می‌کنند مرحله‌ی ادراک برای آن‌ها به انجام رسیده و باید به مرحله‌ی دیگری از مراحل یادگیری که نام آن تسلط است قدم بگذارند. یکی از مشخصه‌های اصلی جهت‌گیری ذهنی دانش‌آموزان کانونی برای تهیه‌ی منابع، توصیه‌های پشتیبان آن‌هاست. شاید تا این مقطع از سال تحصیلی انتخاب و استفاده از یک منبع درسی مناسب بوده است اما از آن‌جا که هیچ کس در وضعیت تحصیلی چند ماه گذشته‌ی خود باقی نخواهد ماند باید منابع خود را متناسب با پیشرفت تحصیلی خود به‌روز کنیم. برای آگاهی، ارزیابی و مقایسه‌ی وضعیت خود از آغاز سال تحصیلی تا کنون، کارنامه‌های رنگی پروژه‌ای و 5 نوع درس که در جلسات بهمن‌ماه توزیع می‌شود، می‌تواند شاخص مناسبی برای انتخاب منابع مطالعاتی مناسب ما در ادامه‌ی سال تحصیلی باشد.

Menu