شیمی را با چه روشی بخوانیم؟

برای دانش‌آموزان رشته‌ی تجربی بعد از درس زیست مهم‌ترین درس شیمی است و دانش‌آموزانِ این رشته، این درس را به خوبی مطالعه می‌کنند.

شیمی را با چه روشی بخوانیم؟

برای دانش‌آموزان رشته ی تجربی بعد از درس زیست مهم‌ترین درس شیمی است و دانش‌آموزانِ این رشته، این درس را به خوبی مطالعه می‌کنند. شیمی درسی است که 3 نوع سوال می‌توان از آن مطرح کرد: حفظی، مفهومی و مساله. البته در سال‌های اخیر با بررسی سوالات کنکورهای سراسری این‌گونه می‌توان نتیجه‌گیری کرد که برای پاسخ به سوالات حفظی نیز باید مفهوم را به خوبی درک کرد.

در ابتدا باید کتاب درسی را به خوبی مطالعه کرد  ونکات، فرمول‌ها و شکل‌ها را به ذهن سپرد. برای بخش سوالات حفظی پس از مطالعه‌ی کتاب درسی باید به سراغ حل تست‌های شناسنامه‌دار مثل تست‌های کنکور سراسری یا سوالات سال‌های پیش کانون بروید. برای بخش سوالات مفهومی نباید مطالعه‌ی درسنامه‌های مختلف را فراموش کرد و برای بخش مساله فقط خواندن کتاب و درسنامه کافی نسیت و باید تست به تعداد بالا و به مرور حل کرد. اگر برای این درس به دنبال منبع مناسبی می‌باشید که سوالات استاندارد و درسنامه‌ی مفید و کوتاه که برای مرور استفاده کنید داشته باشد،کتاب آبی کانون حتما انتخابی مفیدی برای شما خواهد بود.

سوالات شیمی در آزمون سراسری به صورت ترکیبی طراحی می‌شوند، مخصوصا در بخش مساله، پس سعی کنید روی همه‌ی مطالب تسلط داشته باشید و محاسبات خود را بهترکنید و این کار فقط با حل تست‌های متنوع به نتیجه می‌رسد. برای هر درس به همان اندازه‌ی استاندارد خودش وقت بگذارید تا برای درس شیمی با اهمیت بالایی که دارد وقت کم نیاورید.

حتما برای این درس از روش ضربدر و منها استفاده کنید.

Menu