کتاب‌های آبی کانون و ویژگی‌هایی که دارد

استفاده از این منبع به خصوص در سال کنکور که فرصت آزمون و خطایی برای دانش‌آموز وجود ندارد اهمیت ویژه‌ای دارد.

کتاب‌های آبی کانون و ویژگی‌هایی که دارد

یکی از عواملی که در موفقیت دانش‌آموزان مؤثر است استفاده از یک منبع استاندارد است.

 استفاده از این منبع به خصوص در سال کنکور که فرصت آزمون و خطایی برای دانش‌آموز وجود ندارد اهمیت ویژه‌ای دارد.

یکی از این منابع مهم، کتاب آبی کانون است که با توجه به ویژگی‌هایی که در ادامه توضیح داده می‌شود منبعی مناسب و استاندارد برای مقطع متوسطه در تمام سطوح است.

  • سؤالات شناسنامه‌دار:کتاب آبی با استفاده از سوالات کنکور منتشر شده و در حال حاضر شامل سوالات امتحانات آزمایشی کانون فرهنگی آموزش نیز می‌شود ، همچنین این مجموعه کتاب‌ها سوالات کنکور دانشگاه آزاد را هم در بر می‌گیرند.
  • پوششی بودن منبع: در کتاب آبی سعی شده از هیچ موضوعی در کتاب درسی چشم‌پوشی نشود و نکات همه‌ی مباحث کتاب درسی استخراج شده و مورد سؤال قرار بگیرند. اگر در موضوعی سؤال کنکور سراسری وجود نداشته باشد با سؤالات تألیفی استاندارد که غالباً در آزمون‌های کانون مطرح شده‌اند مبحث پوشش داده می‌شود، به طوری که هیچ موضوعی از کتاب درسی از چشم مؤلف دور نمانده است و نیاز دانش‌آموز با مطالعه‌ی آن کاملاً برطرف می‌شود.
  •  داشتن تست‌های تیپ:  برخی موارد طی چند سال اخیر به کتاب درسی اضافه شده است و تست کنکور کمی از آن موجود است. در کتاب آبی سعی شده است در این گونه مباحث توسط دبیران برجسته سؤالاتی مشابه کنکور طرح شود تا دانش‌آموزان با کمبود تست مواجه نشوند.
  • ضریب تناسب و توازن: مباحثی در کتاب درسی هستند که به‌ندرت در کنکور مورد سؤال قرار می‌گیرند و هم‌چنین مباحثی وجود دارند که میانگین 4 یا 5 تست در کنکور را هر ساله به خود اختصاص می‌دهند؛ پس داوطلب باید بداند که نیاز دارد از هر مبحث چه تعداد تمرین حل کند. در کتاب آبی با توجه به این ضریب تناسب و توازن سؤالات مورد نیاز گردآوری شده تا هم به نیاز آموزشی داوطلب به طور دقیق و کامل توجه شود و هم از اتلاف وقت جلوگیری شود.

 

  • درخت دانش: در این کتاب باعث می‌شود دانش‌آموزان از سردرگمی خارج شوند و بتوانند برنامه‌ای منطقی برای حل تمام تست‌های هر بخش تنظیم کنند. طبقه‌بندی موضوعات و روشن ساختن مسیر یادگیری

 

  • درسنامه:   در کتاب آبی ابتدای هر مجموعه تست درس‌نامه‌ای کاربردی و مختصر وجود دارد تا دانش‌آموزان قبل از حل تست‌ها دانسته‌های خود را مرور سطحی کنند.

 

  • پاسخنامه: یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد کتاب آبی آن است که برای هر سؤال در قسمت پاسخ‌نامه‌، آدرس سؤال از کتاب را نوشته است (مثلاً فصل 1 صفحه‌ی 12) تا دانش‌آموزان به طور دقیق نقاط ضعف خود را شناسایی کنند.

ویژگی دیگر این کتاب پاسخ‌های تشریحی بسیار ساده و عالی است؛ ضمن آن‌که سعی شده است برای هر تست راه‌حل‌های مختلفی ارائه شود.

 

  • کتاب‌های پیمانه‌ای: پیمانه‌ها به مطالعه شما نظم می‌دهد. پیمانه‌ها که به صورت پیمانه‌های 20 سؤالی و 10 سؤالی در کتاب آبی آمده است به‌وضوح اهمیت فصل‌های مهم‌تر، پرسؤال‌تر و سخت را نشان می‌دهند. فصل‌هایی که پیمانه‌ی بیش‌تری دارند به وقت، دقت و انرژی بیش‌تری نسبت به فصل‌هایی که پیمانه‌ی کم‌تری دارند نیاز دارند.

 

  • چیدمان آموزشی سؤال‌ها:چیدمان سوال ها آموزشی بوده و مشخص کردن کلیدواژه‌های سؤال برای توجه بیش‌تر و آموزش دقت در مطالعه‌ی صورت تست‌ها

دانش آموزان می‌بایست جهت موفقیت و قبولی با نمرات عالی در آزمون‌ها از یک منبع معتبر و جامع استفاده نمایند. مطالعه کتاب‌های آبی قلم چی پیش از کنکور سراسری که دانش آموزان فرصت اندکی برای مطالعه و تست زدن دارند حائز اهمیت است و منبع جامع و کاملی برای کلیه پایه‌ها می‌باشد.


نویسنده: فهیمه راشکی

Menu