انتخاب منابع مطالعاتی نیم‌سال دوم

حالا که به شروع نیم‌سال دوم رسیدیم و فرصت‌های مهمی مثل دوران طلایی نوروز و دوران جمع‌بندی را پیش رو داریم بهتر است این فرصت‌های طلایی را با منابع بهتر و کاربردی‌تری سپری کنیم.

انتخاب منابع مطالعاتی نیم‌سال دوم

حالا که به شروع نیم‌سال دوم رسیدیم و فرصت‌های مهمی مثل دوران طلایی نوروز و دوران جمع‌بندی را پیش رو داریم بهتر است این فرصت‌های طلایی را با منابع بهتر و کاربردی‌تری سپری کنیم و زمان خود را با استفاده از منابعی که تاثیری در پیشرفت ما ندارند تلف نکنیم.

در این نیم‌سال به دلیل اینکه به آشنایی لازم نسبت به سطح خود در هر درس رسیده‌ایم می‌توانیم منابع خود را براساس نیازمان و با مشورت پشتیبان خود تغییر بدهیم یا با همان منابع مطالعاتی نیم‌سال دوم را نیز سپری کنیم. برای تشخیص این کار می‌توان از کارنامه‌ی پنج‌نوع‌درس و کارنامه‌های مبحثی کمک گرفت.

برای مثال در درس‌هایی که شما زیاد در دام آموزشی می‌افتید می‌توانید با استفاده از جزوه‌ی هوشمند سوالاتی را که در نیم‌سال اول در آن‌ها وضعیت خوبی نداشتید مطالعه و تصحیح کنید. اگر در یک درس علیرغم مطالعه‌ی کافی نتیجه‌ی مطلوب به دست نمی‌آورید حتما منبع مطالعاتی خود را عوض کنید.

 برای شروع کتاب‌های آبی پیمانه‌ای کانون انتخاب بسیار خوب و به جایی برای شما می‌باشند. درسنامه‌های کوتاه و کاربردی که زمان زیادی برای مطالعه نمی‌خواهند، حجم مناسبی که دارند و همچنین به خاطر وجود تست‌های مهم کنکور سراسری و کانون این کتاب‌ها را به منابع مفیدی برای دانش‌آموزان تبدیل کرده است. تست‌های این کتاب تست‌های استاندارد و شناسنامه‌دار هستند. هرگز از اهمیت تست‌های کنکور سراسری غافل نشوید و حتی چندین بار آن‌ها را حل کنید.

 برای درس‌هایی که در آن‌ها وضعیت نسبتا خوبی دارید و در کارنامه نتیجه‌ی شما را به صورت منطبق نشان می‌دهد، بهترین انتخاب کتاب سه‌‌سطحی و حل تست‌های دشوار و دشوارتر آن می‌باشد. این سوالات استاندارد بوده و به شما در درک بهتر مطالب کمک می‌کند. برای جمع بندی نیم‌سال اول نیز می‌توان از کتاب‌های جمع‌بندی استفاده کرد. برای دوران طلایی نوروز کتاب‌های نوروز انتخاب مناسبی برای زمان کوتاه تعطیلات نوروز هستند و تست‌های کم و مهمی را در خود جای داده‌اند. در دوران جمع‌بندی نیز بهترین منبع برای دانش‌آموزان کتاب‌های زرد است که در این دوران با استفاده از روش سه روز یک‌بار می‌توان از این کتاب‌ها بهترین استفاده را نمود.

Menu