منابع مطالعاتی خود را مطمئن انتخاب کنید

دانش‌آموزان تست‌های چهارگزینه‌ای را برای اهدافی از جمله تست‌های آموزشی، آشنایی با پرسش‌های آزمون سراسری، تست‌های زمان‌دار، تست‌های جمع‌بندی و رسیدن به بیشترین تسلط تمرین می‌کنند.

منابع  مطالعاتی خود را مطمئن انتخاب کنید

هر قفل آموزشی کلید خاص خودش را دارد. کتاب درسی اصلی‌ترین منبع مطالعاتی دانش‌آموز برای حضور در آزمون‌های ورودی دانشگاه‌ها محسوب می‌شود؛ اما با نگاه به مفهومی و ترکیبی‌شدن سؤال‌های کنکور طی سال‌های اخیر، ضروری است که دانش‌آموزان در کنار فهم دقیق موضوعات کتاب‌های درسی، در آزمون‌ها و پرسش‌های چهارگزینه‌ای نیز به تسلط و مهارت کافی دست پیدا کنند.

دانش‌آموزان تست‌های چهارگزینه‌ای را برای اهدافی از جمله تست‌های آموزشی، آشنایی با پرسش‌های آزمون سراسری، تست‌های زمان‌دار، تست‌های جمع‌بندی و رسیدن به بیشترین تسلط تمرین می‌کنند.

مجموعه‌کتاب‌های آبی در آغاز هر فصل به بیان مختصر و مفید مباحث می‌پردازد و در ادامه با داشتن تست‌های مطلوب تألیفی از جای‌جای کتاب درسی، آموخته‌های دانش‌آموزان را محک می‌زند. همچنین استفاده از پرسش‌های برگزیده‌ی آزمون‌های برنامه‌ای سال‌های گذشته و تمرکز بر تست‌های مرتبط با آزمون‌های سراسری از ویژگی‌های برجسته‌ی این منبع آموزشی است. تعداد تست‌ها در مجموعه‌کتاب‌های آبی متعادل است و به‌راحتی می‌توان با بررسی پرسش‌ها و پاسخ‌های مفهومی آن، با آمادگی بیشتر در آزمون‌های برنامه‌ای حضور پیدا کرد. دسته‌بندی سؤالات در پیمانه‌های ده و بیست‌سؤالی نیز برنامه‌ریزی آموزشی را تسهیل می‌کند و سبب پیشرفت بیشتر می‌شود.

مجموعه‌کتاب‌های کم‌حجم سه‌سطحی همراه با پرسش‌های برگزیده نیز سؤالات را در سه سطح نسبتاً دشوار، دشوار و دشوارتر دسته‌بندی کرده است تا دانش‌آموزان متناسب با سطح خود از پرسش‌های جمع‌بندی آن استفاده کرده و برای سطوح بعدی پیشرفت، برنامه‌ریزی کنند.

با مجموعه‌کتاب‌های مبحثی برای درس‌های گوناگون از جمله درک‌مطلب‌های عربی و زبان و نیز کتاب‌های موضوعی و ترکیبی در زیست‌شناسی می‌توان به‌خوبی نیاز‌های آموزشی مبحثی و موضوعی را رفع کرد.

بررسی دقیق قوت و ضعف‌های آموزشی، در تشخیص منابع  مطلوب مطالعاتی مطلوب و هموارسازی مسیر پیشرفت مؤثر خواهد بود.

Menu