مسیری برای مطالعه‌ی درس شیمی

درست است که از نظر ضریب، شیمی در مقام دوم و بعد از درس زیست قرار می‌گیرد، اما باید بدانید که رقابت بر سر این درس خیلی شدیدتر از زیست است.

مسیری برای مطالعه‌ی درس شیمی


درست است که از نظر ضریب، شیمی در مقام دوم و بعد از درس زیست قرار می‌گیرد، اما باید بدانید که رقابت بر سر این درس خیلی شدیدتر از زیست است. شما در کنکور سراسری 35 سوال شیمی دارید و کلا 35 دقیقه زمان، که معمولا حدود 18 سوال شما مسئله است. روش مطالعه شیمی روشی بین زیست و ریاضی است، چراکه هم دارای حفظیات است و هم مسائل.

همیشه اولین ابزارِ مطالعه، کتاب درسی است. پس اول از کتاب درسی شروع می‌کنیم و بعد به سراغ مطالعه و یادگیری جزوه‌ی دبیر یا DVD های آموزشی می‌رویم. می‌توانیم از فیلم‌های آموزشی سایت کانون استفاده کنیم. بعد به سراغ درسنامه‌ی کتاب آبی کانون می‌رویم و برای هر مبحث بلافاصله چندین تست آموزشی کار می‌کنیم. تست‌های آموزشی بدون در نظر گرفتن زمان، به صورت تک به تک و با هدف یادگیری حل و تحلیل می‌شوند.

پس از یکی دو روز مجددا پس از مرور نکات مهم و تکرار تست‌های نشان‌دار، به سراغ تست‌های سنجشی (به شکل گروهی و زمان‌دار) می‌رویم و مجددا نکاتی را که بلد نبوده‌ایم یا فراموشمان شده و مهم هستند به کتاب خودآموز خود منتقل می‌کنیم.

در دوران جمع‌بندی باید به کمک کارنامه‌ی اشتباهات و مبحثی خود، سعی کنیم نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنیم و حتما از کتاب‌های سه‌سطحی و کتاب‌های زرد کمک بگیریم. برای یک دانش‌آموز رشته‌ی تجربی، دو درس زیست و شیمی همیشه باید جزو نقاط قوت باشد (رنگ سبز یا آبی در کارنامه‌ی 5 نوع درس).

Menu