زیست، منابع و روش‌ها

از آن‌جایی که زیست مهم‌ترین درس برای دانش‌آموزان رشته‌ی تجربی است و بالاترین ضریب را در کنکور سراسری دارد.

زیست، منابع و روش‌ها

از آن‌جایی که زیست مهم‌ترین درس برای دانش‌آموزان رشته‌ی تجربی است و بالاترین ضریب را در کنکور سراسری دارد، بنابراین مطمئنا این درس زمان زیادی را به خود اختصاص می‌دهد و باید روزانه حداقل دو ساعت به مطالعه‌ی این درس بپردازید.

اگر تا قبل از ورود به پایه‌ی دوازدهم، مطالعه برای کنکور را آغاز می‌کنید می‌تواند در کنار کتاب درسی از کتابی که درسنامه‌ی آموزشی داشته باشد استفاده کنید. کتاب‌های آموزشی مانند کتاب‌های سبز کانون به یادگیری کمک می‌کنند اما چون تماما درسنامه و مثال هستند نیاز به زمان زیادی برای مطالعه دارند و بهتر است تا قبل از ورود به دوازدهم مطالعه‌ی این کتاب‌ها را آغاز کنید.

یادتان نرود که درس زیست کتاب محور است، یعنی مطالعه‌ی کتاب برای موفقیت در این درس اهمیت زیادی دارد. بنابراین برای حل تست عجله نکنید و ابتدا کتاب درسی را پاراگراف به پاراگراف چندین بار بخونید. بار اول سطحی و روزنامه‌وار و دفعات بعد عمیق‌تر مطالعه کنید و حتما در کنار آن از کتاب زیست تصویری کانون برای یادگیری بیشتر شکل‌ها استفاده کنید و نکات مهم را هایلایت یا حاشیه‌نویسی کنید. بعد از مرور نکات مهم حالا به سراغ درس‌نامه‌های کتاب آبی بروید و کم‌کم شروع به حل تست‌ها کنید. سعی کنید حتما از تیپ‌های مختلف تست کار کنید. در طول سال تحصیلی دائما سوالات آزمون‌های کانون را مرور کنید و سعی کنید سطح خودتان را ارتقا دهید.

در دوران جمع‌بندی و ایامی که باید حجم تمرین‌های تستی شما بیشتر از تشریحی خواندن باشد، خلاصه‌های شما به کمکتان می‌آید و شما را از سردرگمی نجات می‌دهد. بهترین توصیه‌ی من به شما کتاب‌های سه‌سطحی است که شامل سوالات در سه سطح نسبتا دشوار، دشوار و دشوارتر است، از حجم مناسبی برخوردار است و می‌تواند به ارتقا تراز و درصد شما کمک کند.

برای یک دانش‌آموز رشته‌ی تجربی، دو درس زیست و شیمی همیشه باید جزو نقاط قوت باشد (رنگ سبز یا آبی در کارنامه‌ی 5 نوع درس).

Menu